• شنبه / ۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99100603836
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

از فروش صنایع دستی در خارج از مرزها تا شناسایی نیازمندان

از فروش صنایع دستی در خارج از مرزها تا شناسایی نیازمندان

ایسنا/خراسان جنوبی یکی از بانوان کارآفرین در کنار ایجاد اشتغال برای زنان و معرفی صنایع‌دستی خراسان جنوبی در کشورهای جهان و فروش تولیداتش در خارج از مرزها، توانسته به کمک نیازمندان شناسایی شده نیز بپردازد.

یکی از بانوان کارآفرین در کنار ایجاد اشتغال برای زنان و معرفی صنایع‌دستی خراسان جنوبی در کشورهای جهان و فروش تولیداتش در خارج از مرزها، توانسته به کمک نیازمندان شناسایی شده نیز بپردازد.

رقیه طالبی، یکی از بانوان کارآفرین بیرجندی است که در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، توانمندی‌اش شناسایی شده و اکنون توانسته  حدودا ۲۵۰ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کار گیرد. او علاوه بر اشتغالزایی توانسته فعالیت‌های بسیار دیگری را از همین کارگاه کوچکش آغاز کرده و به سرانجام برساند؛ از معرفی محصولات صنایع دستی خراسان جنوبی در کشورهای دیگر تا شناسایی زنانی که مشکلات مالی دارند.

وی که در سال ۸۳ نیز به عنوان کارآفرین برتر شهرستان بیرجند شناخته شده‌ است معتقد است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و طرح توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با مدیریت عالیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و همراهی جهاددانشگاهی بعنوان یک نهاد دانش بنیان و توسعه ای توانسته است کارگاه صنایع‌دستی بانوان روستای سرچاه تازیان و روستای دستگرد را راه‌اندازی کند، او هیچ گاه خود را وابسته به تسهیلات ندانسته و معتقد است فعالیت‌های اثرگذار از دل محرومیت برمی‌خیزند.

وی که در کنار اشتغالزایی برای بانوان و امیدوار کردن آنان، تواسته دست نیازمندان را نیز بگیرد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با استفاده از آموزش ها و مشاوره هایی که از طرح توسعه مشاغل خانگی گرفتم فعالیت اصلی من شروع و توسعه پیدا کرد و در این راه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفتر امور بانوان و و جهاددانشگاهی استان خراسان جنوبی همراهی ها و حمایت‌های زیادی کردند.

وی افزود: حدود سه سال است که با کمک خیران و زنان کارآفرین توانستیم به نیازمندان کمک کنیم.

خودروی شخصی‌اش را سوار می‌شود و در شهر پیش می‌رود تا بسته‌های تهیه شده با کمک خیران را در سوز و سرمای زمستان به دست زنان و خانواده‌های نیازمند شهر برساند، گویی این کار را نیز در کنار اشتغالزایی و ایجاد امید در دل زنانی که انگیزه زندگی ندارند، رسالت خود می‌داند.

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه در حال تاسیس شرکت تعاونی زنان کارآفرین هستیم، بیان کرد: در کارگاه تولیدی خود، پارچه‌بافی، حوله‌بافی، کیف‌های مکرمه، رودوزی‌های سنتی، خیاطی، گلیم‌بافی و پلاس و هر نوع تولیداتی که به ایجاد انگیزه در بانوان کمک کند، انجام می‌دهیم.

وی افزود: با کمک خیران استانی و همچنین از تهران و بانوان، خانواده‌ها را شناسایی کرده و بعد از تحقیق، برای آنان سبد غذایی تهیه کرده و یا نیاز آنان را در زمینه‌های دیگر تامین می‌کنیم.

طالبی ادامه داد: در این مدت با کمک خیران و بانوان، دیه یک زندانی را تامین کرده و باعث آزادی او شدیم و همچنین برای دو عروس نیازمند جهیزیه آماده کردیم.

این بانوی کارآفرین خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال به تعداد بیشتری از خانواده‌ها کمک کنیم چراکه این نوع امر نیز یک نوع ایجاد انگیزه در خانواده‌هاست.

وی بیان کرد: اداره کل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی نیز در طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار نقش حامی بسیار خوبی را برای من ایفا کرد که در شکل گرفتن درست کسب و کارم کمک مهمی به شمار می‌رفت.

این بانوی کارآفرین بر توسعه فعالیت‌های کارگاهش با کمک اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد و افزود: جهاددانشگاهی نیز به عنوان نهاد تسهیلگر در راه اندازی کارگاه عمل کرده و پیگیر تمام امور کاری من بوده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha