• سه‌شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99110704524
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

تک‌بعدی شدن دانشجو و تبعاتی که در پی دارد

تک‌بعدی شدن دانشجو و تبعاتی که در پی دارد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهرکرد گفت: از زمان حضور دانشجویان در دانشگاه باید علاوه بر مباحث علمی، برای کسب و تقویت مهارت‌های ارتباطی، رفتاری و اجتماعی دانشجویان برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد چرا که رشد شخصی آن‌ها در پویایی و بالندگی جامعه موثر است.

کرامت‌الله سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه به‌منظور ایفای رسالت اجتماعی جوامع دانشگاهی علاوه بر رسالت آموزشی و پژوهشی که دانشگاه بر عهده دارد، لازم است، اظهار کرد: در راستای این مسئولیت، دانشگاه باید به نیازهای کنونی جامعه و با استفاده از ظرفیت‌های علمی خود بهترین راهکارها را پیشنهاد کند.

وی افزود: از آن‌جا که به‌خاطر شیوع ویروس کرونا حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها کمتر است، پویایی پیشین دانشجویی در دانشگاه وجود ندارد اما نشاط و علاقه در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان کاسته نشده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهرکرد مشارکت فعال و حضور جدی دانشگاهیان در پویش‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی را نشان‌دهنده حساسیت بالای آنان در راستای مسئولیت اجتماعی به‌منظور همدلی و هم‌سوئی با مردم عنوان کرد.

سعیدی فراهم کردن زمینه‌ها و بسترهای فرهنگی و اجتماعی در قالب فعالیت‌های دسته جمعی دانشجویی را منجر به تقویت کارگروهی و کسب مهارت‌های ارتباطی و ارتقاء مسئولیت‌پذیری و روابط موثر  اجتماعی دانست و ادامه داد: در دانشگاه باید با تدوین طرح‌ها و برنامه‌های متنوع مهارت‌های زیست اجتماعی به دانشجویان به‌منظور آماده‌سازی آنان برای ورود به اجتماع و پذیرش مسئولیت در جامعه انتقال و آموزش داده شود.

وی گفت: تلاش برای فرهنگ‌سازی و ایجاد بینش مثبت در دانشجویان به منظور مشارکت فعال در فعالیت‌های گروهی دانشجویی مانند عضویت و مشارکت در فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی، هنری- دانشجویی، انجمن‌های علمی دانشجویی، تشکل‌های اسلامی دانشجویی و نشریات دانشجویی از جمله موارد مهم و تاثیرگذار در دانشگاه‌ها برای محقق شدن و تقویت ابعاد زیست دوران دانشجویی  است.

 معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه با ایجاد بینش و نگاه مثبت به انجام کارهای گروهی، دانشجویان برای انجام این قبیل فعالیت‌ها راغب‌تر خواهند شد، یادآور شد: بنابراین از زمان حضور دانشجویان  در دانشگاه باید علاوه بر مباحث علمی، برای کسب و تقویت مهارت‌های ارتباطی، رفتاری و اجتماعی دانشجویان برنامه ریزی لازم صورت گیرد چرا که رشد شخصی آن‌ها در پویایی و بالندگی جامعه موثر است.

سعیدی در ادامه در خصوص اقدامات دانشگاه شهرکرد توضیح داد: اموری مانند تقویت انجمن‌های علمی دانشجویی،‌کانون‌های فرهنگی، هنری و مذهبی، تشکل‌های اسلامی دانشجویی و نشریات دانشجویی انجام شده و تمامی سعی دانشگاه در این است که دانشجویان علاوه بر مباحث آموزشی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی رشد و  ارتقا پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه در این ایام و به‌دلیل شیوع ویروس کرونا امکان حضور دانشجویان و مشارکت در فعالیت‌های گروهی حضوری وجود ندارد و با وجود برگزاری عمده فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی  این نگرانی وجود دارد که با تداوم این شرایط، معظل تک‌بعدی شدن دانشجویان در دوران پساکرونا تقویت شود که بر این اساس سعی خواهد شد برنامه‌ریزی های لازم به منظور کم‌رنگ‌تر شدن این معظل پیش‌بینی  و صورت بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha