• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99110503168
  • خبرنگار : 50165

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

زنجانی‌ها ۸ برابر کشور برای مسکن اقدام ملی ثبت‌نام کردند

زنجانی‌ها ۸ برابر کشور برای مسکن اقدام ملی ثبت‌نام کردند

ایسنا/زنجان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تعداد ثبت‌نام برای مسکن اقدام ملی در زنجان ۸ برابر کشوری است.

مسعود بیات‌منش پیش از ظهر امروز (۵ بهمن‌ماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در استانداری زنجان برگزار شد، اظهار کرد: با توافق صورت گرفته با بنیاد جانبازان در راستای تامین مسکن محرومان، زمین‌هایی در شمال شهرک الهیه و علی‌آباد به‌عنوان اراضی مسکونی تلقی شده و به دنبال کسب مجوز آن از شورای عالی معماری استان هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان ثبت‌نام برای مسکن اقدام ملی در زنجان ۸ برابر کشوری است و به دنبال تامین زمین هستیم تا بتوانیم آن افرادی را که ثبت‌نام آن‌ها تکمیل شده، ساخت زمین آنان به مرحله اتمام اسکلت برسد.

این مسئول ادامه داد: در شهر زنجان با توجه به نیازی که برای تامین مسکن وجود دارد، حدود ۳۰۰ هکتار زمین لازم بود که همه از اراضی داخل محدوده از زمین‌هایی است که در تملک دولت و بلااستفاده مانده بود، تامین شده است.

در ادامه این جلسه، مدیر طرح و نماینده مهندسان مشاور شرکت نقش و طبیعت، اظهار کرد: طرح توسعه و عمران جامع شهر زنجان با افق طرح برای سال ۱۴۱۰ با جمعیت ۵۰۸ هزار و ۷۲۲ نفر مورد تایید قرار گرفت و تغییراتی در حوزه حریم شهری انجام نشده است.

مجید نمینی ادامه داد: با توجه به آلایندگی کارخانه‌های مرتبط با صنایع فرآوری روی در حریم شهر مقرر شده مشاور زمینه‌های خروج این صنایع از حریم را در طرح‌های موضعی و موضوعی و نیز ضوابط پهنه‌بندی حریم ارائه شود.

وی با اشاره به ضوابط و مقررات کریدور صیانتی ذخایر استراتژیک توسعه شهر، افزود: این کریدور شامل دو بخش است. بخش اول شامل محدوده حد فاصل خط حریم ۱۰۰ متری شمال مسیر تقریبی کنار گذر شمالی پیشنهادی طرح جامع تا مرزهای شمالی محدوده شهر زنجان است که با توجه به استقرار آن در جوار شهر و ضرورت تعیین‌ کاربری‌های طرح موضعی ایجاد کنارگذر شمالی، به عنوان یک بخش واجد صیانت ویژه در نظر گرفته شده است.

این مسئول تصریح کرد: بخش دوم شامل اراضی حد فاصل خط حریم ۱۰۰ متری شمال مسیر تقریبی کنار گذر پیشنهادی در شمال شهر تا لبه شمالی کریدور صیانتی است که غالباً عمقی ۱۱۰۰ متری دارد، نحوه استفاده از اراضی داخل هر یک از دو بخش مذکور جداگانه مشخص شده است.

در ادامه این جلسه، شهرام میرزایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، خواستار همکاری دستگاه‌ها در راستای اجرای ماد ۳۵ و ۳۶ قانون بودجه پیش از پایان سال شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha