• پنجشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99101813921
  • خبرنگار : 50214

گامی بلند در توسعه استانداردسازی استان یزد

گامی بلند در توسعه استانداردسازی استان یزد

ایسنا/یزد مدیر کل اداره استاندارد استان یزد انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان را گامی بلند در توسعه استانداردسازی در دیار قنات و قنوت و قناعت خواند.

«محمد رضا زارع بنادکوکی» در مراسم انعقاد تفاهم نامه اداره کل استاندارد استان با دانشگاه اردکان که در چهار ماده و ۳۰ بند منعقد شد، گفت: قانون جامع تقویت و توسعه نظام استاندارد، چهار وظیفه کلی استانداردسازی، اوزان و مقیاس‌ها، تایید صلاحیت و ارزیابی انطباق را برای ما مشخص کرده است که انعقادتفاهم نامه با دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی، دوایر و شرکت‌های دولتی، بنگاه‌های اقتصادی و همچنین سازمان‌های مردم نهاد، سبب تقویت توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد و استاندارد سازی در جامعه می شود.

وی افزود: توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه  از جمله دیگر وظایف سازمان ملی استاندارد است که در سال‌های اخیر بیش از گذشته در کانون توجه مسئولین قرار گرفته است و بر این اساس تمامی دانشجویان رشته‌های مختلف به ویژه گروه فنی و مهندسی می‌توانند با حضور در اداره کل استاندارد استان یزد و واحدهای تولیدی تحت پوشش استاندارد، کوله‌ بار علمی و تجربی خودشان را تکمیل کرده و با وسعت نظر و اعتماد به نفس بیشتری وارد بازارهای کسب و کار، تجارت و صنعت شوند.

این مسئول در خصوص جزِئیات بیشتر تفاهم‌نامه مبادله شده نیز افزود: همکاری در زمینه تالیف، ترجمه و نشر کتب، مقالات، اسناد استاندارد و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مورد نیاز استاندارد یزد، هدایت و حمایت از پایان نامه های تحصیلی به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در راستای اولویت های اداره استاندارد ،از جمله تعهدات دانشگاه اردکان است.

«فاطمه بهجتی اردکانی» رئیس دانشگاه اردکان نیز در این نشست گفت: با هدف برداشت گام‌های عملی اجرای مفاد تفاهم نامه، به زودی فهرست تجهیزات و امکانات دانشگاه اردکان، با ذکر بندهای عملکردی به اداره کل استاندارد استان یزد ارائه می شود تا مسئولان حوزه آزمایشگاهی و فنی استاندارد یزد، با توجه به توان و ظرفیت آزمایشگاه، پیشنهادهای حوزه کاری ممکن را در راستای برنامه‌ریزی دانشگاه در جهت استقرار استاندارد ۱۷۰۲۵ و اعطاء تایید صلاحیت آزمایشگاه بررسی کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط  عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، وی در پایان افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با مباحث استاندارد، قواعد و قوانین در این حوزه، استانداردسازی و به ویژه استاندارد شماره پنج، توسط اداره کل استاندارد استان یزد برای اعضای هیئت علمی این دانشگاه یک ضرورت است که لزوم برنامه‌ریزی آن کاملأ حس می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha