• شنبه / ۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99100604139
  • خبرنگار : 50204

نهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در استان مرکزی آغاز شد

نهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در استان مرکزی آغاز شد

ایسنا/مرکزی نهمین دوره طرح ملی مسابقات مناظره دانشجویی در استان مرکزی به صورت حضوری و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی با تعداد محدودتری نسبت به دوره‌های قبل آغاز شد.

به گزارش ایسنا، مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی در آئین افتتاح این دوره از مسابقات، اظهار کرد: یکی از مشکلات کنونی جامعه امروزی، بحث و گفت‌وگو و تبادل نظر و بیان دیدگاه‌ها و نبود گفتمان دانشجویی و بستر مناسب برای این گفتمان است و همواره یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری بحث گفتمان دانشجویی و کرسی های آزاداندیشی و مناظرات بوده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بسیاری از جلسات در جمع مسئولین، نخبگان و دانشگاهیان تاکید داشته اند که باید مناظرات دانشجویی  و کرسی های آزاداندیشی پیگیری و عملیاتی شود، بر همین اساس جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی، فرهنگی و دانشگاهی از سال ۹۰ با تهیه آیین نامه های این مسابقات، اقدام به برگزاری این مسابقات در سطح دانشگاه‌های کشور کرده است که خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از این مسابقات توسط دانشجویان به عمل آمده است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف این مسابقه رشد و تقویت فرهنگ گفت و گو و تقویت تفکر خلاق و نقاد است. امسال با توجه به شرایط ویژه‌ دنیا و کشور که ناشی از شیوع ویروس کروناست، استقبال دانشجویان از این مسابقات کمرنگ‌تر شده که امیدواریم با از بین رفتن این ویروس بتوانیم شاهد تحرک بیشتر فضای دانشجویی و دانشگاهی و حضور پرشور دانشجویان در این مسابقات باشیم.

مدیرسازمان دانشجویان جهاددانشگاهی نیز در این رابطه اظهار کرد: سال های گذشته تعداد تیم های شرکت کننده در این مسابقات بالا بود، اما متاسفانه امسال به سبب شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت ها، مسابقات با حضور تعداد محدودتری از شرکت کنندگان در حال برگزاری است.

علیرضا دارابی بیان کرد: در سطح کشور مسابقات به صورت مجازی برگزار شد، اما استان مرکزی به عنوان اولین برگزارکننده حضوری مسابقات مناظره دانشجویی، رقابت های این دوره را با رعایت موازین بهداشتی برگزار کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha