• پنجشنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99110906652
  • خبرنگار : 50295

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد

تقویت نیروهای کارشناسی در شهرستان‌ها

تقویت نیروهای کارشناسی در شهرستان‌ها

ایسنا/زنجان نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت نیروهای کارشناسی در شهرستان‌ها، گفت: هر جا که فکر جمعی و گروهی را تقویت کردیم، کارها سرعت پیدا کرده و نتیجه قابل قبولی به‌ دست آمده است.

سید مرتضی خاتمی ظهر امروز (۹ بهمن‌ماه) در دیدار با رؤسای ادارات شهرستان‌های ماه‌نشان و ایجرود با بیان اینکه کمبود اعتبارات عمرانی بر کل کشور سایه انداخته و استان زنجان هم از این موضوع مستثنی نیست، اظهار کرد: بخشی از ضعف اقدامات به دلیل نارسائی‌های اعتباری است، هرچند واقعیت این است که هر جا فکر جمعی و گروهی را تقویت کردیم، کارها سرعت پیدا کرده و نتیجه قابل قبولی به دست آمده است.

وی تصریح کرد: هر جا نارسائی و نقصی وجود دارد، ناشی از آن است که یک اداره، ارگان و یا یک سازمان محوریت لازم برای اجرای یک طرح را ندارد، هر چند محوریت، قانون خاصی ندارد و صرفاً منوط به اراده جمعی مدیران و تقویت هماهنگی بین‌بخشی است، از این رو همه مدیران می‌توانند در این زمینه همت کنند.

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود، گریزی به سکونت‌گاه‌های غیررسمی مناطق شهرستان‌های ماه‌نشان و ایجرود زد و گفت: سکونت‌گاه‌های در معرض خطر، مشکل جدی همه خانواده‌های ساکن در مناطق روستایی است؛ چراکه طبق آمار، حدود نیمی از سکونت‌گاه‌های روستایی بافت غیرمقاوم دارند و باید بپذیریم که این میزان در برابر هرگونه بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله و ... در معرض آسیب بوده، بنابراین نباید از این موضوع به سادگی رد شد.

خاتمی با تاکید بر اینکه قطعاً ضعف اعتبارات وجود دارد اما باید به این موضوع به جدیت پرداخته شود که روستاهایی که بافت فرسوده دارند از کدام محل اعتبارات باید استفاده کنند و به نظر می‌رسد سهم استان زنجان از اعتبارات حوادث در بافت‌های فرسوده نامتناسب است، تاکید کرد: اعتبارات با عناوین مختلفی وجود دارد که هر مدیر در استان باید در حیطه وظایف دستگاهی خود این موضوع را پیگیری کند.

این مسئول با اشاره به بازنگری‌ها، طرح تفصیلی و الحاق به محدوده‌ها، یادآور شد: در خصوص زیرساخت‌های اماکن که محور اصلی آن بنیاد مسکن است، باید گزارشی از عملکرد خود و دستگاه‌های ذی‌مدخل ارائه دهد تا کوتاهی‌های احتمالی هر دستگاه مشخص شود اما اقداماتی که بنیاد مسکن انجام داده، قابل قبول ارزیابی می‌شود، بنابراین در بحث جابه‌جایی‌ها عامل زمان بسیار مهم است و باید در اولویت قرار گیرد؛ چرا که با گذشت زمان بسیاری از متغیرها دگرگون می‌شود و ممکن است کل زحمات و اقدامات بی‌اثر شود.

وی با بیان اینکه هر چند زمین هم برای ساخت مسکن آماده باشد، عده‌ای توانایی ساخت و ساز را نخواهند داشت، عنوان کرد: در نظام اداری، مدیران باید به مسئولان استانی و حتی کشوری نواقص را منعکس کرده و چالش‌ها، موانع و عدم موفقیت‌ها از پایین به بالا به نظر مدیران ارشد برسد تا از غفلت‌ها و فرصت‌سوزی‌ها پیشگیری شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ساماندهی فاضلاب، تاکید کرد: در این حوزه در استان اتفاق‌های قابل قبولی رخ داده است، هر چند انتظار اقدامات بهنگام و مؤثرتر را از کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در برخی از زمینه‌های حساس مانند دفع خطر فاضلاب انسانی داریم و معتقدیم باید به این موضوع‌ها با قید فوریت نگاه شده و به‌ جد و با سرعت دنبال شود.

خاتمی با بیان اینکه تامین آب شرب سالم یکی از شاخص‌های مهم حیات انسانی است، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از دفع فاضلاب انسانی باید به صورت اورژانسی عمل کرد؛ چراکه بی‌توجهی به این موضوع برای سلامت مردم و سفره‌های زیرزمینی خسارت‌های جبران‌ناپذیری به ‌دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha