• سه‌شنبه / ۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99100906405
  • خبرنگار : 50163

/لبخند قیمت‌ها به روی تاکداران ابهر و خرم‌دره/

مشکل خرید کشمش تیزاب تاکداران ابهری حل شد

مشکل خرید کشمش تیزاب تاکداران ابهری حل شد

ایسنا/زنجان نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی از حل مشکل خرید کشمش تیزاب در منطقه خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشکل تاکداران در سه شهرستان ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در زمینه فروش محصول تیزاب کشمش، اظهار کرد: متاسفانه قیمت خرید کشمش، افت قابل ملاحظه‌ای دارد که این امر سبب زیان کشاورزان منطقه شده است و در این زمینه پیگیری‌های فراوانی انجام شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دیدار با وزیر جهادکشاورزی اشاره کرد که وی قول اولیه برای حل مشکل را داد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برای حل این مشکل یک گره قانونی وجود داشت که آن گره هم باز شد، اضافه کرد: با حل این مشکل، بنا است جهادکشاورزی وام‌هایی را به کارخانه‌هایی که در زمینه خرید کشمش مشغول فعالیت هستند، پرداخت کند.

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان این مطلب که سود این وام‌ها ۱۸ درصد است، تصریح کرد: بنا است خود وزارتخانه ۸ درصد وام را بر عهده گیرد که در واقع وام‌ها با ۱۰ درصد سود به کارخانجات برای خرید کشمش از باغ‌داران برای تیزاب پرداخت می‌شود.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این اتفاق مهم که در راستای حمایت از باغ‌داران است، دو اثر خواهد داشت، گفت: به نحوی که خرید کارخانه‌ها با سرمایه‌ای که داده می‌شود صورت خواهد گرفت و باعث می‌شود قیمت کشمش به یک قیمت متعادل برسد. همچنین این وام سود کشاورزان را تضمین می‌کند؛ بنابراین در واقع خود خرید کارخانه باعث خواهد شد قیمت بالا برود و علاوه بر این دست دلالان که با قیمت‌های بسیار پایین در صدد خرید کشمش کشاورزان بودند نیز قطع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی کارخانه‌ها با قیمت خوبی خرید را انجام دهند، قیمت آزاد کشمش نیز بالا خواهد رفت و به قیمت متوازنی خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha