• شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۹ / ۲۲:۱۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99092922673
  • خبرنگار : 50004

رئیس دانشگاه صنعتی سهند:

امروز، وظایف دانشگاه‌ها فراتر از چاپ مقاله و تولید علم است

امروز، وظایف دانشگاه‌ها فراتر از چاپ مقاله و تولید علم است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه صنعتی سهند با بیان اینکه امروز، وظایف دانشگاه‌ها فراتر از چاپ مقاله و تولید علم است، بر ضرورت برقراری ارتباط با بخش صنعت و رفع نیازهای جامعه با انجام پژوهش‌های کاربردی توسط دانشگاه‌ها تاکید کرد.

دکتر احمدرضا مصطفی قره‌باغی، روز شنبه در برنامه‌ی تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه صنعتی سهند به مناسبت هفته پژوهش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و سردار شهید سلیمانی و تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با تاکید بر اینکه توسعه و پیشرفت هر کشوری در سایه‌ی پیشرفته علمی آن کشور حاصل می‌شود، اظهار کرد: رسالت دانشگاه‌ها و دانشگاهیان در دستیابی به پیشرفت علمی هر کشوری بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی اضافه کرد: هر چند که امر تحقیق و پژوهش و تولید علم بر عهده دانشگاهیان بوده است، اما مراکز علمی ضمن عمل به رسالت‌های دانشگاه‌های نسل اول و دوم، وظایفی نیز به عنوان دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم به منظور رفع نیازهای جامعه بر پایه پژوهش‌های کاربردی، دارند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید در تبدیل علم به ثروت نقش برجسته داشته باشند، گفت: دستاوردهای علمی نباید صرفا روی کاغذ بمانند، بلکه باید تولید محصولی که در راستای رفع نیاز جامعه باشد، مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه صنعتی سهند در خاتمه ضمن قدردانی از فناوران و پژوهشگران دانشگاه صنعتی سهند، مراکز نوآوری و رشد را لازمه‌ی تشکیل چرخه‌ی تحقیقات، عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم از هفت نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه به عنوان دانشمندان برتر دنیا، دو نفر پژوهشگر و فناور منتخب دانشگاه و حائز مقام برتر جشنوارهی استانی و همچنین منتخبان پژوهشی دانشکده‌ها تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha