• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۳:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99110806217
  • خبرنگار : 50176

استاندار:

لرستان بکر، رو به رشد و آماده حرکت است

لرستان بکر، رو به رشد و آماده حرکت است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: استان بکر، رو به رشد و آماده جهش و حرکت است.

سید موسی خادمی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان که امروز هشتم بهمن‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین حوزه اقتصادی استان متولی جذب سرمایه‌گذاری جدید برای استان باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بانک‌ها سالانه پنج تا شش هزار میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف پرداخت می‌کنند، در این راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اقتصاد و دارایی و همچنین حوزه اقتصادی به همراه اتاق بازرگانی برنامه سرمایه‌گذاری جدید در استان را تهیه و طراحی کنند.

استاندار لرستان با اشاره به تورم، خاطرنشان کرد: تورم در کل کشور و همچنین استان بالا است، ماه‌ها است و این‌گونه نیست که اول یا دوم کشور باشیم اما بعضی‌ها عادت کرده‌اند، همواره می‌گویند استان در بیکاری و تورم اول است، اگر خیلی دوست دارید بگویید، خب بگویید در همه‌چیز اول است، هر چه بدبختی هست بگویید، اول است.

وی بیان کرد: در شاخص تورم دی‌ماه نسبت به آذرماه، استان هفدهم هستیم و در نقطه‌به‌نقطه استان نهم هستیم و در تورم سالیانه استان هشتم هستیم.

استاندار لرستان ادامه داد: بعضی‌ها فکر می‌کنند این‌گونه حرف زدن، کمک به استان است، همه بلدیم این‌گونه حرف بزنیم، اما این‌گونه حرف زدن کمکی به استان نمی‌کند، استان را بدبخت و بیچاره نشان دادن و … درست نیست، وقتی می‌گوئیم تورم بالا است به این معناست که اگر سرمایه‌گذار بخواهد به استان بیاید هزینه‌اش بیشتر است.

خادمی اظهار کرد: وقتی مدل کلان کشور یکی است و تورم را در یک استان بزرگ می‌کنیم به این معنا است که تجار، بازرگانان و مردم اینجا آدم‌های بی‌انصاف و گران‌فروشی هستند و به هم ظلم می‌کنند.

وی تصریح کرد: بعضی‌ها هستند که با یک مدیر یا یک مجموعه نکته‌ای دارد و می‌خواهد که یک ضعف را خیلی بزرگ و تبلیغ کند و آن را برای همه و مسئولان کشور پیامک کند، این جز ضعف‌های فرهنگی ما است که این نکته را به‌طور غیرمعقول به موضوعی بپردازیم.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری ۱۳ درصد بیچاره کننده است، اما وضع کل کشور تا حدودی به همین صورت است، به‌طور مثال ما ۳۵ و ۳۶ درصد تورم را داریم، بیکاری ۱۶ درصد و ۱۷ درصد را هم داریم.

خادمی اضافه کرد: ترسیم چهره استان به‌گونه‌ای نباشد به‌جای اینکه جذاب باشد و گردشگر، سرمایه‌گذار، متخصص و کارآفرین بیاید، متخصص و سرمایه‌گذار از اینجا فرار کند.

وی بیان کرد: لرستان بکر، رو به رشد و آماده حرکت و جهش است، مشکلات در همه جای کشور به وجود آمده در لرستان هم هست، گاهاً به خاطر اینکه کسی را تخریب و تضعیف کنید چهره استان را خراب نکنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha