• دوشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۳
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 99102921554
  • منبع : فدراسیون کشتی

انتشار سند راهبردی کشتی ایران/ حداقل یک طلا در المپیک ۲۰۲۱، ۳ طلا در ۲۰۲۸

انتشار سند راهبردی کشتی ایران/ حداقل یک طلا در المپیک ۲۰۲۱، ۳ طلا در ۲۰۲۸

متن سند برنامه راهبردی کشتی جمهوری  اسلامی ایران اعلام شد.

به گزارش ایسنا، سند برنامه راهبردی کشتی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه ۲۹ دی ماه) توسط مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، رونمایی شد.
متن این سند به شرح زیر است:

سند برنامه راهبردی کشتی جمهوری اسلامی ایران

۲۰۲۸- ۲۰۲۱

مجمع عمومی فدراسیون کشتی در مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۰۹ و هیئت رئیسه فدراسیون کشتی نیز در مورخ ۲۲/۱۰/۱۳۹۹، بنا به پیشنهاد فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران، سند برنامه راهبردی کشتی جمهوری اسلامی ایران (۲۰۲۱- ۲۰۲۸) را در قالب ۲۴ ماده به شرح زیر تصویب نمود:

ماده ۱- اصول و ارزش­های حاکم بر برنامه راهبردی کشتی و فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران عبارتند از:

۱. ارتقاء و نهادینه نمودن روحیه و منش پهلوانی در کشتی

۲. اخلاق­مداری، تعهد و پایبندی به ارزش­های ایرانی- اسلامی

۳. عدالت محوری مشتمل بر شایسته ­سالاری، رفع تبعیض­ها و برخورداری از فرصت­های برابر پیشرفت برای همه کشتی­ گیران، مربیان وداوران

۴. شفافیت در تصمیم­ها، فرصت­ها و انتخاب­ها

۵. ارتقاء همدلی، تفاهم و تعامل میان اهالی کشتی

۶. مبنا قرارگرفتن کارآئی و اثربخشی فدراسیون وهئیت­های کشتی استانی

۷. ارتقاء بهره ­وری منابع مادی و انسانی

۸. پاسخگوئی و مسئولیت­ پذیری دست­اندرکاران ومتولیان کشتی

۹. حفاظت از سلامت و تندرستی پایدار کشتی­گیران

ماده ۲- چشم­ انداز کشتی جمهوری اسلامی ایران در افق ۲۰۲۸ عبارت است از:

با استعانت از خداوند متعال، اتکال به قدرت لایزال الهی و در پرتو عزم ملی و تکیه بر اشتیاق، قابلیت­ها و استعداد ناب ایرانی با هدف پی­ ریزی زمینه­ های تحول و ارتقاء در کشتی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب یک تلاش برنامه­ ریزی­ شده، مدبرانه و با کسب نظرات و آراء تمامی اهالی و اصحاب کشتی،سند چشم انداز سال ۲۰۲۸ کشتی جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:

کُشتی ورزش ملی و آئینی ایرانیان،ورزشی است پرافتخار، محبوب نزد خانواده ­های ایرانی، پرچمدار ورزش ایران در میادین بین­المللی، دست­ یافته به جایگاه اول بازی­های المپیک (رشته ­­ های آزاد وفرنگی)، ارزش­آفرین و عزت­بخش در مسیرایران مقتدر.

ماده ۳- اهداف کلان کشتی جمهوری اسلامی ایران در افق ۲۰۲۸ عبارتند از:

۱. تبدیل فدراسیون کشتی به یک سازمان ورزشی پیشرو، خلاق، چابک، کارآمد و مبتنی بر مدیریت علمی؛

۲. قرارگیری مستمر تیم­های ملی رشته ­های آزاد وفرنگی در سکوهای سه گانه مسابقات رسمی بین­ المللی در رده­ های سنی جوانان، امید وبزرگسالان؛

۳. اشاعه و نهادینه ­سازی نگرش المپیک­ محور به مدیریت و راهبری کشتی با تاکید بر تیم ملی بزرگسالان؛

۴. تحول در نظام آموزش و تربیت مدرسان، مربیان،کشی­ گیران و داوران کشتی؛

۵. احیاء و ارتقاء نظام باشگاه­داری درکشتی، ساماندهی و فعال­سازی هیئت­های کشتی استانی و ساماندهی لیگ­های کشتی (با تاکید برلیگ برتر بزرگسالان و لیگ استانی نوجوانان)؛

۶. تحول در کشتی پایه و بنیان­ سازی برای موفقیتم ستمر کشتی؛

۷. فراهم­ سازی امکانات پایه و منابع مالی پایدار مورد نیاز برای توسعه کشتی؛

۸. نهادینه­ سازی برنامه­ محوری و قانونگرایی درکشتی ایران؛

۹. تقویت برند کشتی، بسط و ارتقاء فرهنگ غنی کشتی در ورزش ایران؛

ماده ۴- اهداف کمی کشتی جمهوری اسلامی ایران در افق ۲۰۲۸ عبارتند از


 

ماده ۵- فدراسیون با هدف پی­ ریزی بنیان­های تحول علمی و بنیادین در کشتی کشور، محقق نمودن و نظارت بر حسن اجرای صحیح این برنامه، «شورای راهبری سند و سیاست­گذاری کشتی» را با عضویت افرادزیر تشکیل دهد:

۱. رئیس فدراسیون کشتی (رئیس شورا)

۲. صاحب­ نظر حوزه برنامه­ ریزی راهبردی به انتخاب فدراسیون

۳. رئیس انستیتو کشتی

۴. چهار پیشکسوت یا صاحب­نظر کشتی به انتخاب فدراسیون(۲ نفر رشته آزاد و ۲ نفر رشته فرنگی)

۵. سه نفر از روسای هیئت­های کشتی استانی

۶. نماینده وزارت ورزش

۷. یک نفر فعال اقتصادی به انتخاب فدراسیون

۸. یک نفر صاحب­نظر حوزه رسانه­ به انتخابفدراسیون

۹. یک نفر صاحب­نظر حوزه فرهنگی- مذهبی به انتخابفدراسیون

۱۰. سرمربیان تیم­های ملی بزرگسالان و جوانان کشتیآزاد و فرنگی حسب ضرورت و تشخیص فدراسیون

۱۱. سایر افراد حسب ضرورت و تشخیص فدراسیون

تبصره - آئین­نامه اجرایی مربوط به این ماده سه ماه پس از تصویب سند برنامهاز سوی فدراسیون تدوین و ابلاغ می­گردد.

ماده ۶- فدراسیون موظف است درراستای ارتقاء کارآیی و اثربخشی خود در تحقق اهداف این برنامه و تبدیل به یکسازمان ورزشی پیشرو، درآمدزا، خلاق و دانایی­محور، اقدامات زیر را به انجامبرساند:

۱. اصلاح ساختار فدراسیون در راستای کوچک­سازی،چابک­سازی و ارتقاء بهره­وری از منابع سازمان؛

۲. عقد تفاهم­نامه بامراکز علمی- تحقیقاتی و دانشگاه­های معتبر کشور برای همکاری در توسعه کمی و کیفی کشتی در ایران؛

۳. برقراری ارتباط موثر و سازنده میان فدراسیون کشتی با سایر دستگاه­های اجرایی و نهادهای دولتی وغیردولتی ؛

۴. تعریف شرایط احراز اعم از چارچوب­ها و معیارها فنی، تحصیلی، مهارتی و نیز منشور اخلاقی پست­های مدیریتی و اجرایی فدراسیون؛

۵. راه ­اندازی سیستم جامع منابع انسانی و برنامه ­ریزی به منظور ارتقاء سطح معیشتی- رفاهی پرسنل فدراسیون؛

۶. استقرار زیرساخت­های الکترونیک نمودن و هوشمند کردن خدمات فدراسیون به اهالی کشتی از طریق ایجاداپلیکیشن، طراحی وب­سایت جدید و امثالهم؛

۷. استفاده از فناوری­های نوین و IT محور نمودن حداکثری فعالیت­ها و وظایف فدراسیون؛

ماده۷- فدراسیون موظف است با هدف نهادینه­سازی برنامه­محوری و قانون­گراییدر کشتی ، اقدامات زیر را به انجام برساند:

۱. تشکیل دفتر طرح وبرنامه فدراسیون کشتی و تحقق برنامه­ ریزی غلتان در انستیتو کشتی به عنوان یک فدراسیون پیشرو؛

۲. تدوین برنامه بیستساله کشتی جمهوری اسلامی ایران و ارائه به شورای راهبری سند وسیاست­گذاری کشتی؛

۳. تدوین دستورالعمل­های لازم جهت پاسخگوئی و نظارت بر عملکرد ارکان کشتی (کادر فنی تیم­های ملی، هیئت­هایکشتی استانی و کمیته­های مختلف فدراسیون) به فدراسیون؛

ماده ۸- فدراسیون موظف است باهدف بسط عدالت محوری و شایسته سالاری در کشتی کشور، اقدامات زیر را به انجام برساند:

۱. تدوین معیارها و مولفه ­های موثر بر فرایندهای انتخاب ملی­‌پوشان ؛

۲. تدوین معیارها و مولفه‌­های موثر بر انتخاب کادرفنی تیم­های ملی (هم از بعد فنی و هم اخلاقی)؛

۳. تدوین معیارها و مولفه‌­های موثر بر انتخاب و ارتقاء داوران ؛

تبصره- فدراسیون ظرف مدت ۳ماه از ابلاغ این سند، چرخه­‌های انتخابی ملی ­پوشان و کادرفنی تیم­های ملی را تدوین و ابلاغ می­ نماید.

ماده ۹- فدراسیون موظف است در راستای اشاعه و نهادینه ­سازی نگرش المپیک­ محور، ضمن مبنا قراردادن بازی­های المپیک به عنوان مهمترین آوردگاه جهانی، اقدامات زیر را انجام دهد:

۱. بازتنظیم برنامه ­های کشتی کشور (اعم از رقابت­های داخلی و اعزام­های خارجی) متناسب با مقاطع برگزاری المپیک و هدف­گذاری­های فدراسیون؛

۲. بازنگری در شیوه­ های برگزاری مسابقات رده ­هایسنی پایین به ویژه خردسالان و نونهالان؛

۳. بازنگری در اهداف و سازوکارهای اعزام­های بین­ المللی کشتی­ گیران خردسالان و نونهالان؛

۴. امکان­ سنجی پی­ ریزی ترتیبات مربوط به اعطای حقوق ثابت به ملی­ پوشان با همکاری وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک؛

ماده ۱۰- فدراسیون موظف است باهدف تحول بنیادین در نظام آموزش کشتی و به ویژه تربیتنسل جدیدی از مدرسان و مربیان کشتی، اقدامات زیر را به انجام برساند:

۱. فعال­ سازی و محوریت قراردادن انستیتو کشتی در حوزه تحول آموزشی و نهادینه­ سازی آن در سراسر کشور؛

۲. اعزام مدرسان به دوره ­های آموزشی فدراسیون جهانی کشتی و یا دوره­ های مشترک با کشورهای صاحب کشتی؛

۳. عقد قرارداد خواهرخواندگی در کشتی با کشورهای صاحب کشتی و تبادل تجارب دوطرفه؛

۴. پیوند میان دانشگاه و مراکز علمی- تحقیقاتی بافدراسیون در حوزه تولید دانش و انجام پژوهش­های کاربردی لازم در اصلاح و تحول کشتی؛

۵. تولید محتواهای آموزشی متنوع اعم از کتابچه،دستورالعمل، بخشنامه و ویدئوکلیپ­های آموزشی مختلف برای مربیان رده ­های سنی؛

۶. تشکیل کمیته آمار و اطلاعات با هدف به ­روز­آوری و تقویت بانک اطلاعات کشتی­ گیران در قالب «کارت ملی کشتی­ گیر»؛

۷. تدوین و ابلاغ دستورالعمل­ها و آئین­نامه­ های آموزش همسان تمرینات در باشگاه­های کشتی توسط انستیتو کشتی؛

۸. سازماندهی و بازطراحی سازوکارهای صدور و تمدیداعتبار کارت­های مربی­گیری به متقاضیان و قهرمانان کشتی و یکساله نمودن اعتبارکارت­های مربی­گری؛

۹. ارتقاءانگیزش مربیان سازنده و حراست از حقوق معنوی آنان در تربیت کشتی­گیرانرده­های پایه؛

۱۰. حضور مستمر یک داور آشنا به قوانین و مقررات روز کشتی درکنار تیم­های ملی در فرایندهای آماده­سازی تیم­ها و مسابقات رسمی بین ­المللی؛

۱۱. ایجاد کارگروهی برای تحلیل و آنالیز تمرینات تیم­های ملی وهشدار بیش­تمرینی یا کم­تمرینی به مربیان؛

ماده ۱۱- فدراسیون موظف است با هدف احیاء و ارتقاء نظام باشگاه­داری درکشتی،اقدامات زیر را به انجام برساند:

۱. تعریف ضوابط و معیارهای صدور جواز تاسیس و فعالیت باشگاه­های(لیگی و تمرینی) کشتی و نیز ارائه دستورالعمل­های لازم در خصوص ساختار، ارکان، امکانات، اعضای کادر فنی و پشتیبانی این باشگاه­ها با همکاری نهادهای ذیربط؛

۲. تدوین سازوکارهای نظارتی فدراسیون و هیئت­های کشتی استانی بر عملکرد باشگاه­های (تمرینی) کشتی (نحوه تمرینات و آماده­سازی،رفتارهای مربیان و ...)؛

۳. الزام باشگاه­های لیگی کشتی به بهره­ گیری از مشورت­های متخصصین تغذیه وبدنسازی مجرب و موردتایید انستیتو کشتی به صورت مستمر در طول دوره لیگ؛

۴. تدوین شیوه­ نامه ­ای جهت حضور کادرفنی تیم­های ملی و قهرمانان کشتی در باشگاه­های تمرینی کشتی سراسر کشوربه منظور ایجاد انگیزه در نسل جدید و تمرین دادن و آموزش به مربیان سازنده و پایه ؛

ماده ۱۲- فدراسیون موظف است باهدف ساماندهی و فعال­سازی هیئت­های کشتی استانی، اقدامات زیر را به انجام برساند:

۱. فعال­سازی هیئت­های استانی کشتی به منظور حضورحداقل یک تیم در لیگ­ برتر کشتی ؛

۲. بازدید از استان­ها و جلب همکاری مقامات،نهادهای دولتی و غیردولتی استان برای سرمایه­ گذاری و حمایت مادی و معنوی از توسعه کشتی در استان در بعد زیرساخت­ها،امکات و اعطای مشوق­های لازم؛

۳. ارزشیابی هیئت­های کشتی استانی مبتنی بر معیارها و شاخص­های عملکرد تدوین شده توسط انستیتو کشتی (ازجمله افزایش تعداد کشتی­گیر جذب و بیمه شده در استان به طور متوسط دو برابر سال قبل، میزبانی مسابقات و رویدادهای کشتی، برگزاری مستمر و موفق لیگ­های کشتی استانی در رده نوجوانان، برگزاری دوره ­های آموزشی و دانش ­افزایی برای مربیان فعال و سایر شاخص­ها)؛

۴. تعریف معیارها وضوابط مربوط به انتخاب روسای هیئت­ها؛

۵. تدوین ساز و کارتوزیع اعتبارات بین هیئت­های کشتی مبتنی بر شاخص­ها و امتیازات کسب شده توسط هر هیئت؛

۶. برگزاری اردوهای تیم­های ملی و رقابت­های مختلف کشتی (جام تختی، لیگ­های کشتی، جام موحد، جام شاهد،جام روز جهانی کودک و سایر مسابقات کشوری) در استان­ها؛

تبصره- فدراسیون آئین ­نامه ­ها و دستورالعمل­های مربوط به هر یک از این موارد را با محوریت انستیتو کشتی تدوین و ظرف مدت ۳ ماه ابلاغ کند.

ماده ۱۳- فدراسیون موظف است باهدف ساماندهی لیگ کشتی در رده ­های مختلف، اقدامات زیر را به انجام برساند:

۱. برنامه­ ریزی به منظور تبدیل لیگ برتر کشتیک شور به بهترین لیگ­ کشتی جهان؛

۲. دعوت از باشگاه­های مطرح و برجسته ورزشی کشوربرای حضور در رقابت­های لیگ برتر کشتی بزرگسالان و لیگ­های کشتی نوجوانان استانی؛

۳. برگزاری منظم لیگ کشتی رده­ بزرگسالان کشوری؛

۴. برگزاری منظم لیگ­های استانی نوجوانان باهمکاری هیئت­های کشتی استانی؛

ماده ۱۴- فدراسیون موظف است باهدف توسعه و تحول بنیادین در کشتی پایه ، اقدامات زیر را به انجام برساند:

۱. جایگزینی مسابقات «جشنواره فنون» به جایم سابقات رسمی در رده خردسالان ؛

۲. برگزاری مسابقات بدون کاهش وزن برای رده سنی نونهالان؛

۳. برگزاری اردوهای آماده ­سازی- انگیزشی نونهالان به صورت متمرکز در شهر تهران (خانه­های کشتی شهیدهادی و شهید صدرزاده) به صورت هر سه ماه یک بار؛

۴. بازطراحی تمرینات و شیوه ­های آماده­ سازی رد ه­های سنی پایین به صورت سالانه با محوریت انستیتوکشتی متناسب با ساختار و ویژگی­های بدنی کشتی­ گیران؛

۵. اولویت قراردادن سلامت کشتی­ گیران پایه (خردسال، نونهال ونوجوان) و جلوگیری از کم کردن وزن آنها؛

۶. کاهش سن ورود بهکشتی برای خردسالان به ۹ سال ؛

۷. استعدادیابی درسنین پایین و حفاظت فعال از فرایندهای رشد و بالندگی آنها؛

۸. توسعه پایگاه­هایاستعدادیابی در سراسر کشتی؛

۹. پرورش استعدادیاب­های بادانش، کاربلد و با انگیزه با محوریت انستیتو کشتی؛

۱۰. ایجاد و تعریف سازوکارهای انگیزشی برای مربیان پایه؛

۱۱. استفاده از ظرفیت قهرمانان و مدال ­آوران در باشگاه­هایتمرینی و کانون­های کشتی جهت ترغیب خردسالان، نونهالان و نوجوانان کشتی؛

۱۲. احیاء کانون­های کشتی در مدارس و آموزشگاه­های کشور؛

۱۳. اعطای بورسیه ­های تحصیلی به استعدادهای ناب شناسایی شده باهمکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش؛

۱۴. تشکیل کارگروه مخصوص تکتیک و تاکتیک و ابداع فنون جدید بامحوریت انستیتوکشتی؛

۱۵. تخصیص ردیف اعتباری و بودجه مشخص برای توسعه کشتی در رده­ های پایه؛

ماده ۱۵- فدراسیون موظف است باهدف مبارزه با دوپینگ و بازدارندگی کشتی­ گیران از این عمل، ترتیبات لازم به منظور ا خذ تعهدات حقوقی از کشتی­گیران و نیز باشگاه­های آنان را در خصوص عواقب مثبت اعلام شدن تست دوپینگ، فراهم نماید.

تبصره- دستورالعمل اجرایی اینماده ظرف ۳ ماه از ابلاغ این سند، تدوین و به کلیه باشگاه­ها و ورزشکاران، ابلاغ خواهد شد.

ماده ۱۶- فدراسیون موظف است بهمنظور ارتقاء تعاملات و همفکری میان مربیان تیم­های ملی رده­ های سنی (درآموزش و تربیت کشتی­گیران و انتقال به رده­های سنی بالاتر ) اقدامات زیر را به انجام برساند:

۱. ایفای نقش سرمربی تیم ملی رده پایین­ تر بهعنوان مربی تیم ملی رده بلافصل بالاتر؛

۲. برگزاری جلسات مشترک ماهانه میان سرمربیان ومربیان تیم­های ملی رده­های مختلف توسط مدیر تیم­های ملی و ارائه گزارش به رئیس فدراسیون؛

ماده ۱۷- فدراسیون موظف است بابهره­ گیری از ظرفیت­های دیپلماسی ورزشی، به منظور توسعه و بسط کشتی در ایران،اقدامات زیر را انجام دهد:

۱. رایزنی و بهره­ گیری از دیپلماسی ورزشی جهت افزایش کرسی­های ایران در اتحادیه جهانی

۲. مذاکره با کشورهای صاحب­ کشتی جهت برگزاری اردوهای مشترک

ماده ۱۸- فدراسیون موظف است بامنظور توسعه متوازن کشتی در سراسر کشور با توجه به استعدادها وقابلیت­های هر منطقه و نیز تکمیل شبکه زیرساخت­های موردنیاز این ورزش در کشور،اقدمات زیر را به انجام برساند:

۱. پیگیری ساخت،بازسازی و تجهیز ۶۲ خانه کشتی استانی در استان­های مستعد و شهرستان­های کشتی­ خیز تا انتهای برنامه؛

۲. عقد تفاهم­نامه باوزارت آموزش و پرورش، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزارت علوم، تحقیقات وفناوری، وزارت نفت و دانشگاه آزاد اسلامی به منظور بهره­ گیری از تسهیلات، امکانات و زیرساخت­های آموزشی- رفاهی آنان در استان­های مختلف کشور درراستای توسعه کشتی؛

ماده ۱۹- فدراسیون موظف است بامنظور فراهم­سازی منابع مالی موردنیاز و پایدار برای توسعه کشتی، اقدامات زیر رابه انجام برساند:

۱. عقد قرارداد بااسپانسرهای مختلف تبلیغات محیطی، اسپانسر لیگ و اسپانسر البسه کشتی ­گیران؛

۲. تنوع ­بخشی به ردیف­های درآمدی فدراسیون کشتی؛

۳. شناسایی و پیشنهادایجاد منابع درآمدی پایدار برای باشگاه­های کشتی و کشتی­ گیران؛

۴. انجام مطالعه برروی راهکارهای تامین مالی کشتی در کشورهای صاحب کشتی و الگوگیری از آنان؛

۵. مذاکره و رایزنی با شرکت­ها و موسسات اقتصادی بزرگ جهت سرمایه­ گذاری در کشتی در راستای عمل به بخشی از مسئولیت­های اجتماعی آن شرکت و موسسه؛

۶. راه ­اندازی اپلیکیشن ( APP ) اختصاصی کشتی با هدف خدمات­ رسانی بهاهالی کشتی و ایجاد زمینه درآمدزایی برای فدراسیون؛

ماده ۲۰- فدراسیون موظف است به منظور ایجاد کادر مربیان توانمند، بادانش و اخلاق­مدار در کشتیکشور، اقدامات زیر را در دستورکار قرار دهد:

۱. ایجاد نظام بیمه ­ای مشخص(بیمه عمر و بازنشستگی برای مربیان و بیمه درمان برای خانوادهآنان) برای مربیان سازنده فعال و موردتایید انستیتوکشتی؛

۲. تعریف سازوکاراعطای پاداش­های درخور برای مربیان سازنده در صورت موفقیت و روی سکو رفتن شاگردان آنها؛

۳. ایجاد بستر رشد وارتقای مربیان پایه موفق، کارآزموده و بااخلاق شهرستان­ها به مربیان رده­ های ملی؛

۴. سطح­ بندی و درجه ­بندی مربیان کشتی بر اساس توانمندی فردی و نیازمندی­های رده­های سنی مختلف؛

۵. پایش مستمر عملکرد مربیان سازنده و مربیان بزرگسالان در حوزه دانش فنی و اخلاق حرفه ­ای؛

۶. تعریف و ابلاغ سازوکارهای تشویقی لازم برای انگیزش مربیان سازنده در شناسایی و تربیت کشتی­ گیران مستعد؛

۷. برگزاری مستمر کلاس­ها و دوره ­های آموزشی دانش ­افزایی برای مربیان سراسر کشور با محوریت انستیتو کشتی به صورت حداقل هرسه ماه یکبار؛

ماده ۲۱- فدراسیون موظف است در راستای تقویت برند کشتی و بسط و تقویت فرهنگ غنی کشتی در ورزش در ایران، اقدامات زیر را به انجام برساند:

۱. بهره­گیری حداکثری از ظرفیت رسانه­های اجتماعیو به ویژه رسانه ملی در بسط و اشاعه ورزش کشتی؛

۲. ایجاد و بسط فضاهای رسانه­­ای ترویجی، تحلیلیو اطلاع­رسانی مختص کشتی در شبکه­های مجازی، رسانه­های مکتوب، رسانه ملی، رادیو،خبرگزاری­های رسمی و وب­سایت فدراسیون؛

۳. بهره­ گیری از ظرفیت آموزش و پرورش و آموزشعالی (دانشگاه­های دولتی و دانشگاه آزاد)در جذب، حمایت و ارتقاء استعدادهای کشتی؛

۴. توسعه اخلاقی و ارزش­مداری کلیه دست ­اندرکاران و متولیان کشتی در سطح ملی و استانی؛

۵. ایجاد سازوکارها و نظام انگیزشی ترغیب ­کننده برای ورود عموم به کشتی؛

۶. بهره­ گیری حداکثری از برجستگی­های فنی واخلاقی مدال­ آوران و نام ­آوران کشتی و معرفی الگوی مطلوب کشتی­ گیر به جامعه؛

۷. تلاش برای کسب میزبانی رقابت­های بین­ المللی و برگزاری آنها در شهرستان­های مختلف؛

۸. حضور مستمر کادرفنی تیم­های ملی کشتی در استانهاو سرکشی و رسیدگی به وضعیت آنان؛

۹. تولید و پخش انیمیشن، فیلم، تیزر و سریال با محتوای کشتی؛

۱۰. تولید برنامه تلویزیونی استعدادیابی مختص کشتی؛

۱۱. تولید سرود رسمی و تدوین شعار رسمی تیم­های ملی کشتی کشور؛

۱۲. گنجاندن مباحث و افتخارات کشتی در کتب درسی دانش آموزان؛

۱۳. تدوین تاریخ شفاهی کشتی؛

ماده ۲۲- فدراسیون موظف است به منظور پیشبرد هرچه بهتر اهداف این برنامه، اقدامات زیر را در قالب سایر ارکان وکمیته­ های متبوع، به انجام برساند:

۱. کسب کرسی مدرسی در کمیته داوران اتحادیه جهانی؛

۲. فعال نمودن کمیته پیشکسوتان به منظور حمایت ورسیدگی به وضعیت قهرمانان و کشتی­ گیران بازنشسته؛

۳. بهره ­گیری از ظرفیت نخبگان و صاحب­نظران آشنابه کشتی در کمیته تنظیم مقررات فدراسیون؛

۴. فعال­سازی و سرمایه­ گذاری بر روی سایر رشته­ های فرعی کشتی با اولویت کشتی ساحلی

۵. حمایت از کشتی سنتی اعم از کشتی آلیش و کشتی بانوان در حوزه تامین امکانات و زیرساخت­های موردنیاز در شهرستان­های مستعد و نیزاعزام­های بین المللی

۶. راه­ اندازی اپلیکیشن ویژه داوری جهت بسط عدالت­ محوری، آگاهی­ رسانی و شفافیت تغییر قوانین

۷. فعال­ سازی اموربین ­الملل در بررسی، ترجمه و انتقال سریع مقررات ابلاغی اتحادیه جهانی کشتی به انستیتوکشتی و مربیان تیم­های ملی؛

ماده ۲۳- انستیتو کشتی درجایگاه نهاد علمی، سیاست­گذار و پیشران تحول آموزشی- تحقیقاتی فدراسیون، موظف استاقدامات و موارد زیر را در راستای تحقق اهداف این برنامه و پشتیبانی از تحول آموزشی در کشتی، به انجام برساند:

۱. تعیین سطوح مربیگری (مربیان پایه و بزرگسال) و پرورش مدرسین عملی کشتی برای آموزش سطوح مختلف؛

۲. یکسان سازی دروس تئوری، عملی و برنامه ­های آموزشی برای مدرسان تئوری و عملی؛

۳. یکسان سازی برنامه ­های تمرینی کشتی گیران در سطوح مختلف در سراسر کشور؛

۴. تدوین سازوکارها والزامات مربوط به منع به­کارگیری مربیان فاقد صلاحیت از نظر انستیتو کشتی در تمامی سالن های ورزشی دولتی و خصوصی سراسرکشور؛

۵. تعیین تکلیف و بازنگریدر خصوص بازنشستگی مربیان ۶۰ ساله؛

۶. تدوین سازوکارهای برخوردانضباطی با مربیان، داوران، جدول­ نویسان، مربیان بدنساز و ماساژورها و ورزشکاران خاطی؛

۷. مهندسی کردن برنامه ­های تمرینات تیم های ملی؛

۸. تشکیل کمیته­ های تخصصی مربیان، مدرسین، استعدادیابی، روانشناسی، ماساژ، بدنسازی، ارزیابی برنامه­ های تیم ملی، اخلاق، پژوهش، نظارت و ارزیابی برنامه­ های تیم ­ملی، اقتصادی، بازاریابی و جذب اسپانسر؛

۹. بررسی امکان­سنجیو سازوکارهای ایجاد مدارس کشتی در استان­ها و دانشکده علمی کاربردی کشتی در مقطعکاردانی و کارشناسی در زیرمجموعه فدراسیون؛

۱۰. تعریف شاخص­ها، الزامات و نظارت مستمر بر ایجاد مرکزاستعدادیابی تخصصی کشتی؛

۱۱. تعیین نماینده کمیته آموزش در هر استان؛

۱۲. تعیین شاخص­های آمادگی جسمانی به شرایط سنی مربیان و داوران؛

۱۳. تعیین و تبیین چرخه انتخابی تیم ملی؛

۱۴. IT محور نمودن کلیه اقدامات و خدمات انستیتو کشتی؛

۱۵. تعیین شاخص­های انتخاب مربیان تیم ملی ومدرسین تخصصی فدراسیون؛

۱۶. ارائه آموزش­های مجازی مستمر در فضای مجازی و مبتنی بر فناوری­های نوین برای مربیان پایه و بزرگسال و مدرسان؛

ماده ۲۴- فدراسیون موظف است آئین­ نامه­ ها و دستورالعمل­های اجرایی موردنیاز برای اجرای هر چه بهتراین برنامه را تنظیم و ابلاغ نماید.

تبصره ۱- این برنامه در دوره ­های زمانی یک­ساله به فراخور ضرورت و با پیشنهاد فدراسیون و تاییدشورای راهبری سند و سیاست­گذاری کشتی، بازنگری می­گردد.

تبصره ۲- فدراسیون موظف است برنامه ­های سالانه اداره کشتی را متناسب با شناسایی اولویت­ها و سیاست­های کلان خویش، مبتنی بر مفاد این برنامه استخراج و قبل از تدوین بودجه سالانه به تصویب هیئت رئیسه برساند.

ضمیمه ۱ : تعاریف و اصطلاحات

در این سند اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

فدراسیون : فدراسیون کشتی جمهوریاسلامی ایران

وزارت ورزش : وزارت ورزش جمهوریاسلامی ایران

سند : سند برنامه راهبردی کشتی جمهوری اسلامی ایران

چشم­ انداز : بیانگر تصویری مطلوب از آینده کشتی کشور در افق ۲۰۲۸ است که با اجرای درست این سند محقق می­شود.

هدف کلان : اهداف کلی کشتی که می­بایست سایر اهداف مقطعی در راستای نیل به آن تنظیم گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۹ ۲۳:۳۶

آقای دبیر ،بعد از انقلاب تمامی مدال های طلای المپیک ما در کشتی توسط تک ستاره های تیم حاصل شده که چندان حاصل برنامه ریزی و مدیریت ورزشی کشور نبوده است ،طلای رسول خادم ، جنابعالی، حسن یزدانی در رشته آزاد و طلاهای حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم در فرنگی حاصل تلاش و غیرت و استعداد فردی بوده. لذا خواهشمند است که در کنار برنامه‌ریزی‌های کلان خود از حفظ تک ستاره کشتی ایران آقای حسن یزدانی و هیات کشتی مازندران و کارخانه سازندگی آن در کشتی آزاد و کارخانه سازندگی خوزستان در فرنگی غافل نشوید.