• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99110805700
  • خبرنگار : 50038

سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان خبر داد

اجرای پروژه کاداستر در ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملایر

اجرای پروژه کاداستر در ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملایر

ایسنا/همدان سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر گفت: پروژه کاداستر اراضی ملی در جنگل ها و حوزه های آبخیز در ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملایر اجرا شد همچنین ۱۲۰ هکتار در حوزه آبخیزداری گلپرآباد جنگل کاری داشتیم.

جواد زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا، به ۵۰ هکتار کپه کاری، ۳۶۰ هکتار بذرپاشی، نصب ۱۰ دستگاه آبشخوار و دو هکتار تغییر دیم زار اشاره و اظهار کرد: در دهه فجر پروژه جنگل کاری حوزه آبخیزداری گلپرآباد افتتاح شده و به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه احیاء، توسعه و حفاظت از اراضی ملی وظیفه اصلی ما به شمار می رود، به وجود وجود ۱۷۱ هزار هکتار اراضی ملی در سطح شهرستان ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه های آبخیزداری و بیولوژیک در هر هکتار ۱۵۰ مترمکعب آب ذخیره می شود.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر با بیان اینکه طبق تحقیقات علمی انجام شده در هر هکتار، ۱۵ تُن فرسایش خاک داریم، مطرح کرد: برای جلوگیری از فرسایش خاک ما عملیات جنگل کاری، کپه کاری و آبخیزداری را انجام می دهیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از پیگری ها و تلاش های انجام شده در زمینه ایجاد تعاونی فراگیر فعالان حوزه منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: در این تعاونی، افراد فعال در حوزه منابع طبیعی دعوت به همکاری می شوند.

وی با بیان اینکه روند تشکیل شدن این تعاونی در شهرستان ملایر آغاز شده است، ادامه داد: بند "ب" ماده ۲۹ قانون "احکام دایره توسعه کشور" به سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اجازه داده که برای فعالان بخش منابع طبیعی در حوزه آبخیزداری مجوز صادر کند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر با اشاره به ظرفیت ایجاد شده توسط این قانون و امکان تأیید صلاحیت فعالان منابع طبیعی، اظهار کرد: به این افراد امتیاز داده شده و بر مبنای آن رتبه بندی می شوند.

وی افزود: یکی دیگر از اولویت های کاری ما، جذب دوستدارن و فعالان حوزه طبیعت و منابع طبیعی در سامانه ملی "همیار طبیعت" است، علاقمندان می توانند به این سامانه مراجعه کرده و در بخش های همیار مروج، همیار محافظ و همیار دانش آموز مدارک خود را بارگذاری و ثبت نام کنند.

زنگنه با تأکید بر اینکه از ظرفیت همیاران طبیعت برای حفظ منابع طبیعی شهرستان بهره می بریم، خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون ۴۰۰ نفر عضو سامانه ملی "همیار طبیعت" شده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha