• سه‌شنبه / ۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99100201047
  • خبرنگار : 71402

تلاش بی‌نتیجه ترامپ برای متقاعد کردن ۱۵۰ جمهوری‌خواه برای تغییر نتیجه انتخابات

تلاش بی‌نتیجه ترامپ برای متقاعد کردن ۱۵۰ جمهوری‌خواه برای تغییر نتیجه انتخابات

براساس گزارش جدیدی، دونالد ترامپ کمپین گسترده‌ای برای متقاعد کردن بیش از ۱۵۰ مقام جمهوری‌خواه برای تغییر نتایج انتخاباتی به نفع خودش به راه انداخته بود.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری پولیتیکو در گزارشی به تشریح گام‌های بی‌سابقه‌ای پرداخت که دونالد ترامپ برای متقاعد کردن قانونگذاران جمهوری‌خواه در سطوح مختلف قدرت برداشت تا از قدرت آنها به منظور تغییر نتایج انتخابات به نفع خودش استفاده کند.

در یک نمونه، دونالد ترامپ با مونیکا پالمر که از اعضای هیاتی است که نتایج انتخاباتی پرجمعیت‌ترین بخش ایالت میشیگان را تایید می‌کرد، تماس گرفت. اندکی پس از این تماس، پالمر گفت که رای خودش در تایید این نتایج را که نشان می‌داد جو بایدن پیروز شده، باطل می‌کند.

گرچه اقدامات او در نهایت راه به جایی نبردند، اما این تازه آغاز تلاش‌های ترامپ برای جذب قانونگذاران برای اعلام او به عنوان پیروز انتخابات بود. ظرف یک ماه بعد، ترامپ دست‌کم با ۳۱ مقام جمهوری‌خواه تماس گرفت که عمدتا از مقام‌هایی در ایالت‌های سرنوشت‌ساز بودند.

او دست‌کم با ۱۱ تن دیگر تماس گرفت و ۲۰ جمهوری‌خواه دیگر را هم برای دیدار حضوری با خودش به کاخ سفید دعوت کرد. از جمله آنها دادستان‌های کل، رهبران حزبی و قانونگذاران آمریکایی بودند. او همچنین برنامه‌هایش را با جمهوری‌خواهان مشغول به کار در مجلس نمایندگان آمریکا و دست‌کم سه سناتور تازه وارد جمهوری‌خواه در میان گذاشت.

پایگاه پولیتیکو با ۲۲ دستیار کاخ سفید گفت‌وگو کرده و آنها تلاش‌های رئیس جمهوری آمریکا را به منظور متقاعد کردن جمهوری‌خواهان برای تغییر نتیجه انتخابات توصیف کردند. به‌رغم این تلاش‌ها، هیچ قانونگذار جمهوری‌خواهی وارد این بازی نشده و برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت خودش یا عدم شمارش آرای اخذ شده قانونی، تلاش نکرد.

اولین استراتژی ترامپ منحرف کردن انتخابات در سطوح ایالتی و محلی از طریق جلوگیری از اقدام بخش‌های کلیدی در تایید نتایج خودشان بود، در صورتی که آن نتایج به نفع جو بایدن تمام شده بودند.

در آن زمان، سناتور میت رامنی از اقدامات ترامپ انتقاد کرده و آنها را "غیر دموکراتیک" توصیف کرد. رامنی گفت: تصور یک اقدام بدتر و غیر دموکراتیک‌تر از سوی یک رئیس جمهوری مشغول به کار دشوار است.

پس از آنکه تلاش‌های او برای متوقف کردن تاییدیه‌ها ناکام ماند، او قانونگذارانی از میشیگان و پنسیلوانیا را دعوت کرد تا در کاخ سفید با او دیدار کنند. در حالی که جزئیات آن گفت‌وگوها تا حد زیادی نامشخص هستند، هر دو گروه جمهوری‌خواه گفتند که به تایید نتایج انتخاباتی در حوزه‌هایی که نماینده آن هستند، متعهد می‌مانند.

ترامپ همچنین پس از آنکه داگ دوسی، فرماندار آریزونا نتایج انتخابات سوم نوامبر در این ایالت را پذیرفت و بایدن را پیروز اعلام کرد، با او تماس گرفت اما دوسی پاسخ او را نداد. ترامپ همچنین براین کمپ، فرماندار جمهوری‌خواه جورجیا را تحت فشار گذاشت اما او با طرح ترامپ برای انتصاب برگزینندگان "وفادار" مخالفت کرد.

در نهایت پس از آنکه شکایت انتخاباتی تگزاس برای ابطال آراء در چهار ایالت بی‌سرانجام ماند، کالج الکترال تشکیل جلسه داده و نتایج انتخاباتی را تایید کرد و براساس آن جو بایدن به عنوان پیروز انتخابات ۲۰۲۰ معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha