• یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99100704636
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر خبر داد:

پیشرفت چشمگیر پروژه ملی مترو شاهین‌شهر_اصفهان

پیشرفت چشمگیر پروژه ملی مترو شاهین‌شهر_اصفهان

ایسنا/اصفهان رئیس شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر از پیشرفت چشمگیر زیرسازی زیرساخت‌های اجرای طرح ملی مترو، چالش‌های کاهش درآمد و افزایش هزینه‌های شهرداری و تأمین امنیت شغلی کارکنان شهرداری در مدیریت شهری دوره پنجم شورای اسلامی شاهین‌شهر، خبر داد.

علی فتحی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز به کار ابر پروژه مترو شاهین‌شهر_ اصفهان، اظهار کرد: سرعت ساخت، اجرا و به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های عظیمی همچون مترو در کلان‌شهرهایی مانند اصفهان کند بوده، اما پروژه مترو شاهین‌شهر_اصفهان با سرعت در حال اجراست و با گذشت حدود ۷ ماه از آغاز به کار این پروژه مرحله زیر سازیِ زیرساخت‌ها پیشرفت چشمگیری داشته ‌است. 

وی با تأکید بر اصل خدمتگزاری در دوره پنجم شورای شهر شاهین‌شهر، افزود: آغاز تیم مدیریت شهری دوره پنجم شورای اسلامی با سه چالش بزرگ تصویب قانون برنامه ششم توسعه و تدوین طرح تفضیلی شهری تغییرات ساختاری در کاهش درآمدهای شهرداری شاهین‌شهر مواجه بوده و از سوی دیگر آغاز بازپرداخت تسهیلات سال های قبل هم‌زمان با شروع به کار این دوره مدیریت شهری افزایش هزینه‌ها را در برداشته ‌است.

فتحی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت دوره پنجم شورای شهر بودجه شهرداری‌ شاهین‌شهر با کسری ۹۰ درصدی درآمدها روبرو بود، خاطرنشان کرد: در ادوار گذشته شهرداری شاهین‌شهر از صنایع بزرگ آلاینده اطراف، عوارض آلایندگی و ارزش افزوده دریافت می‌کرد که با تصویب قانون ششم توسعه این مبالغ به استان اصفهان واریز و بر حسب میزان جمعیت به شهر باز می‌گردد که نسبت جمعیت شاهین‌شهر به کل استان یک‌دهم بوده و شهرداری شاهین‌شهر با کاهش ۹۰ درصدی درآمد در بودجه شهرداری مواجه شد.

وی با اشاره به کاهش منابع درآمدی حاصل از صدور پروانه ساخت و ساز از سوی شهرداری شاهین‌شهر، افزود: در تدوین و تنظیم طرح تفضیلی شهرها در دوره پنجم شورای اسلامی شهر علاوه‌ بر زمان‌بر بودن تکمیل و تحویل طرح، فقدان هماهنگی طرح تفضیلی با منافع جاری شهر، شهرداری شاهین‌شهر از صدور پروانه ساخت و ساز بیش از سه سقف منع شد.

رئیس شورای اسلامی شاهین‌شهر، تصریح کرد: در سال ها و ادوار گذشته اجازه تراکم و ساخت ۵ سقف بر پیلوت به انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شهرسازی و ساختمان‌سازی داده ‌می‌شد، اما بر طبق طرح جامع تفضیلی تدوین‌ شده برای ساختمان‌های نوساز تنها اجازه ساخت دو الی سه سقف بر پیلوت در نظر گرفته شده‌ بود که باعث خروج سرمایه‌گذار و سرمایه از شهر و کسر میزان زیادی از درآمدهای حاصل از پروانه ساخت و ساز شهرداری‌ شاهین‌شهر شد.

فتحی از پرداخت ماهیانه یک میلیارد تومان اقساط تسهیلاتی در دوره پنجم شورای اسلامی شاهین‌شهر خبرداد و گفت: در ادوار گذشته مدیریت شهری مبلغ ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اخذ شده بود که با گذر مدت تنفس، بازپرداخت اقساط این تسهیلات هم‌زمان با آغاز به کار دوره پنجم شورای شهر با اقساط ماهیانه یک میلیارد تومان بود و افزایش هزینه‌های شهرداری شاهین‌شهر را در بر داشت.

وی با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری حدود ۲۸۴ میلیون تومان است، ادامه داد: تدبیر شورای دوره پنجم و تیم مدیریت شهری رونق و توسعه شهر، جلوگیری از هدر رفت منابع انسانی و مالی در شهر بوده است، بر همین اساس با توجه به عدم دریافتی وجوهات ارزش‌افزوده آلایندگی از پالایشگاه و سایر صنایع آلاینده اطراف شهر حدود ۲۰ پروژه عمرانی فعال در سطح شهر بوده و هیچ‌کدام از پروژه‌ها موقتاً یا دائمی متوقف و تعطیل نشده است.

برای تبدیل وضعیت قرارداد نیروهای شهرداری تلاش می‌کنیم

رئیس شورای اسلامی شاهین‌شهر با تأکید بر پرداخت حقوق کامل کارکنان حجمی، قراردادی و تامین‌نیرو شهرداری در موعد مقرر، افزود: بر عموم مردم آشکار است، بخشی از نیروهای شهرداری شاهین‌شهر مازاد بر نیاز شهر بوده که در ادوار گذشته به هر ترتیبی وارد شهرداری شاهین‌شهر شده‌اند و این مازاد نیرو باعث افزایش هزینه‌های جاری شهرداری شاهین‌شهر شده‌ و تیم مدیریت شهری با بهره‌مندی از بینش و آگاهی در موارد حساس تصمیمات راهبردی و استراتژیک مناسبی در راستای جلوگیری از هدر رفت منابع مالی و انسانی نظیر؛ پرداخت کامل حقوق و دستمزد همه کارکنان شهرداری در موعد مقرر در هر ماه بدون وجود معوقات در سیستم مالی و ... اتخاذ کرده است.

فتحی با تأکید بر عزم راسخ تیم مدیریت شهری بر تأمین امنیت شغلی منابع انسانی شهرداری شاهین‌شهر، افزود: تیم مدیریت شهری دوره پنجم شورای اسلامی با همکاری و تعامل نماینده شاهین‌شهر و میمه در مجلس، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان پیگیر رفع موانع قانونی حفظ و استخدام نیروهای مازاد شهرداری در راستای تبدیل وضعیت قراردادهای نیروهای شهرداری و اشتغال آنان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha