• شنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99092216819

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خبرداد:

کاهش 30 درصدی جان‌باختگان حوادث جاده‌ای در خراسان رضوی

کاهش 30 درصدی جان‌باختگان حوادث جاده‌ای در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی از کاهش 30 درصدی جان‌باختگان حوادث جاده‌ای در خراسان رضوی خبر داد.

سردار محمدکاظم تقوی امروز در مراسم آغاز طرح زمستانی راه خراسان رضوی که با حضور تیم‌های امدادی در ستاد فرماندهی انتظامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: از امروز طرح زمستانی راه با اجرای طرح پلیس و امداد نجات آغاز می‌شود. با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های تردد قطعاً وظیفه ما گسترده و سخت خواهد شد. در سالی که باتوجه به شرایط فعلی آسیب‌پذیر هستیم.

وی با اشاره به اینکه «با توجه به کاهش ترددها در جاده، تنها پلیس راه، امداد و نجات و... در کنار ما خواهند بود»، ادامه داد: کاهش تردد در جاده‌ها برای ما به نوعی تهدید نیز است. چرا که در سال‌های  گذشته مردم نیز به ما کمک می‌کردند. امسال وضعیت ما سنگین‌تر خواهد شد. جای خوشحالی دارد که ما شاهد کاهش ۳۳ درصد جانباختگان جاده‌ای هستیم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه «مردم رعایت کردند و ترددها در شهر و جاده کاهش پیدا کرده است»، عنوان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد موفقیت‌های خوبی در این زمینه بودیم. ناوگان حمل‌ونقل پلیس راه خراسان رضوی با مشکلات مواجه بود اما همزمان با آغاز این طرح 38 دستگاه خودرو جدید در قالب خودروهای کمک یار واحد و خودروهای سواره‌ای تحویل پلیس راه استان خواهد شد.

تقوی با اشاره به اینکه «امیدواریم این امکانات زمینه‌ساز تحول شده و خدمت‌رسانی ما را مضاعف کند تا بتوانیم باز هم خدمت‌‎گذار زائران و مجاوران باشیم»، تاکید کرد: به لطف همکاری مردم، شاهد کاهش رفت‌وآمد در جاده‌های خراسان قبل از اعمال قانون و جریمه هستیم. این روزها با اعمال محدودیت شاهد کاهش بیش از 46 درصدی تردد درجاده‌های سطح استان هستیم.

کاهش 80 درصدی تردهای شهری

وی با اشاره به اینکه «این روزها ناوگان عمومی در سطح جاده‌های بین شهری فعال‌تر شده است»، خاطرنشان کرد: باتوجه به محدودیت‌هایی که در سطح شهرها از ساعت 21 الی 4 صبح اعمال شده است، به صورت میانگین شاهد کاهش 80 درصدی تردد در شهر هستیم. امیدواریم در شب‌های حساس پیش‌رو مردم عزیز ما برای حفظ جان خود و خانواده‌شان حتما آنچه که مسئولین در خصوص بهداشت  از ما خواسته‌اند انجام داده تا نگرانی در این زمینه نداشته باشیم. پلیس نیز در کنار مردم خواهد بود. مردم در این مدت با پلیس همکاری کرده و رفت‌وآمدهای خود را کاهش داده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به رعایت مردم در خصوص دستورالعمل‌های ستاد کرونا، بیان کرد: همه ساله در آغاز فصل زمستان در نقاط برفی و حادثه‌خیز، مجموعه سازمان‌های امداد و نجات خراسان رضوی و پلیس در کنار هم قرار می‌گیرند تا امدادرسانی را در مسیرهای سخت و صعب‌العبور مدیریت کنند. امسال نیز به رسم سال‌های گذشته طرح زمستانه ما شروع خواهد شد.

وی درخصوص امداد هوایی در استان، خاطرنشان کرد: همچنین در اجرای این طرح امداد هوایی نیز خواهیم داشت. پلیس در کنار سایر نهادهای امدادی از امداد هوایی نیز استفاده خواهد کرد. یک فروند بالگرد از طرف نیروی انتظامی در خدمت ما خواهد بود.  

تقوی با بیان اینکه «این طرح از امروز آغاز و تا 20 اسفندماه ادامه خواهد داشت»، گفت: امیدواریم با رعایت مقررات از سوی زائران، مجاوران و رانندگان عزیز این زمستان سفرهای خوب و سالمی داشته باشیم. امسال در سطح جاده‌ها با کاهش 209 نفری جان‌باختگان مواجه هستیم.

وی افزود: تردد و آمارها نشان می‌دهد که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند. بیش از 160 هزار دستگاه خودرو که قصد خروج از شهر را داشتند، وقتی پلیس از آن‌ها خواسته است که برگردید و محدودیت‌های کرونایی را اجرا کنند، از رفتن به مقصد صرف نظر کرده و بازگشتند. قطعا کسانی که قانون را رعایت نکنند، اعمال قانون و جریمه می‌شوند. تعداد ماشین‌هایی که اعمال قانون می‌شوند، زیاد نیستند. 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی درخصوص تعداد ماشین‌های اعمال قانون شده در سطح جاده‌های استان، اظهار کرد: کاهش ترددها در سطح شهر و بین جاده‌های استان را داریم. بیش از 165 هزار دستگاه خودرو با تذکر پلیس بازگشتند تعداد ماشین‌های اعمال قانون شده زیاد نیست چرا که تنها 21 روز از اعمال محدودیت‌ها گذشته است. تعداد ماشین‌های اعمال قانون شده در طی روز و شب متفاوت است. نمره خوبی باید در این زمینه به مردم داد چرا که بیش از 80 درصد مردم محدودیت‌ها را رعایت کردند.

تقوی عنوان کرد: شرایط ما خاص است. اگر بگوییم ما همه چیز داریم و هیچ مشکلی نداریم، درست نیست. محدودیت‌های اقتصادی که در همه بخش‌ها وجود دارد، سبب شده بخش‌های توسعه‌ای در تاسیسات راهداری و پلیس راه اتفاق نیافتاده است. ما سعی کردیم تجهیزات خود را به روز کرده و از آن‌ها نگهداری کنیم. در مجموع ما این آمادگی را داریم که خدمات خوب و رضایت‌بخشی را به مردم ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سطح شهر از ساعت 21 الی 4 صبح، بیش از 80 الی 85 درصد شاهد کاهش تردد بوده‌ایم. در سطح جاده‌ها به طور میانگین کاهش 46 درصدی تردد را داشته‌ایم. در 21 روز گذشته از اعمال محدودیت‌های تردد، به دلیل اینکه حرکت از تخلیه بار به سوی بنادر زیاد شده و وسایل نقلیه عمومی جایگزین وسایل نقلیه شخصی در جاده‌ها شده‌اند، هر روز بیش از 46 درصد به طور میانگین شاهد کاهش تردد در جاده‌ها بودیم.

 هرشب بین 4500 تا 5000 ماشین به دلیل تردد غیرمجاز در مشهد جریمه می‌شوند

تقوی در خصوص تعداد ماشین‌های جریمه شده در سطح شهر مشهد، گفت: ترددها در سطح شهر به طور میانگین 80 درصد کاهش پیدا کرده است اما 20 درصد تردد دیگر نشان از تخلف کردن آن‌ها نیست. به صورت میانگین و حدودی هرشب بین 4500 تا 5000 ماشین به دلیل تردد غیرمجاز در سطح شهر جریمه می‌شوند. من از مردم خواهش می‌کنم در شب‌های باقی‌مانده از این طرح محدودیت‌ها را رعایت کنند.

وی درخصوص محدودیت‌های شب یلدا، عنوان کرد: آنچه که ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد کرونای استان تصمیم می‌گیرند، پلیس در کنار آن‌ها خواهد بود و تصمیمات را اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha