• جمعه / ۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99100503432
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

تسهیل امور اقتصادی مشاغل خرد شاهین‌شهر در تعامل با اتاق بازرگانی

تسهیل امور اقتصادی مشاغل خرد شاهین‌شهر در تعامل با اتاق بازرگانی

ایسنا/اصفهان رئیس کمیسیون کارگروه مشاغل و کارآفرینی شورای اسلامی شاهین شهر از برگزاری سلسله نشست‌های صبحانه کارآفرینی مدیران و صاحبان مشاغل خرد و کارآفرینان این شهر با اتاق بازرگانی استان اصفهان خبرداد.

پرستو جهانگیری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تاثیر همه گیری کرونا بر معیشت شهروندان و چرخه اقتصاد جامعه، اظهار کرد: همزمان با شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها در راستای کنترل و مهار این ویروس، کمیسیون اشتغال و کارآفرینی شورای شهر شاهین‌شهر با رویکرد حمایت از اقشار آسیب‌دیده مشاغل خرد اقدام به شناسایی فعالان این عرصه و بررسی میزان آسیب‌ و چالش‌های به وجود آمده در فعالیت اقتصادی آنان کرد.

وی با بیان اینکه کارگروه اشتغال و کارآفرینی دو رویکرد اساسی در حوزه فردی و اقتصادی مشاغل دنبال می‌کند، افزود: بخشی از کارآفرینان و مشاغل خرد جامعه را کارگاه‌های تولیدی خانگی، نظیر؛ کارگاه‌های خیاطی و کارگاه‌های خانگی و صنعتی مانند تولید منسوجات دستی و صنایع سنتی و ... تشکیل می‌دهند، در این راستا آموزش مهارت نوین کسب و کار در توانمندسازی و چگونگی توسعه فعالیت اقتصادی آنان، یکی از اهداف این کارگروه است، همچنین دیگر هدف این کارگروه ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رونق فروش و کسب حجم حداکثری تقاضای بازار برای این مشاغل است.

عضو شورای اسلامی شاهین‌شهر، با تاکید بر لزوم هماهنگی آموزش نوین، رونق تولید و تثبیت بازار فروش مناسب کالاهای تولیدی، خاطرنشان‌کرد: سلسه نشست‌های صبحانه کارآفرینی که اولین نشست آن، روز گذشته در اتاق بازرگانی استان اصفهان با حضور دکتر احسان شهیری رئیس اتاق بازگانی و جمعی از صاحبان مشاغل خرد شاهین‌شهر تشکیل شد، در راستای تسهیل روند امور اقتصادی، رونق و توسعه تولید و تثبیت بازار فروش برای صاحبان این مشاغل با هدف راهبردی بهبود و رونق کسب و کار مخصوصا در شرایط کرونا، توانمندسازی اقتصادی مشاغل، ترغیب ورود افراد و صاحبان مشاغل به حوزه کارآفرینی و ایجاد اشتغال با بهره‌برداری علمی از ایده‌ها و به اجرا درآوردن آن است.

جهانگیری، با اشاره بر تداوم برگزاری این سلسه نشست‌های کارآفرینی، افزود: به منظور حمایت از مشاغل خرد و کارگاه‌های اقتصادی کوچک و ایجاد بستر مناسب با شرایط کرونایی جامعه کارگروه مشاغل و کارآفرینی در نظر دارد به زودی سامانه بازارچه مجازی را نیز برای این قشر راه‌اندازی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha