• دوشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99102216584
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد:

جمع‌آوری ۱۹۵ کتاب حوزه دفاع مقدس در لرستان

جمع‌آوری ۱۹۵ کتاب حوزه دفاع مقدس در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: تاکنون ۱۹۵ کتاب مرتبط با دفاع مقدس استان، در این اداره کل جمع آوری شده که نسبت به تعداد رزمندگان و نقش استان در دوران دفاع مقدس، بسیار اندک است.

محسن رشیدی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی در استان، اظهار کرد: تشکیل این قرارگاه فرصت مناسبی است که مربیان آموزشی پیشکسوت دوران دفاع مقدس می‌توانند از آن استفاده کرده و بار دیگر دور هم جمع شوند که با وجود این موقعیت امروز هر مربی آموزش نظامی که در این قرارگاه حضور پیدا نکند در حق خودش و همه رزمندگان ظلم کرده است.

وی با تأکید بر ثبت خاطرات پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، افزود: مسئولیت خطیر ما ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس است و تا زمانی که تمام خاطرات را ثبت نکنیم، ماموریت ما پایان نیافته است.

رشیدی  گفت: تاکنون ۱۹۵ کتاب مرتبط با دفاع مقدس لرستان، در این اداره کل جمع آوری شده که نسبت به تعداد رزمندگان و نقش این استان در دوران دفاع مقدس، بسیار اندک است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بررسی و نگارش نقش مربیان آموزشی در دفاع مقدس را لازم و ضروری دانست و بیان کرد: آیندگان در مورد ما قضاوت خواهند کرد و برایشان سئوال پیش می‌آید که در جنگ هشت ساله کسانی بوده‌اند که وظیفه آموزش‌های نظامی را برعهده داشته‌اند، این افراد خودشان چگونه آموزش دیده‌اند و تجربیات خود را چگونه به دیگران منتقل کرده‌اند و هزاران سئوال دیگر در مورد دفاع مقدس.

وی دانشنامه دفاع مقدس را یکی از منابع پاسخگویی به سئوالات مرتبط با دفاع مقدس دانست و افزود: در تاریخ دو آسیب تحریف و فراموشی وجود دارد و اگر ما امروز خاطرات دفاع مقدس را ننویسیم، به فراموشی سپرده می‌شوند و اشخاصی در مورد دفاع مقدس خواهند نوشت که آن دوران را درک نکرده‌اند و این مسئله یکی‌از عوامل تحریف واقعیات آن دوران هشت ساله است.

رشیدی با بیان این‌که نوشتن نقش مربیان نظامی در دوران دفاع مقدس کاری وسیع و گسترده و نیازمند تشکیل کارگروه‌ها و تیم‌های تخصصی است، عنوان کرد:  ۳۲۰ مربی آموزشی لرستانی دوران دفاع مقدس دارای کارت مربیگری بوده‌اند و مشخصات آن‌ها ثبت شده که ممکن است تعداد این مربیان بیشتر از این آمار باشد ولی مشخصات آن‌ها در جایی ثبت نشده است و یا کارت مربیگری نداشته‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: این اداره کل برای مراحل نگارش کتاب‌های خاطرات مربیان آموزشی دوران دفاع مقدس، اعم از مصاحبه، پیاده‌سازی، تایپ، ویراستاری و ...، همکاری لازم را با صاحبان خاطرات و نویسندگان خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha