• چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99102418472
  • خبرنگار : 50034

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان:

باید شهرها را به کمپین «تاب‌آوری» وارد کنیم

باید شهرها را به کمپین «تاب‌آوری» وارد کنیم

ایسنا/همدان مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با بیان اینکه اصول ۱۰گانه کمپین تاب‌آوری شهرها جاری و ساری شود، گفت: باید با هم‌فکری بتوانیم به بهترین شکل شهرها را به کمپین تاب آوری وارد کنیم.

علیمردان طالبی چهارشنبه ۲۴ دی ماه در آیین افتتاحیه دبیرخانه کشوری شهرهای تاب‌آور در همدان، اظهار کرد: پیرو درخواست تشکیل دبیرخانه کشوری شهرهای تاب آور در شهرداری همدان از سوی شهرداری و مدیریت بحران استان از سازمان مدیریت بحران کشور، در تاریخ ۲۴ شهریور امسال رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نامه‌ای با این درخواست موافقت کرد و شهرداری همدان دبیرخانه و مرکز شهرهای تاب‌آور کشور شد.

وی تصریح کرد: اقدامات مؤثر همدان در حوزه‌های مختلف مدیریت بحران اعم از اقدامات پژوهشی و اجرایی مانند مهار سیل و نیز اقدامات مثبت یک سال گذشته انجام شده که شهرداری همدان زمینه‌ساز عهده‌داری این مسؤلیت بوده است.

طالبی بیان کرد: از آنجا که اقدامات شهرداری همدان در زمینه مدیریت بحران در کشور نمونه بوده، واگذاری این مسئولیت به شهرداری همدان به منظور انتقال تجارب تاب‌آوری به دیگر شهرهای کشور صورت پذیرفته است و همدان باید دانش خود را در زمینه تاب‌آوری با دیگر شهرهای کشور به اشتراک بگذارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با تأکید بر اجرای اصول ۱۰گانه کمپین تاب آوری شهرها در شهرهای کشور، افزود: اجرای اصول ۱۰گانه کمپین تاب آوری شهرها، افزایش تاب آوری شهرها و پیشگیری از مخاطرات طبیعی و کاهش اثرات مخاطرات طبیعی را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: دبیرخانه شهرهای تاب آور کشور آماگی دارد هر گونه تجربه و مباحث علمی و تخصصی اندوخته شده را در اختیار همه شهرها قرار دهد و سازمان مدیریت بحران این زمینه و بستر را آماده کند تا در سریع ترین زمان ما بتوانیم مباحث ارتباط و پیگیری‌ها را داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه با بیان اینکه انتخاب شهرداری همدان به عنوان دبیرخانه کشوری شهرهای تاب آور یک اقدام مؤثر در غرب کشور خواهد بود، گفت: انتخاب شهرداری همدان به عنوان دبیرخانه کشوری شهرهای تاب‌آور یک اقدام مؤثر در غرب کشور به وجود آورده تا با استفاده از ظرفیت‌های علمی موجود در این استان در راستای عملکرد هرچه بهتر شهرهای تاب آور غرب کشور و ایمنی و تاب آور شدن این شهرها اقدام کنیم.

سیدمسعود عسگریان در پایان اظهار کرد: امیدواریم با پیش‌بینی برنامه‌هایی برای ایمنی و حفاظت کامل شهرها در برابر حوادث غیرمترقبه گام‌های مثبتی در آینده برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha