• سه‌شنبه / ۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 99100906507
  • خبرنگار : 71506

فرصتی که تیمهای ملی کشتی براحتی از دست دادند/ وضعیت فرنگی بهتر از آزاد

فرصتی که تیمهای ملی کشتی براحتی از دست دادند/ وضعیت فرنگی بهتر از آزاد
محمد هادی ساروی

در حالیکه کشتی ایران نیمی از سهمیه های المپیک توکیو را بدست نیاورده، رقابت های جام جهانی انفرادی که می توانست میدان مهمی برای آماده سازی کشتی گیران پیش از رقابت های کسب سهمیه باشد را در ۴ وزن به راحتی از دست داد.

به گزارش ایسنا، پس از لغو رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان به دلیل شیوع کرونا، اتحادیه جهانی کشتی رقابت های جام جهانی انفرادی را جایگزین این مسابقات کرد تا کشتی جهان پس از یک سال تعطیلی جان تازه ای بگیرد و کشتی گیران پس از مدت ها به میدان بروند، فرصتی که بسیاری از کشورها از جمله روسیه از آن استفاده کردند اما کشتی ایران فقط با ۳ کشتی گیر در ۲۰ وزن آزاد و فرنگی پا به این رقابت ها گذاشت.

همزمان با برگزاری رقابت های جام جهانی صربستان که در هفته پایانی آذر برگزار شد، فدراسیون کشتی رقابت های مرحله نیمه نهایی و فینال لیگ کشتی آزاد و فرنگی را برگزار کرد، موضوعی که باعث شد کادر فنی تیم های ملی نتوانند با ترکیب کاملعازم جام جهانی صربستان شوند.

با وجود اهمیت حضور کشتی گیران در یک میدان خارجی پس از یک سال تعطیلی تمامی رقابت های بین المللی، ایران تنها با ۲ فرنگی کار و یک آزادکار عازم صربستان شد تا لیگ کشتی با حضور تمامی ملی پوشان برگزار شود!

 بر خلاف بسیاری از کشورها، از این فرصت استثنایی برای کسب آمادگی بیشتر کشتی گیران پیش از رقابت های کسب سهمیه المپیک استفاده نشد و به جای آن لیگ در اولویت قرار گرفت، موضوعی که فدراسیون کشتی می توانست با جلو یا عقب انداختن مسابقات مرحله نهایی لیگ به خوبی آن را مدیریت کند تا از سویی هم آزاد و فرنگی کاران ایران در یک رویداد خارجی با سطح کیفی مناسب تنه به تنه حریفان شوند و با محک لازم راهی مسابقات گزینشی المپیک شوند اما کشتی ایران مسابقات صربستان را به عنوان یک میدان تدارکاتی مهم پیش از رقابتهای سهمیه المپیک از دست داد.

البته در کشتی فرنگی با درایت کادر فنی تا حدودی این موضوع اتفاق افتاد و حسین نوری و محمد هادی ساروی در اوزان ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم محک بسیار خوبی خوردند و با نامداران اوزان خود روبرو شدند اما در وزن ۶۷ کیلوگرم که ایران سهمیه ندارد کشتی گیری اعزام نشد.

اما در کشتی آزاد هدف از اعزام مشخص نبود و در هیچ یک از سه وزنی که ایران سهمیه ندارد کشتی گیری اعزام نشد که احتمالا دلیل این موضوع حضور کشتی گیران در لیگ بوده است و در واقع در این مقطع تیم ملی در اولویت قرار نگرفت و کادر فنی هم در قبال تصمیم خود تنها سکوت کرد.

با این حال اردوی تیم های ملی کشتی برای حضور در مسابقات مهم کسب سهمیه المپیک در حال برگزاری است و کادر فنی تیم های ملی در بیشتر اوزان فقط با تکیه بر رقابت های لیگ و بدون حضور در رویداد خارجی، به دنبال انتخاب بهترین ها جهت حضور در رقابت های کسب سهمیه المپیک است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha