• دوشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99110603996
  • خبرنگار : 50165

اجرای طرح هادی در ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان

اجرای طرح هادی در ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون طرح هادی ۴۰۰ روستا از ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اجرا شده است.

رضا خواجه‌ای ظهر امروز (۶ بهمن‌ماه) در نشست خبری، اظهار کرد: طرح هادی تقریباً برای همه روستاهای این استان تهیه شده و طرح هادی ۲۹۴ روستا نیز نیازمند بازنگری بوده و از این تعداد طرح هادی، ۱۹۰ روستا بازنگری شده و ادامه این فرآیند منوط به تامین اعتبارات است.

وی افزود: تاکنون طرح هادی ۴۰۰ روستا از ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اجرا شده که اجرا و بازنگری طرح‌های هادی به میزان اعتبارات ابلاغی از محل استانی و ملی بستگی دارد و یکی از دلایل اینکه طرح هادی روستاها به طور کامل اجرا نمی‌شود، به این دلیل است که طرح‌های هادی به نسبت اعتباری که برای روستاها در نظر می‌گیرد، اجرا و عملیاتی می‌شود.

این مسئول ادامه داد: امسال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی روستایی تخصیص یافته است، نمی‌توان با این اعتبار، طرح هادی چند روستا را به صورت درصد اجرا کرد و بقیه بماند، بلکه نیازسنجی شده و روستاها با اولویت شناسایی و اعتبار در این محل هزینه می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر تهیه و اجرای طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه روستایی توانسته است به روستاها هویت ببخشد. اهمیت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی این است که روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه‌ای در عمران و آبادانی از قبیل خدمات زیربنایی، اجرای طرح‌های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی برخوردارند، به همین خاطر تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلندمدت موثر است.

خواجه‌ای با اشاره به توزیع قیر رایگان برای بهسازی معابر روستایی، یادآور شد: امسال قیر رایگان به میزان ۱۲ میلیارد تومان تخصیص یافته که روستاهای اولویت‌دار  شناسایی شده و به مرور زمان آسفالت‌ریزی‌ها انجام می‌شود. همچنین این در حالی است که سال گذشته ۲۹۵ روستا قیر رایگان دریافت کردند.

وی با بیان اینکه ۶۷ هزار سند مالکیت روستایی توسط بنیاد مسکن و با همکاری اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان صادر شده است، گفت: ۶۷۰۰ سند مربوط به شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت و مابقی در روستاها صادر شده است. امسال صدور ۲۰۰۰ سند مالکیت روستایی برای استان زنجان تعیین شده بود اما با هماهنگی بین بنیاد مسکن و ثبت اسناد، تعهد صدور ۶۵۰۰ سند را ایجاد کردیم. تاکنون بیش از ۵۰۰۰ سند صادر شده که از این بابت، رتبه اول کشور را کسب کرده‌ایم اما این رتبه، رافع تکالیف و وظایف بنیاد مسکن نبوده و تلاش می‌کنیم که بیشتر از این نیز محقق شود.

این مسئول عنوان کرد: در صدور سند مالکیت روستایی ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری و در صدور سند مالکیت شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت نیز ۲ برابر میزان متوسط کشوری هستیم.

خواجه‌ای خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۷۰ خانه عالِم توسط بنیاد مسکن در روستاها احداث شده که همه این اقدامات وابسته به میزان اعتبارات ابلاغی است، زیرا بنیاد مسکن مانند پیمانکار عمل می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha