• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99101410326
  • خبرنگار : 50005

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

شهید سلیمانیِ امروز، برای دشمنان و مستکبران خطرناک‌تر است

شهید سلیمانیِ امروز، برای دشمنان و مستکبران خطرناک‌تر است

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شهید سلیمانی امروز برای استکبار و دشمنان، بسیار خطرناک‌تر از دوران حیات ایشان است، تصریح کرد: نقش حیاطی سردار سلیمانی در خنثی سازی نقشه‌های استکبار جهانی فراموش ناشدنی است.

حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در وبینار علمی "مکتب شهید سلیمانی"، با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این وبینار علمی، اظهار کرد: شخصیت انقلابی مانند حاج قاسم سلیمانی نیازی به تمجید و تعریف ندارد، چرا که سردار سلیمانی یک شخصیتی انقلابی، فراقومی و فراملی است و باید به عنوان یک چهره انقلابی و فراملی مورد تحلیل، تجزیه و تفسیر قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه داریم که سیمای حاج قاسم را به عنوان یک شخصیت فراملی ترویج دهیم، گفت: میزان تاثیر شهادت ایشان بر اقشار مختلف مردم فارغ از هرگونه عقاید فکری، قابل انکار نیست و باید میزان تاثیر شهادت ایشان را بر همه اقشار جامعه مورد تحلیل قراردهیم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه حاج قاسم تمثیل عینی منظومه ارزش‌های ملی، دینی و انقلابی بوده و از سوی دیگر، حاج قاسم نماد قدرت منطقه‌ای و برای تمام انسان‌های آزاده جهان، نماد مقاومت است، افزود: رستاخیز ملت ایران بعد از شهادت حاج قاسم، حامل پیام‌های بزرگی برای دشمن بود.

عزم‌مان برای گرفتن انتقام سخت، جزم‌تر شده است

وی با تاکید بر اینکه مردم نشان دادند که خون پاک سلیمانی به هدر نخواهد رفت و عزم ملت، سرداران عزیز و سربازان ایران اسلامی برای گرفتن انتقام سخت، جزم‌تر شده است، گفت: دشمن با ترور سردار قاسم سلیمانی نه تنها نتوانست "شهید سلیمانی" را از یادها ببرد، بلکه این شخصیت بیش از زمان حیات، به دنیا معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه عظمت سردار سلیمانی بعد از شهادت برای جهانیان نمایان شد، گفت: سردار سلیمانی یک انقلابی تمام عیار بود و آنچه که داشت در مکتب امام بدان دست یافته بود؛ او خود را سرباز مطیع ولایت و رهبری می‌دانست.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه سردار سلیمانی چهره بین المللی مقاومت و سیدالشهدای مقاومت اسلامی است که سربازان بسیاری را تربیت کرده است، افزود: امروز هرجا که نیروی مجاهدی در منطقه مشاهده می‌شود، تحت تاثیر سردار سلیمانی هستند.

وی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی اهل سیاسی بازی و قبیله گرایی نبود و خود را مطیع ولایت و سرباز ملت می‌دانست، ادامه داد: او منادی وحدت در جهان اسلام و به ویژه در غرب آسیا بود و این وحدت با ریخته شدن خون شهید به منصه ظهور رسید و ما شاهد فراجناحی‌ترین تشییع یک مقام بلندپایه کشور در سال گذشته بودیم.

وی با اشاره به نقش سردار سلیمانی در معماری ارتش بین المللی اسلامی، گفت: با شروع جنگ نیابتی که با شرکت پیدا و پنهان ده‌ها کشور آمریکایی، اروپایی و آسیایی همراه شده و عراق و سوریه را هدف حملات اصلی قرار داده بود، تهدیدی بزرگ علیه جهان اسلام ایجاد شد، اما سردار سلیمانی با نگاه فرصت ساز از تهدیدها، ارتش بین المللی اسلامی(فاطمیون، زینبیون، حیدریون و...) را به وجود آورد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی با این اقدامات ارزشمند توانست پایان حکومت خودساخته آمریکا در منطقه یعنی داعش را اعلام کند، گفت: سردار سلیمانی تهدیدها را از مرزهای کشورمان دور کرد و توانست اخوت بین ملت‌های منطقه را تعمیق داده و احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها را مورد توجه قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: وعده الهی حق است و پیروزی از آن ماست و اطمینان داریم که اهداف سردار سلیمانی به نتیحه نهایی خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، وبینار علمی "مکتب شهید سلیمانی" در راستای تبیین مکتب این سردار شهید در تبریز برگزار شده و به صورت ویدئو کنفرانس در نواحی سپاه استانی، سامانه فضای مجازی دانشگاه‌ها، شبکه شاد آموزش و پرورش و صدا و سیمای مرکز استان پخش شد. در این مراسم از دانشنامه سپهبد شهید سردار سلیمانی که توسط اساتید و پژوهشگران استان تهیه شده، رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha