• شنبه / ۶ دی ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99100603699

نجات ۲۲ نفر از برف در جاده‌های خراسان شمالی با کمک نجات گران جمعیت هلال احمر

نجات ۲۲ نفر از برف در جاده‌های خراسان شمالی با کمک نجات گران جمعیت هلال احمر

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از نجات ۲۲ نفر که اسیر برف در جاده‌های استان شده بودند، خبر داد.

ابوالفضل محبان، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در شب گذشته، حوادث زمستانی بسیاری را تجربه کردند، افزود: طی شب گذشته جمعیت هلال احمر استان با بیش از ۸۰ نفر از امدادگران و نجاتگران در قالب ۲۲ تیم، به ۱۵۰ نفر در گردنه امین الله و اسدلی بجنورد امداد رسانی کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲ نفر از افرادی که در برف اسیر شده بودند توسط جمعیت هلال احمر استان نجات پیدا کردند، اظهار کرد: هشت نفر در مسیر شهرآباد شهرستان مانه و سملقان نیز اسیر برف وکولاک شده بودند که توسط اعضای خانه هلال شهرآباد پس از چند ساعت تلاش، نجات یافتند.

وی با بیان جمعیت هلال احمر استان از آمادگی کامل برای مقابله با حوادث زمستانی برخوردار است، اظهار کرد: عملیات امداد رسانی به خودروهای گرفتار در برف، از سوی ۵۵ نفر از پرسنل و نجاتگران جمعیت هلال احمر بجنورد در قالب ۱۵ تیم مدیریت شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در خصوص نجات کوه‌نوردان مفقودی در ارتفاعات شاه‌جهان نیز گفت: سه تیم متشکل از پنج نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر اسفراین پس از ۱۰ ساعت جستجو و نجات، کوه‌نوردان اسیر در برف را نجات دادند.

محبان با اشاره به اینکه سه نفر از در راه‌ماندگان که در مسیر محور قدیم بدرانلو به بجنورد، اسیر برف شده بودند، توسط تیم هلال احمر بجنورد نجات یافتند، اظهار کرد: همچنین با تلاش یک تیم پنج نفره، یک نفر چوپان را که در منطقه عباس آباد اسفراین مفقود شده بود، با همکاری اهالی در حوالی روستای کلاته میرزا رحیم اسفراین یافت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha