• دوشنبه / ۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99100100231
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

پژوهش نیاز روز جامعه/ ۹

تربیت معلمان چندوجهی ماهر؛ در سایه توجه به فعالیت‌های اجتماعی و پژوهشی

تربیت معلمان چندوجهی ماهر؛ در سایه توجه به فعالیت‌های اجتماعی و پژوهشی

ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: مجموعه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، پژوهشی، آموزشی و علمی در بطن دانشگاه فرهنگیان می‌تواند به ما کمک کند تا یک معلم چندوجهی ماهر را تربیت کنیم.

 ایرج مهدی زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال های پیش رو ما باید ۱۰ مهارت اساسی از جمله حل مسأله در دنیای پیچیده، تفکر نقادانه، خالقیت، هوش عاطفی، مدیریت انسان‌ها، قضاوت، تصمیم گیری، مذاکره، ادراک درست پدیده‌ها و ارتباط در فضای مجازی را داشته باشیم که تعداد زیادی از این مهارت‌ها با پژوهش و آموزش مبتنی بر پژوهش حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف دانشگاه فرهنگیان، تربیت و پرورش معلمان خودساخته، فکور و خلاق است، افزود: هدف این دانشگاه تربیت معلمان مقلد نیست.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی بیان کرد: امروز دانشگاه فرهنگیان با نگاهی جدیدتر به تربیت نیروهای ماهر و حرفه‌ای و با هدف اینکه معلمی با تراز جمهوری اسلامی ایران به جامعه تحویل دهد، فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی بیان کرد: وجود نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه می‌تواند در تربیت یک انسان کامل در دانشگاه کمک بسزایی کند و باید بدانیم اگر یک معلم بخواهد در عرصه فرهنگی و آموزشی فعالیت کند، باید خودساخته باشد.

وی اظهار کرد: تربیت فرد خودساخته‌ای که بتواند رابطه خوبی با خدای خود و خلق خدا داشته باشد تا بتواند به گام بالاتری که حیات طیبه و قرب الی‌الله است، نائل شود، از اهداف دانشگاه فرهنگیان است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه امروز جامعه به معلمان ماهر نیاز دارد، ادامه داد: مجموعه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و علمی در بطن دانشگاه فرهنگیان می‌تواند به ما کمک کند تا یک معلم چندوجهی ماهر را تربیت کنیم.

وی افزود: به مناسبت هفته پژوهش، نهمین جشنواره ملی پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی و مراسم تجلیل از پژوهشگران استاد و دانشجو این دانشگاه به صورت مجازی برگزار شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: اهم فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه فرهنگیان استان درطول هفته پژوهش شامل؛ برگزاری نشست علمی تخصصی  بررسی زیرنظام پژوهش در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بصورت کشوری، برگزاری ۱۲ کارگاه علمی پژوهشی بصورت استانی ویژه دانشجویان، تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره ملی پژوهش در دو بخش دانشجویی و اساتید هیأت علمی، تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره ملی پژوهش‌های دانشجویی(پویش)، تجلیل از نومعلمان پژوهشگر فارغ التحصیل شده دانشگاه فرهنگیان برای اولین بار در کشور بود.

مهدی زاده یادآور شد: تقدیر از اساتید پژوهشگر دانشگاه فرهنگیان استان، تجلیل از برگزیدگان مسابقات کتابخوانی، ارائه نمایشگاه مجازی کتاب دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی جهت استفاده علاقه مندان و معرفی آثار پژوهشی اساتید و دانشجویان پژوهشگر استان و کتب تألیف شده توسط پژوهشگران و مولفین برگزیده استانی از دیگر فعالیت‌ها بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha