• دوشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99101511230
  • خبرنگار : 50163

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در خانه ملت عنوان کرد

نقش موثر آیت‌الله مصباح‌یزدی در مقابله با هجمه‌های فکری علیه انقلاب

نقش موثر آیت‌الله مصباح‌یزدی در مقابله با هجمه‌های فکری علیه انقلاب

ایسنا/زنجان نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: آیت‌الله مصباح‌یزدی در مقابله با هجمه‌های فکری و فرهنگی دشمنان علیه انقلاب نقش موثری ایفا کرد.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی ظهر امروز (۱۵ دی‌ماه) در دیدار با مدیر و اساتید حوزه علمیه ابهر با اشاره به ارتحال علامه مصباح‌یزدی، اظهار کرد: این عالم فقید شخصیتی بی‌نظیر برای کشور بود، تا جایی که ایشان در دورانی که هجمه‌های عظیم فکری و معرفتی برای شکستن کمر دین و انقلاب به اوج خود رسیده بود، نقش بسیار پررنگی در مقابله با این هجمه‌ها داشت.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح‌یزدی طی این دوران توانستند انقلاب را از این گردنه سخت عبور دهد، تصریح کرد: با توجه به این موضوع، ایشان سال‌ها مورد هجمه و ترور شخصیت ضدانقلاب و معاندان نظام اسلامی و منحرفان و مخالفان خود قرار گرفت و به خار چشم دشمنان اسلام تبدیل شد.

حجت‌الاسلام شجاعی با تاکید بر این مطلب که آیت‌الله مصباح‌یزدی با ایثار و از خودگذشتگی، حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی دارد، متذکر شد: این عالم بزرگوار در تألیف کتب ارزشمند و تربیت طلاب و نیز شخصیت‌های ارزشی نقش موثری ایفا کرد.

وی با بیان اینکه وزانت علمی، عمق علمی و احاطه و وسعت آگاهی در کنار بینش و بصیرت به معنای حقیقی کلمه و صفای باطن و اخلاق، به تعبیر مقام معظم رهبری از این عالم جلیل‌القدر شخصیتی ارزشمند، کم‌نظیر و نادر برای اسلام و کشور ساخته بود، ادامه داد: وجود ایشان خلاء شخصیت‌هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری را برای نسل کنونی جبران کرده بود.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقارن رحلت آیت‌الله مصباح‌یزدی با شب شهادت سردار سلیمانی، عنوان کرد: هر دو این چهره‌ها ذوالفقار حیدری بودند و در عرصه جهاد معرفتی، فرهنگی، سیاسی و نظامی تأثیر ویژه‌ای داشتند.

این مسئول در ادامه با اشاره به نقش موثر حوزه‌های علمیه در دوران مختلف انقلاب، بیان کرد: جریان انقلابی در کشور مرهون تلاش‌ حوزه‌های علمیه بوده و مردم نیز در انتخابات اخیر نشان دادند علی‌رغم همه مشکلات نسبت به ارزش‌های دینی و روحانیت دلبسته هستند.

وی با یادآوری ظرفیت بالای حوزه علمیه ابهر برای تبدیل شدن به حوزه تراز کشور، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر ارتباط با مراکز نمونه و تاثیرگذار کشوری برای رشد و جهش این حوزه در ساحات مختلف ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha