• سه‌شنبه / ۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99100201600
  • خبرنگار : 50042

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

آموزش مهارت‌های زندگی در فرآیند آموزش‌های سوادآموزی است

آموزش مهارت‌های زندگی در فرآیند آموزش‌های سوادآموزی است

ایسنا/گیلان مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: راه اندازی مراکز یادگیری محلی در پنج شهرستان استان و ارائه آموزش‌های رایانه بخشی از برنامه‌های آموزش و پرورش در ارتقای مهارت‌های زندگی سوادآموزان است.

محمد رحمتی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی(ره) در ۷ دی ۱۳۵۸، با اشاره به دستاوردهای این نهاد انقلابی اظهار کرد: استان گیلان که در سال ۱۳۵۵ در گروه سنی ۶ سال به بالا حدود ۵۱ درصد جمعیت باسواد داشت امروز این رقم به ۹۸ درصد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال(حدود یک میلیون و ۵۵۷ هزار نفر) رسیده است.

وی با اشاره به تغییر رویکرد سوادآموزی به آموزش‌های همه جانبه و فراگیر سوادآموزان، افزود: نهضت سوادآموزی آموزش مهارت‌های زندگی و شغلی در کنار آموزش خواندن و نوشتن را در اولویت خود قرار داده است و به این منظور مراکزی را به عنوان مراکز یادگیری محلی در ۶ مرکز فعال در شهرستان‌های رشت، تالش، آستانه اشرفیه، فومن، صومعه سرا دایر شده و قرار است دو مرکز دیگر تا پایان سال‌جاری در شهرستان‌های رشت و لاهیجان راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین در زندگی امروز خاطرنشان کرد: سازمان نهضت سوادآموزی طرح آموزش مقدماتی رایانه را برای سوادآموزان دوره انتقال در دستورکار خود قرار داده و خوشبختانه این طرح در استان ما استقبال خوبی داشته است.

رحمتی با برشمردن دوره‌های مختلف سوادآموزی خاطرنشان کرد: داوطلبان با گذراندن دوره اولیه مدرک معادل سوم ابتدایی، دوره انتقال مدرک معادل ششم ابتدایی و سپری کردن دوره تحکیم به مرحله تثبیت سواد نایل می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح بسته تحولی پیوند سواد و زندگی برای اولین بار در گیلان همزمان با سراسر کشور، تصریح کرد: در این طرح، سوادآموزان در مراکز یادگیری محلی، مهارت‌های زندگی، اجتماعی و حقوق شهروندی و مهارت‌های شغلی مانند قالی بافی، گُل سازی، صنایع دستی، پرورش قارچ، طیور خانگی و... را فرا می‌گیرند و محصولات تولید شده در نمایشگاهی به بازار عرضه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha