• پنجشنبه / ۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99100403005
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس خبر داد:

سرمایه گذاری ۸۶۶ میلیون دلار در فاز دوم پتروشیمی ایلام

سرمایه گذاری ۸۶۶  میلیون دلار در فاز دوم پتروشیمی ایلام

ایسنا/ایلام مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس از هزینه ۸۶۶ میلیون دلار برای تکمیل واحد الفین و گوگردزدایی مجتمع پتروشیمی ایلام خبر داد.

"جعفر ربیعی" در آیین افتتاح فاز دوم مجتمع پتروشیمی ایلام اظهار کرد: ۴۰۰ میلیون دلار از این اعتبار از محل اخذ تسهیلات خارجی بوده که بخشی از اقساط آن نیز پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این فاز در واقع زنجیره تولید اتیلن این مجتمع تکمیل شد، تصریح کرد:۱۳۰۰ نفر در هنگام ساخت، ۱۹۰ نفر مستقیم و ۶۵۰ نفر هم غیرمستقیم از محل احداث و بهره برداری این طرح به کارگیری شده اند و ۹۰ درصد پرسنل آن از مردم بومی استان ایلام هستند.

ربیعی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در ساخت این فاز اینکه تمام مراحل ساخت و راه اندازی آن توسط کارشناسان و مهندسان ایرانی و استان ایلام ساخته شده است و ۷۱ درصد تجهیزات مورد نیاز آن ساخت داخل کشور است.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس اهمیت زیادی به ساخت صنایع پایین دستی دارد، بنابراین ایجاد یک پارک پلی پروپیلن در مجتمع پتروشیمی ایلام با ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.

وی گفت: ساخت و تکمیل این پارک یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که باید سرمایه گذاران بخش خصوصی به این موضوع ورود کنند.


افتتاح فاز دوم پتروشیمی ایلام؛ تلاش جهادی در جهت بی‌اثر کردن تحریم‌هاست

مهندس حسن نجفی سمنانی،مدیر عامل پتروشیمی ایلام نیز اظهار کرد:راه‌اندازی فاز دوم پتروشیمی ایلام حاصل تلاش جهادی نیروهای متخصص، مدیران و کارگران در جهت بی‌اثر کردن تحریم‌های ظالمانه‌ دشمن است.
 نجفی بهره‌برداری از اولین الفین غرب کشور و واحد شیرین‌سازی به دستور رئیس جمهور با سرمایه‌گذاری ۸۶۶ میلیون یورو را هدیه‌ ارزشمند هلدینگ خلیج‌فارس به مردم ایلام عنوان کرد و افزود: این پروژه‌ها علی‌رغم بدعهدی وندورها و لایسنسور به انتظار ۱۵ ساله‌ پایان داد و زنجیره تولید را در آستانه‌ روز صنعت پتروشیمی تکمیل کرد.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از نیروهای شاغل در پتروشیمی ایلام بومی استان و منطقه هستند افزود: برای بیش از ۱۳۰۰ نفر در مجتمع پتروشیمی ایلام به صورت مستقیم اشتغالزایی صورت گرفته که از این تعداد ۲۰۰ نفر در واحد الفین و SRU بکارگیری شده‌اند.

نجفی‌سمنانی ادامه داد: افزایش تولید این مجتمع از ۳۵۰ هزار تن پلی‌اتیلن سنگین به بیش از ۷۵۰ هزار تن محصول شامل اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز و سوخت مایع ،تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در سال جهش تولید است.

به گزارش ایسنا، فاز دوم پتروشیمی ایلام شامل الفین و واحد شیرین‌سازی روز پنجشنبه در آیینی با حضور استاندار ایلام و مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از طریق ویدیوکنفرانس توسط رییس‌جمهور افتتاح شد.

پروژه الفین به عنوان الفین سیزدهم کشور با تلاش مدیران، متخصصان و کارکنان شرکت پتروشیمی ایلام و هلدینگ خلیج فارس و بدون حضور لایسنسور و وندور خارجی پس از افتتاح توسط رییس‌جمهوری، وارد مدار تولید شد.

عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۴ در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار آغاز شد، این واحد (فاز دوم مجتمع پتروشیمی) شامل واحدهای اجرایی الفین، شیرین‌سازی خوراک مایع (SRU) و واحد پلی‌پروپیلن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha