• دوشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99102216436
  • خبرنگار : 50214

رفع تصرف قریب به ۳۰ هزار مترمربع اراضی ملی در یزد

رفع تصرف قریب به ۳۰ هزار مترمربع اراضی ملی در یزد

ایسنا/یزد ۲۵ هزار مترمربع از اراضی ملی در عقدا و چهار هزار و ۶۲۰ متر از اراضی ملی و موات در بهاباد استان یزد رفع تصرف شدند.

«محمد حسین دهقانی» رئیس حوزه قضایی عقدا در شهرستان اردکان با اشاره به عملیات رفع تصرف ۲۵ هزار مترمربع از اراضی ملی و صیانت از بیت‌المال در این شهر، بیان کرد: با دستور قضایی و همکاری ماموران یگان حفاظت مسکن راه و شهرسازی از ۳۰ قطعه زمین به متراژ ۲۵ هزار مترمربع رفع تصرف و حصارهای آنها تخریب شد.

وی اظهار کرد: در راستای حفظ حقوق بیت المال و برخورد با زمین خواران، دستگاه قضا با قانون شکنان در هر جایگاهی که باشند برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس دادگاه عقدا در رابطه با تصرفات غیرمجاز توسط برخی از افراد، افزود: با افرادی که به صورت غیرقانونی و بدون مالکیت و سند، زمین‌ها را تصرف کرده برخورد و از تصرفات آنها جلوگیری می شود.

دهقانی تصریح کرد: علاوه بر پیگیری و برخورد با متخلفان و متصرفان غیرقانونی اراضی ملی و دولتی، با قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز، اراضی ملی که متعلق به عموم مردم است از دستبرد متجاوزان و فرصت‌طلبان محفوظ می‌ماند.

این مقام قضایی در پایان نیز ابراز کرد: طی چند ماه اخیر از ۱۴۰ هزار مربع اراضی دولتی و ملی در شهر عقدا رفع تصرف شده است.

«علیرضا ایزدی» رئیس حوزه قضایی بهاباد هم گفت: در راستای صیانت از اموال عمومی و بیت المال، از سه هزار و ۴۲۰ متر از اراضی ملی و یک هزار و ۲۰۰ متر از اراضی موات جمعاً به میزان چهار هزار و  ۶۲۰ متر مربع در این شهرستان رفع تصرف شد.

وی نیز ضمن تاکید بر اولویت حفاظت و صیانت از اراضی ملی در دستگاه قضا، تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی بدون فوت وقت، باید نسبت به رفع تصرف اراضی و تشکیل پرونده در محاکم قضائی اقدام شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از ورابط عمومی دادگستری یزد، ایزدی در پایان ضمن بیان این که شهروندان  باید قبل از خرید ملک نسبت به استعلام مالکیت ملک از دستگاه‌های ذی‌ربط اقدام کنند، افزود: افرادی که ادعایی درباره مالکیت محلی دارند نیز باید از طریق مراجع قانونی اقدام و با ارائه مدارک خود نسبت به دریافت سند مالکیت اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha