• دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99100805504
  • خبرنگار : 50214

تکمیل ساختمان مرکز رشد اقبال یزد با چالش مواجه شد

تکمیل ساختمان مرکز رشد اقبال یزد با چالش مواجه شد

ایسنا/یزد مدیر امور عمرانی پارک علم و فناوری یزد تامین نشدن کامل اعتبارات را چالش‌ بزرگ تکمیل بموقع ساختمان مرکز رشد اقبال خواند.

پارک علم و فناوری یزد در راستای رسالت خود مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تاکنون ضمن ایجاد و توسعه فضاهای فیزیکی و همچنین زیر ساخت‌های لازم جهت استقرار مؤسسات فناور، بیش از ۳۱۰ شرکت را تحت قالب مراکز رشد و پردیس‌های فناوری تحت پوشش قرار داده است.

یکی از طرح‌های پارک یزد که منشاء تحولات اساسی در استان یزد شده، مرمت، احیاء و توسعه مرکز فناوری اقبال است. طراحی این مجموعه با استفاده از مشاورین خبره انجام و ضمن اخذ تاییدیه و مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از ابتدای سال ۱۳۸۳ فعالیت مرمتی و توسعه مجموعه آغاز و متناسب با بودجه تخصیصی، طرح در حال اجراست.

اجرای این طرح مزیت‌های فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به قرارگیری در مرکز تجاری شهر یزد، ارزش تاریخی بنا به لحاظ زیبایی بصری، مکانی جذاب برای استقرار شرکت های دانش بنیان، وجود شریان های ارتباطی متنوع و زیر ساخت‌های شهری مناسب اعم از آب، برق، گاز و مخابرات، نزدیکی به مراکز علمی و دانشگاهی و امکان توسعه و تبدیل شدن به پهنه علم و فناوری با وسعت حداقل ۴۰ هکتار اشاره کرد.

طرح ایجاد ساختمان مراکز رشد اقبال شامل سه طرح ساختمان مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات به مساحت ۲۵۳۰ متر مربع، ساختمان مرکز رشد بیوتکنولوژی و مهندسی پزشکی به مساحت ۵۱۷۵ متر مربع و ساختمان مرکز رشد عمومی با مساحت ۳۳۶۴ متر مربع است که دو مجموعه اول در حال بهره برداری و ساختمان مرکز رشد عمومی در حال ساخت است.

«حسین رحیمی» مدیر امور عمرانی پارک یزد در این باره در گفت‌وگو با ایسنا اظهار می‌کند: ایجاد ساختمان مرکز رشد عمومی را به دلیل همجواری محل اجرای طرح با ساختمان‌های موجود، نیاز به گودبرداری تا عمق ۱۲ متر، احداث سیستم نیلینگ به منظور پایدارسازی دیواره های گود، ایجاد سازه نگهبان و در نهایت اجرای اسکلت ساختمان، از جمله طرح‌های حساس به لحاظ اجرا داشت.

وی اضافه می‌کند: با بهره گیری از توان مشاورین خبره و همچنین انتخاب پیمانکار مجرب به خوبی توانستیم این مشکلات را مرتفع کنیم و هم اکنون در مرحله تکمیل عملیات سفت کاری و نازک کاری مجموعه هستیم.

رحیمی با بیان این که از ۲۸ خرداد سال ۹۷، این طرح را آغاز کرده و امیدواریم تا اوایل اسفند سال ۹۹ به بهره برداری برسد، می‌گوید: در این ساختمان، ۱۰۰ مترمربع در مجموع سه طبقه به فضای اداری، ۱۶۷۰ مترمربع به شرکت های فناور، ۱۲۰ مترمربع به سالن آمفی تئاتر ۷۰ نفره، ۱۰۰ مترمربع به فضای کار اشتراکی، ۳۷۴ متر مربع به فضای (tech show) و ۴۰۰ متر مربع به سالن همایش های ۲۰۰ نفره اختصاص یافته است.

مدیر امور عمرانی پارک یزد، عدم تامین و تخصیص کامل اعتبار را یکی از چالش‌های مهم این طرح ذکر و خاطرنشان می‌کند: با توجه به محدودیت اعتبارات عمرانی پارک، بخشی از اعتبار طرح مذکور توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین شده است.

وی ادامه می‌دهد: از این محل تاکنون مبلغ ۲۱ میلیارد ریال نیز تخصیص یافته و  نیاز است مانده اعتبار که مبلغ ۳۹ میلیارد ریال است سریعاً به طرح اختصاص یابد.

رحیمی با اشاره به قول مساعد مسئولان استان مبنی بر تخصیص اعتبار به این طرح اظهار می‌کند: پارک یزد به منظور جلوگیری از وقفه در فعالیت طرح، اخیراً نسبت به اخذ وام بانکی به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اقدام کرده است اما به منظور تکمیل بموقع طرح نیاز به حداقل ۴۰ میلیارد ریال دیگر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha