• یکشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99092318035
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان:

۵۲ نفر از کادر درمان اردستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند

۵۲ نفر از کادر درمان اردستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند

ایسنا/اصفهان رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: براساس معیارهای تشخیصی قطعی از آغاز اپیدمی کرونا تاکنون تعداد ۵۲ نفر از کارکنان درمان بیمارستان اردستان به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند.

مرتضی کفیل، امروز (یکشنبه- ۲۳ آذر ماه) در مراسم تجلیل از کادر درمان بیمارستان شهید بهشتی اردستان، اظهار کرد: براساس معیارهای تشخیصی قطعی، از آغاز اپیدمی کرونا تاکنون تعداد ۵۲ نفر از کارکنان بخش های مختلف بیمارستان شهید بهشتی اردستان به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند. این آمار جدا از مبتلا شدن خانواده های کادر درمان است.

‍وی با بیان اینکه نگران خسارت هایی که در دوران پساکرونا در حوزه درمان شهرستان اتفاق خواهد افتاد هستیم، افزود: بسیاری از کادر درمان بیمارستان بیمار شده اند، اما همچنان پای کار هستند. آنها خودشان و خانواده شان در خطر هستند و حتی اکر مایل هم باشند به خانه بروند از ترس مبتلا شدن دیگر اعضای خانواده نمی‌روند.

به گزارش ایسنا، رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان تصریح کرد: نرخ بالای سالمندی در شهرستان اردستان کار را برای کادر درمان دو چندان کرده است و در کنار بیمارانی که دارای بیماری زمینه ای هستند بیشترین بیماران کرونایی را تشکیل می دهند.

کفیل با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا بیش از ۱۰۶۰ نفر بیمار کرونایی از بیمارستان شهید بهشتی مرخص شدند، گفت: حداقل بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ۳۵ ساله و حداکثر ۹۸ ساله بودند ولی بیش از ۸۰ درصد تمام بیمارانی که بستری می شوند سالمند هستند.

وی با بیان اینکه برخی روزهای جای خالی برای پذیرش بیماران کرونایی نداشتیم و خوشبختانه اکنون دوران اوج بیماری را سپری کردیم، گفت: در حال حاضر ۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان اضافه کرد: بعد از شروع و اعلام اپیدمی کرونا در ایران، جامعه پزشکی با فداکاری توانست بعد از مدت کوتاهی، اپیدمی کرونا را تا حدی کنترل کند و شیب موارد ابتلا و فوت کرونا را کم کردند به طوری که تحسین مردم ایران و مجامع جهانی را برانگیخت، اما مشکل از آنجا شروع شد که زمان ادامه اپیدمی کرونا در ایران طولانی شد و محاسبات اولیه اشتباه از آب درآمد.

ایثار کادر درمان در تاریخ ایران ثبت خواهد شد

همچنین فرماندار اردستان در این مراسم گفت: مدافعان و سفیران سلامت بیش از ۱۰ ماه است که در عرصه مقابله با کرونا جانانه در خط مقدم مبارزه با این بیماری تلاش می‌کنند و بی‌تردید ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری کادر بهداشت و درمان در تاریخ این سرزمین ثبت خواهد شد.

حمیدرضا تاملی تصریح کرد: اگر زحمات بی‌وقفه و شبانه‌روزی کادر درمان نبود چه بسا خطرات این بیماری بیش از آنچه امروز ناظر آن هستیم گسترش می‌یافت. همه مردم قدردان تلاش و زحمات کادر درمان هستند و همواره همراهی خود در این زمینه را به اثبات رسانده اند.

وی تاکید کرد: تصور برخی شهروندان مبنی بر کنترل بیماری کرونا و بازگشت شرایط عادی به جامعه به هیچ وجه درست نیست، مردم همچنان در خانه بمانند و از خروج غیر ضروری جدا پرهیز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha