• چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99102418051
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل زندان‌های لرستان:

رویکردهای اخلاق محور در بازپروری معتادان اثربخش هستند

رویکردهای اخلاق محور در بازپروری معتادان اثربخش هستند

ایسنا/لرستان مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: نقش تشویق و ترغیب خانواده و دوستان در ارتقاء عزت نفس معتاد مؤثر بوده و به بهبودی او خواهد انجامید.

عبدالمجید کشوری امروز بیست و چهارم دی ماه در دیدار با اعضای انجمن معتادان گمنام لرستان به رویکردهای اخلاق محور در بازپروری معتادان اشاره کرد و با بیان اینکه نقش جمعیت NA در جامعه پذیری افراد بسیار مؤثر خواهدبود، افزود: به اقدامات انجمن معتادان گمنام باور داریم و همراهی این انجمن با همکاران ما می‌تواند نتایج بسیار مطلوب‌تری به همراه داشته باشد.

وی افزود: اقدامات انجمن معتادان گمنام تا آنجا که در ذیل قوانین و مقررات باشد مورد حمایت ما خواهد بود چرا که معتقدیم در اینصورت است که عملکرد و بازده مثبتی پدید خواهد آمد.

مدیرکل زندان‌های لرستان بر لزوم توجه به مقوله روحی و روانی معتادان تأکید کرد و ادامه داد: تأمین نیازهای روانی و عاطفی اعضاء در جلسات انجمن موجب ارتقاء انگیزه و نهایتا بهبودی فرد شده و حتی این بهبودی را نیز ارتقاء خواهد داد.

 کشوری با بیان اینکه به اشتراک گذاری تجربیات اعضاء از یکسو و کسب احترام و مورد پذیرش قرار گرفتن عضو انجمن NA  از سوی دیگر موجب افزایش حضور منظم فرد در جلسات و در نتیجه شکست اعتیاد خواهد شد، تأکید کرد: انتظار می‌رود انجمن معتادان گمنام ضمن تهیه بانک اطلاعاتی دقیق از اعضاء و میزان و چگونگی عملکرد آنان به صورت شفاف و در بازه‌های زمانی معین گزارشی جامع از اقدامات خود ارائه دهد.

عضو شورای قضایی لرستان اضافه کرد: ضرورت دارد با هدف بهبود عملکرد و کسب نتایج مطلوب‌تر، انجمن نسبت به آموزش اعضایی که به منظور تشکیل جلسات در زندان‌ها به این مراکز وارد می‌شوند اقدامات لازم را انجام داده و گزارشی از این فعالیت‌ها نیز ارائه دهد.

وی یادآور شد: امید می‌رود همکاری دو مجموعه در نهایت به بازیابی شخصیتی و جامعه‌پذیری بیشتر افراد معتاد بی‌انجامد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha