• شنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99110402183
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

در چهارمحال و بختیاری،

شناسه برای لوازم خانگی و پوشاک در سطح عرضه الزامی شد

 شناسه برای لوازم خانگی و پوشاک در سطح عرضه الزامی شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: شناسه کالا برای عرضه لوازم خانگی، منسوجات و پوشاک در استان برای جلوگیری از عرضه کالای قاچاق الزامی می‌شود.

غلامرضا قائدامینی چهارم بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شناسه کالا برای عرضه 12 گروه کالایی در کشور الزامی است، اظهار کرد: این کار موجب جلوگیری از عرضه کالای قاچاق در سطح فروشگاه‌های کشور می‌شود.

سرپرست معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با  کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در حال حاضر گروه لوازم خانگی، منسوجات و پوشاک نیز شامل این قانون می‌شوند، از این پس در استان لوازم خانگی از جمله تلویزیون، یخچال و فریزر، اسپیلت، کولر، ماشین لباس‌شویی، ماکرویو و جاروبرقی در سطح فروشگاه‌های استان باید با شناسه کالا عرضه شود.

وی افزود: منسوجات شامل پوشاک، کفش، پارچه و ابزار پوشاک نیز شامل این قانون می‌شوند، اما در گام اول در چهارمحال و بختیاری شناسه کالا برای لوازم خانگی اجباری می‌شود، سپس از اوایل اسفند نیز برای منسوجات و پوشاک نیز اجباری خواهد شد، این قانون برای کالاهای خارجی و داخلی تفاوت ندارد.

قائدامینی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از قاچاق باید واردکنندگان و تولیدکنندگان عملکرد خود را در سامانه جامع تجارت وزارت صمت ثبت کنند، گفت: چهارمحال و بختیاری نیز برای جلوگیری از عرضه کالای قاچاق، شناسه کالا را در حال حاضر برای این موارد الزامی می‌کند و وارد فاز عملیاتی می‌شود.

سرپرست معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با  کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سازمان صمت متولی برخورد با کالای قاچاق در سطح عرضه است، قطعا اگر کالا با شناسه عرضه شود این کار در مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولید داخلی موثر است.

وی در پایان تاکید کرد: برای موفقیت در اجرای طرح شناسه‌دار کردن کالا در سطح عرضه باید استان‌های مجاور نیز همزمان این طرح را اجرا کنند تا بتوان شاهد موفقیت در بحث مبارزه با کالای قاچاق بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha