حیدراسکندرپور سهشنبه ۷ بهمن در آیین اعطای نشان شهر ملی دوچرخه به شهر شیراز گفت: شهرداری ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید ۵۰ تا اتوبوس در نظر گرفته و سالانه نیز به هر اتوبوس ۵۰ میلیون تومان یارانه میدهد.
او افزود: برای هر کیلومتر مترو نیز ۵۰ میلیون دلار هزینه میشود و برای طرح دوچرخههای اشتراکی ۱۰ میلیارد تومان یارانه داده شده است.
رئیس هیئت دوچرخه سواری فارس نیز در ادامه این مراسم گفت: از اردیبهشت ۹۸ شهرهای شیراز، تبریز، یزد، اصفهان و مشهد برای دریافت نشان شهر ملی دوچرخه، داوطلب شدند که بالاخره با بررسیهای انجام شده این نشان به شیراز رسید.
محمدجواد کشاورز افزود: شهرداری شیراز ۲ هزار دوچرخه اشتراکی در اختیار شهروندانش قرار داده که تنها در یک سال گذشته بیش از ۷۵ هزار کاربر، با استفاده از این وسایل نقلیه ۶۰۰ هزار سفر انجام دادهاند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز نیز گفت: در حال حاضر هم مردم به دوچرخه نیاز دارند، هم رویکرد شورا در این باره همکاری است، شهرداری هم طرحهای خوبی اجرا کرده که همین موضوع منجر به دریافت نشان شهر ملی دوچرخه شده است.
سید احمدرضا دستغیب افزود: باید به ورزش بانوان به عنوان رکن اصلی خانواده توجه بیشتری شود تا همه خانواده به ورزش رو بیاورند.
او خاطرنشان کرد: باید در اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی مکانهایی برای گذاشتن دوچرخه تعبیه شود تا مردم با خیال راحت از آنها استفاده کنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز هم گفت: تا کنون ۳۰۰ کیلومتر محل عبور دوچرخه در شیراز ایجاد شده که از این میزان ۱۱۰ کیلومتر ویژه دوچرخه و بقیه مشترک است.
مسعود طهماسبی افزود: تا پایان امسال ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در شیراز ایجاد خواهد شد و برنامه سال آینده نیز ایجاد ۱۰۰ کیلومتر دیگر است.
طهماسبی ابراز امیدواری کرد که تا روز شیراز، ۱۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۰، در این کلانشهر بالغ بر ۵۰۰ کیلومتر مسیر عبور دوچرخه به شکل اختصاصی یا مشترک، وجود داشته باشد.
انتهای پیام
نظرات