• شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99092922190
  • خبرنگار : 50295

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در خانه ملت تاکید کرد

توسعه منطقه در گرو خودکفایی نیروی انسانی آموزش‌دیده

توسعه منطقه در گرو خودکفایی نیروی انسانی آموزش‌دیده

ایسنا/زنجان نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که شهرستان از لحاظ نیروی انسانی آموزش دیده نتواند خودکفا باشد، منطقه روی توسعه و پیشرفت را نخواهد دید.

سید مرتضی خاتمی ظهر امروز (۲۹ آذرماه) در جلسه هم‌اندیشی و بررسی مسائل آموزش و پرورش منطقه انگوران، با اشاره به مجازی شدن وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان، اظهار کرد: شرایط کنونی ثابت کرده است که خانواده‌هایی که از سواد کافی برخوردار ‌هستند، می‌توانند تکیه‌گاه مهمی برای دانش‌آموزان خود باشند.

وی با اشاره به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان شهرستان ماه‌نشان که بیشتر دانش‌آموزان این منطقه با نبود اینترنت دسته و پنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: آموزش و پرورش به ‌عنوان متولی اصلی این مهم باید به این نکته توجه داشته باشد، مناطقی که در آن تعداد دانش‌آموزان کم است، شرایطی را فراهم کند که این تعداد از دانش‌آموزان با فاصله‌گذاری اجتماعی و با استفاده از ماسک، بتوانند به‌صورت حقیقی از تحصیل بهره‌مند شوند.

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کاستی‌هایی که در بحث آموزش در این منطقه وجود دارد باید مورد توجه جدی مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد، عنوان کرد: مناطقی در این شهرستان، اینترنت در آن‌ها دچار اختلال است و باید کاری کرد تا دانش‌آموزان منطقه دغدغه اینترنت نداشته باشند.

خاتمی با یادآوری اینکه قبل از سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان، وضعیت اینترنت در شهرستان ماه‌نشان نامطلوب بود ولی در حال حاضر مشکل اینترنت در برخی از مناطق تا حدودی برطرف شده است، بیان کرد: ماه‌نشان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی برخوردار است اما عقب‌ماندگی مزمنی در این منطقه دیده‌ می‌شود، از این رو در صدد هستیم در یک فاصله کوتاه پوشش اینترنت در ماه‌نشان را به بیش از ۷۰ درصد برسانیم.

وی همچنین بر بومی بودن نیروهای آموزش‌دهنده در منطقه تاکید و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت نیروهای  بومی نه تنها برای آموزش و پرورش گزینه مناسبی است، بلکه برای بخش‌های دیگر نیز توصیه می‌شود؛ چراکه نیروی بومی آشنایی بیشتری با منطقه دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه سهم منطقه از آموزش‌گیرندگان بومی که از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند، اندک‌شمار است، تاکید کرد: برای ایجاد فضای آموزشی در منطقه می‌توانیم از ظرفیت‌های خود شهرستان اعم از وجود معادن، بنیاد مستضعفان و خیرین که سهم هر یک باید در احداث مدارس جداسازی شود، استفاده کرد. از این رو با مشخص کردن جایگاه احداث، نقشه عملیاتی و تعداد کلاس، به زودی شاهد تشکیل یک نهضت مدرسه‌سازی در این منطقه خواهیم بود.

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ۶۰ واحد آموزشی و تخریبی در سطح شهرستان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: برای دست‌یابی به این اهداف باید همه ظرفیت‌های شهرستان را در راستای ایجاد فضای آموزشی به‌کار گیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha