• سه‌شنبه / ۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99100906915

نخستین دوره مسابقات نظامی جام سپهبدهای اخلاص برگزار شد

نخستین دوره مسابقات نظامی جام سپهبدهای اخلاص برگزار شد

ایسنا/فارس با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، اولین دوره مسابقات نظامی جام "سپهبدهای اخلاص" با شرکت قرارگاه‌های نیروهای زمینی ارتش جمهوری اسلامی به میزبانی فرماندهی ارشد نظامی ارتش در منطقه فارس برگزار شد.

رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه ۹ دی در حاشیه اولین دوره مسابقات نظامی جام سپهبدهای اخلاص، گفت: این رقابت‌ها به صورت سراسری برنامه‌ریزی و با میزبانی سه قرارگاه فارس، اصفهان و تهران برگزار شد که در این بین، فارس میزبانی بیشترین تعداد رشته‌ها را عهده‌دار بود.

امیر سرتیپ دوم، جمشید فولادی با اشاره به اینکه منطقه نظامی ارتش در فارس میزبان فینال 13 رشته در این رقابت‌ها بوده است، گفت: مسابقات تیراندازی به روش جدید نظامی با محوریت فاکتور آمادگی جسمانی، که برای شرکت در آن تحرک، چالاکی و چابکی رزمندگان از مؤلفه‌های مهم تلقی می‌شود از رشته‌های مهم این رقابت‌ها بود.

فولادی خاطرنشان کرد: در گذشته و در مسابقات تیر اندازی یک سرباز یا یک رزمنده قبل از تیراندازی باید مسافتی را می‌دوید، اما در روش جدید عبور از موانع عمودی، پیش بینی شده و رزمنده در این حین به اهداف مورد نظر شلیک می‌کند.

او گفت: در روش جدید تیراندازی آیتم‌هایی نظیر هماهنگی اعصاب و عضله، توانایی قلبی عروقی، استقامتی و عضلانی رزمنده از اهمیت بالایی برخوردارد است.

رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: این مسابقات شامل تمام نکاتی است که یک رزمنده باید در میدان رزم و در تمام رسته‌ها نظیر رزم انفرادی و جهت‌یابی، امداد نجات، تیراندازی باصلاح‌های کالیبر کوچک و تیر منهنی و انواع توپ و تانک و نفربرها آشنایی داشته باشد.

ارشد نظامی آجا در فارس و کهکیلویه و بویر احمد هم گفت: برای نخستین بار مسابقات تیراندازی متمرکز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت هشت قرارگاه منطقه‌ای به میزبانی قرارگاه استان فارس در منطقه سیاخ دارنگون شهر شیراز با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در ۱۳ رشته از جمله تانک، تیربار، خمپاره تدارک دیده شده است، افزود: ارتقای سطح مهارت و شایستگی جنگ افزارهای انفرادی، ارزیابی عملکرد فرماندهان، ایجاد رقابت سالم و سازنده در جهت بالا بردن آموزش کارکنان، اجرای صحیح تیراندازی و انتخاب نفرات برتر جهت اعزام به مسابقات نیروهای مسلح جهانی از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقه است.

فرمانده ارشد نظامی فارس و کهگیلویه و بویراحمد افزود: رشته‌ها و فاکتورهای مد نظر در این مسابقات برگرفته از تجربیات دفاع مقدس و مسابقات ارتش‌های جهان تدارک دیده شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha