• سه‌شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99102317595
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

افتتاح بزرگترین گاوداری پرواربندی کشور در اردستان

افتتاح بزرگترین گاوداری پرواربندی کشور در اردستان

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان گفت: مجتمع پرواربندی در روستای حسین آباد اردستان با ظرفیت پنج هزار رأس دام از بزرگترین واحدهای پرواربندی کشور است که با سرمایه گذاری ۵۹۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

بهنام مشیری، امروز(سه شنبه-۲۳ دی ماه) در مراسم افتتاح مجتمع پرواربندی پنج هزار رأس دام اردستان که با حضور مسئولان استان و به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس بنیاد مستضعفان کشور افتتاح شد، اظهار کرد: مجتمع پرواربندی در روستای حسین آباد اردستان با ظرفیت پنج هزار رأس دام از بزرگترین واحدهای پرواربندی کشور است که با سرمایه گذاری ۵۹۰ میلیارد ریال امروز افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این واحد در مردادماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر ۳۳۰۰ راس گوساله در آن وجود دارد و در ماه آینده این تعداد به ۵ هزار راس خواهد رسید، افزود: با بهره برداری از این مجتمع امکان اشتغال ۹۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم فراهم شده است و پس از تکمیل ظرفیت در آینده نزدیک سالانه بیش از ۲۷۰۰ تن دام زنده قابل عرضه به کشتارگاه تاثیر بسیاری در خودکفایی تولید گوشت قرمز کشور خواهد گذاشت.

مشیری اضافه کرد: با افتتاح و بهره برداری از این واحد بزرگ دامپروری، بیش از ۱۲ میلیون دلار سرمایه ارزی برای کشور به ارمغان خواهد آمد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان گفت: یکی از اهداف مهم این پروژه ورود به صنایع بالادستی بخش دامپروری بوده که می توانیم به تولید اسپرم نژاد گوشتی اشاره کنیم.

مشیری با بیان اینکه شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان در شهرستان اردستان ۲ هزار هکتار ارضی کشاورزی دارد، گفت: از این مقدار حدود ۲۸۸ هزار هکتار باغات پسته، ۷۰۰ هزار هکتار بخش زراعت و مابقی به دلیل محدودیتی که در برداشت آب وجود دارد به صورت آیش (زمینی که به منظور استراحت و احیاء خاک برای یک دوره بدون کشت رها شده) قرار گرفته است.

همچنین فرماندار اردستان در این مراسم گفت: افتتاح بزرگترین گاوداری پرواربندی کشور در اردستان نوید بخش روزهای خوب برای بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان خواهد بود.

حمیدرضا تاملی با بیان اینکه مجموعه بنیاد مستضعفان بزرگترین میزان زمین و آب کشاورزی شهرستان اردستان را دارد، گفت: این میزان نسبت به اشتغال محدودی که این مجموعه در شهرستان اردستان ایجاد کرده بسیار کم است.

وی تصریح کرد: وضعیت آب در شهرستان اردستان به گونه ای است که یک قطره آب نیز برای صنعت وجود ندارد، ولی ۲۴ حلقه چاه آب با میزان ۵۸۰ لیتر آب در ثانیه به عنوان یک ثروت متحول کننده در اختیار بنیاد مستضعفان است که باید بیشتر از آن بهره برداری شود.

فرماندار اردستان با بیان اینکه به فرمان امام خمینی(ره) بزرگترین ماموریت بنیاد مستضعفان فقرزدایی و محرومیت زدایی است، گفت: ۱۰ درصد از کل جمعیت شهرستان اردستان تحت پوشش این نهاد حمایتی است.

تاملی با تاکید بر اینکه این اطمینان وجود دارد که اگر فقط ۱۰ درصد آب در اختیار بنیاد مستضعفان به بخش صنعت منتقل شود بیش از هزار اشتغال ایجاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: از مجموعه بنیاد مستضعفان انتظار می رود با کمک هایی که مسئولان شهرستان به آنها می کنند به ازای هر حلقه چاه آبی که در اختیار دارند حداقل ۵۰ اشتغال را در شهرستان ایجاد کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha