• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99101410496
  • خبرنگار : 50042

نظرسنجی تلفنی؛ راهکاری برای کاهش هزینه‌های اجرایی و افزایش سرعت عمل

نظرسنجی تلفنی؛ راهکاری برای کاهش هزینه‌های اجرایی و افزایش سرعت عمل

ایسنا/گیلان مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) شعبه گیلان از راه اندازی سایت نظرسنجی تلفنی در استان خبرداد و گفت: با توجه به طراحی نرم‌افزار گردآوری اطلاعات و همچنین حذف کاغذ از چرخه پرسشگری، راه‌اندازی مرکز نظرسنجی تلفنی در دستورکار قرار گرفت که با استفاده از آن به صورت برخط می‌توان اقدام به گردآوری اطلاعات نمود.

لیلا شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا از راه‌اندازی سایت نظرسنجی تلفنی ایسپا شعبه گیلان خبر داد و اظهار کرد: امروز ۱۴ دی ماه همزمان با سالروز درگذشت دکتر سعید کاظمی آشتیانی جهادگر برجسته جهاددانشگاهی سایت نظرسنجی تلفنی در ایسپای گیلان راه‌اندازی شد.

مدیر مرکز ایسپا شعبه گیلان با بیان اینکه تاکنون مراجعه حضوری و نظرسنجی میدانی از روش‌های رایج و متداول پروژه‌های نظرسنجی بوده است، افزود: با توجه به طراحی و اجرایی شدن نرم‌افزار گردآوری اطلاعات و همچنین حذف کاغذ از چرخه پرسشگری، راه‌اندازی مرکز نظرسنجی تلفنی در دستورکار قرار گرفت که با استفاده از آن به صورت برخط می‌توان اقدام به گردآوری اطلاعات نمود و خطای پرسشگری را کاهش داد.

وی ادامه داد: استفاده از این نرم افزار در سایت تلفنی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران که بازطراحی شده، سرعت عمل و چابکی ایسپا را افزایش داده و باعث شده در بسیاری از برهه‌های خاص و حساس نظیر شیوع کرونا، به راحتی گردآوری اطلاعات را انجام داد.

شعبانی با اشاره به اهمیت نظرسنجی تلفنی، بیان کرد: این روش بیش از همه در مواردی که مخاطبین تحقیق طیف گسترده‌ای از افراد را شامل می‌شود که دسترسی تصادفی و مصاحبه با آنان از طریق تلفن امکانپذیر باشد، یا مواردی که لیستی از مخاطبین تحقیق و اطلاعات تماس آنها موجود باشد، کاربرد می‌یابد.

مدیر مرکز ایسپا شعبه گیلان تصریح کرد: در خصوص مطالعاتی که محدودیت زمانی وجود داشته، صرفه اقتصادی و میزان هزینه‌ها از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و همچنین طیف گسترده و پراکنده‌ای از مخاطبین مورد نظر است، مصاحبه تلفنی بهترین راهکار است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین مزیت‌های نظرسنجی تلفنی را می‌توان امکان اجرای تحقیق با سرعت بالاتر از حالت معمول، امکان گسترش جغرافیایی تحقیق به مناطقی که در حالت معمول به راحتی در دسترس نیستند، کاهش هزینه‌های اجرایی و مدیریتی نظرسنجی مصاحبه تلفنی با استفاده از کامپیوتر عنوان کرد.

شعبانی، نظرسنجی مصاحبه تلفنی با استفاده از کامپیوتر(سامانه CATI) را یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های مرکز افکارسنجی دانشجویان شعبه گیلان دانست و بیان کرد: مدیریت همزمان و یکپارچه کلیه پرسشگران تلفنی، ارائه آمار دقیق و لحظه به لحظه از مراحل اجرای عملیات میدانی، امکان سهمیه بندی دقیق بر روی پاسخگویان، نظارت و کنترل همزمان برروی سهمیه‌ها در زمان اجرای عملیات میدانی به صورت خودکار، امکان کنترل و مدیریت خودکار شماره‌های تلفن توسط سیستم، امکان طراحی پرسشنامه با هر سطح از پیچیدگی به صورت اسکریپت برنامه نویسی از جمله ویژگی‌های این سامانه است.

مدیر مرکز ایسپا شعبه گیلان تصریح کرد: سایت تلفنی مجهز به امکان ضبط صدا و ثبت الکترونیکی اطلاعات در مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران شعبه گیلان می‌باشد که انجام نظرسنجی‌ها را در کمترین زمان و با حداقل هزینه و خطا فراهم نموده است.

وی در خصوص اجرای اولین پروژه نظرسنجی تلفنی در ایسپای گیلان، گفت: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران شعبه گیلان همزمان با افتتاح رسمی سامانه نظرسنجی تلفنی در استان، پروژه ملی «بررسی وضعیت سلامت روان افراد در ایران» را با ۷۷۵ نمونه و چهار پرسشگر در دست اجرا دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha