• شنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99102014764
  • خبرنگار : 71129

شهروندان با اوراق هویتی اتحادیه اروپا نمی‌توانند وارد انگلیس شوند

شهروندان با اوراق هویتی اتحادیه اروپا نمی‌توانند وارد انگلیس شوند

شهروندان اتحادیه اروپا از اکتبر ۲۰۲۱ دیگر نمی‌توانند با استفاده از کارت‌های هویتی وارد انگلیس شوند چون این کارت‌ها به راحتی می‌توانند از سوی تروریست‌ها، جنایتکاران و مهاجران غیرقانونی برای ورود به انگلیس مورد جعل قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تلگراف، پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس از بریگزیت برای تغییر قوانینی استفاده می‌کند که در آن، کارت‌های هویتی اتحادیه اروپا دیگر نمی‌توانند به عنوان اوراق مسافرتی مورد استفاده قرار گیرند و به اتباع اتحادیه اروپا تاکید کرده تا پاسپورت‌هایشان را در مرزهای انگلیس نشان دهند.

این تغییرات در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها درباره اشاعه جعل اوراق هویتی اتحادیه اروپا ایجاد شده که از سوی شبه نظامیان، متجاوزان جنسی، سارقان و کلاهبرداران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یکی از منابع در وزارت کشور انگلیس گفت: ‌این اسناد بسیار ناامن هستند و اسناد جعلی در مرز مشاهده شده و ما می‌دانیم که آنها از سوی گروه‌های جنایتکار سازمان یافته مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

هزاران نفر از این اوراق و با استفاده از اسناد یونانی و ایتالیایی برای ورود به انگلیس استفاده کرده‌اند چون برای خرید این اوراق جعلی از بازار سیاه این دو کشور فقط ۸۰۰ یورو لازم است و این اسناد به شدت در دسترس هستند.

تروریست‌های داعش مسئول اقدامات در بروکسل و پاریس، از اوراق هویتی جعلی اتحادیه اروپا برای سفر به صورت آزادانه در سراسر قاره سبز استفاده می‌کنند تا طرح‌های تروریستی خود را اجرایی کنند.

آژانس مرزی فرانتکس اتحادیه اروپا می‌گوید، بیش از ۷۰۰۰ نفر در حالیکه تلاش می‌کردند تا با اوراق جعلی و تقلبی در ۲۰۱۶ وارد این اتحادیه شوند، ردگیری شدند و اکثر این افراد می‌خواستند وارد انگلیس شوند.

اتباع آلبانی و اوکراینی با اوراق هویتی جعلی ایتالیایی و یونانی بیشترین افرادی هستند که درمرزهای انگلیس شناسایی شده‌اند.

فرانتکس در گزارش سالانه خود آورده است: قاچاقچیان به صورت دائمی و همیشگی برای مهاجران اوراق جعلی مسافرت و اسناد هویتی می‌سازند و این بخشی از خدمات آنها حساب می‌شود. کیفیت و کمیت این اوراق جعلی و توزیع و چاپ آنها در سال‌های گذشته بهبود یافته و همین مساله، بازار آن را رونق بخشیده است.

یوروپل، آژانس پلیس اروپا هشدار داده که اسناد جعلی و تقلبی یکی از مهمترین فعالیت‌های تبهکاری مرتبط با مهاجرت‌های غیرقانونی است.

از ژانویه سال ۲۰۲۱ نیز نیروی مرزی انگلیس داده‌هایی را که مربوط به تمامی کالاهای وارد شده از اتحادیه اروپاست به منظور قوت بخشیدن به ظرفیت و توانایی رهگیری واردات غیرقانونی سلاح و دارو دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha