• شنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99111107285
  • خبرنگار : 50165

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

۴۷ درصد واحدهای بر روی گسل زنجان غیرمقاوم است

۴۷ درصد واحدهای بر روی گسل زنجان غیرمقاوم است

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تقریبا ۴۷ درصد واحدهای بر روی گسل غیرمقاوم است.

رضا خواجه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بر روی گسل بودن ۱۵۳ روستای استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد در این روستاها واقع است که ۶۰۰۰ واحد، مقاوم‌سازی شده و برای مابقی نیز در صورت ابلاغ اعتبار، مقاوم‌سازی صورت می‌گیرد که می‌توان گفت تقریباً ۴۷ درصد واحدهای بر روی گسل، غیرمقاوم است.

وی افزود: از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۵۰ هزار واحد از ۹۲ هزار و ۶۵۷ واحد غیرمقاوم استان، مقاوم‌سازی شده و تلاش بر این است که جذب اعتبارات در این زمینه نیز بیشتر شود.

این مسئول ادامه داد: زلزله به عنوان یکی از حوادث طبیعی، هر از چندگاهی خسارت و تلفاتی به بار می‌آورد و همین امر ضرورت اندیشیدن به مقاومت ساختمان‌ها و ارائه راهکارهای لازم برای کاهش خطرات زمین‌زلزله را دوچندان می‌کند که در این راستا بنیاد مسکن با توجه به تجربیات گذشته و اهمیت فاکتورهای متعددی همچون فراهم کردن اسکان موقت و دائم، سرعت احداث، افزایش مقاومت و کاهش هزینه‌ها در بحث بلایای طبیعی، توجه به سیستم‌های ساختمانی مقاوم در برابر زلزله را یکی از ضروریات صنعت ساختمان می‌داند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، تصریح کرد: آموزش عمومی، حمایت از ابتکارات و فعالیت‌های علمی، نظارت بر ساخت و سازها، ظرفیت‌سازی نهادی و نیروی انسانی، به‌کارگیری تجهیزات و ابزارهای لازم، استفاده از فناوری‌های نوین، توسعه سیستم‌های هشدار و پایش و اتخاذ سیاست‌های راهبردی، مواردی است که زمینه را برای نیل به اهداف مورد نظر فراهم می‌آورد.

خواجه‌ای یادآور شد: وجود بافت‌های فرسوده در مناطق مختلف روستایی، شبکه‌های ارتباطی ناکافی و یا نامناسب در سطح روستا به‌ویژه در مناطقی که دارای بافت فرسوده است، نبود فضاهای باز و کافی در سطح محلات مختلف روستا و آگاهی نداشتن و توجه کافی به مسئله مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهری و روستایی، مشکلاتی را در برابر مقابله با تهدیدات و عوامل طبیعی به وجود آورده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha