• پنجشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۹ / ۲۱:۵۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99092721432
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

شاخص های “نرخ باسوادی” و “پوشش تحصیلی” اولویت کاری شورای آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان

شاخص های “نرخ باسوادی” و “پوشش تحصیلی” اولویت کاری شورای آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان وبلوچستان گفت: از تعداد ۲۰شاخص سند توسعه ی آموزش، تلاش برای ارتقای بخشی از مؤلفه های دو شاخص مهم “نرخ باسوادی” و “پوشش تحصیلی” در دستور کار اول کمیته اجرایی شورای آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

سیده ثریا سیدزاده در جلسه کمیته اجرایی شورای آموزش وپرورش استان با اشاره به محورهای نماگرهای ارزیابی سطح توسعه یافتگی استان و جایگاه آموزش در نیازهای اساسی افزود: در نظام برنامه ریزی تعداد ۵۴ شاخص مربوط به شورای آموزش و پرورش است و بر اساس برنامه ریزی و هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش از تعداد ۲۰ شاخص سند توسعه ی آموزش تلاش برای ارتقای بخشی از مؤلفه های دو شاخص مهم  “نرخ باسوادی” و “پوشش تحصیلی” در دستور کار اول کمیته قرار خواهد گرفت.

وی گفت: بر اساس آمار ارایه شده توسط اداره کل آموزش و پرورش علاوه بر دو شاخص ذکر شده، نرخ ماندگاری تحصیلی، و سرانه فضای آموزشی از مهمترین شاخص هایی است که تحت تاثیر عوامل مختلف با متوسط کشوری اختلاف معنا داری دارد.

وی بررسی مطلوبیت و امکان پذیری شاخص ها و همچنین تناظر شاخص ها با شورای آموزش و پرورش و شورای برنامه ریزی و توسعه استان را مورد تاکید قرار داد.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان بهره‌گیری از منابع و امکانات، جهت تاسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی، تشریک مساعی در توجه به آموزش و پرورش دختران و زنان در روستاها و تعامل مستمر استانداری فرمانداری و بخشداری ها و دهیاری و شهرداری ها با سازمان نوسازی مدارس به عنوان بازوی عمرانی آموزش و پرورش و تشریک مساعی برای تقویت مالی و آموزش مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته را به عنوان برخی از تعهدات وزارت کشور در تفاهم نامه را مطرح نمود.

حمید رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز ضمن مقایسه ی مهمترین شاخص های آموزشی، به عوامل مؤثر بر شاخص های بازماندگی از تحصیل از جمله عوامل اقتصادی و فرهنگی اشاره و جذب از طریق مدارس آموزش از راه دور( طرح آبا ) را مطرح و برای نگهداشت دانش آموز نیز به لزوم ایجاد رشته ی کار و دانش و ایجاد مدارس شبانه روزی را ضروری دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha