• جمعه / ۲۱ آذر ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99092116179
  • منبع : نمایندگی ایلام

با حضور استاندار ایلام در دهلران؛

آغاز کاشت نهال به طول ۵۷۰ کیلومتر در دهلران/ اتمام ساماندهی مجتمع آبگرم دهلران تا تیر ۱۴۰۰

آغاز کاشت نهال به طول ۵۷۰ کیلومتر در دهلران/ اتمام ساماندهی مجتمع  آبگرم دهلران تا تیر ۱۴۰۰

ایسنا/ایلام با حضور استاندار ایلام  عملیات اجرایی نهضت جهش سبز با کاشت یک میلیون اصله نهال در سطح یک هزار هکتار از اراضی دهلران آغاز شد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی که صبح امروز جمعه ۲۱ آذر ماه به صورت سرزده به شهرستان دهلران سفر کرده بود، درحاشیه مراسم آغاز عملیات نهالکاری "جهش نهضت سبز" که با حضور مدیرکل منابع طبیعی و مدیرعامل آب منطقه استان، فرماندار دهلران و جمعی دیگر از،مسئولان‌ استانی و محلی برگزار شد، از تفاهم‌نامه آب منطقه ای و منابع طبیعی استان در خصوص کاشت نهال بطول ۵۷۰ کیلومتر خبر داد و گفت: این طرح ها بصورت کانال کشی با یک میلیون اصله نهال در سطح یک هزار هکتار و در قالب نهضت جهش سبز انجام می شود.

وی در ادامه گفت: این کار در حفاظت از زهکشی، کانال ها و در آبخیزداری بسیار موثر بوده و جای تقدیر از آب منطقه ای و منابع طبیعی دارد.

استاندار ایلام با اشاره به احیای ۵۳ هزار هکتار از اراضی منطقه افزود: در این شهرستان همچنین ۲۰ هزار هکتار جنگل کاری شده و کارهای بزرگی در بخش اب و خاک شکل گرفته که در حال توسعه است.

وی با اشاره به اقدامات بزرگ دیگر در حوزه های مختلف از جمله صنعت و نفت و گاز و پتروشیمی منطقه گفت: طرح های پتروشیمی و ان جی ال و اکتشافات نفت وگاز و حضور شرکت ها افق توسعه شهرستان های دهلران و مهران را روشن کرده و پرواضح است که این دو منطقه در آینده از پیشران های توسعه در استان و کشور خواهند بود.

وی با اشاره به پروژه بزرگراه مهران به دهلران و اندیمشک هم گفت: ماده ۵۶ این طرح در هیئت دولت تصویب شده و دولت تضمین می کند اگر سرمایه گذار پای کار باشد هم پول و هم سود پیمانکاری و تعدیل و سود بانکی را ظرف چند سال می دهد.

نماینده عالی دولت در استان از سرمایه گذاران برای مشارکت در این پروژه مهم دعوت به همکاری کرد.

وی در ادامه به طرح های کاشت درختکان مثمر چوب در این مناطق نیز اشاره کرد و گفت: مشارکت کشاورزان در این طرح ها به لحاظ اقتصادی و نگهداری از زمین  وخاک به صرفه و درآمدزا است.

استاندار ایلام به طرح های آبخیزداری در استان هم اشاره کرد و اظهار کرد: منابع طبیعی در جاهایی مشرف به شهرها که شیب دار است حوضچه های ارامش درست نموده که حجم وسیعی از آب و سیلاب را کنترل می کند.

وی ادامه داد: این مهم ضمن اینکه باعث حفط خاک می شود باعث تقویت منابع آب و سفرها های زیر زمینی نیز می شود و از طرفی سدی محکم در مقابل سیلاب ایجاد می کند.

سلیمانی‌دشتکی در پایان گفت: آبخیز داری و ایجاد حوزچه های اطمینان همچنین باعث جلوگیری از فرسایش خاک و به غنای خاک و اب زیر زمینی کمک می کند و این کار در سطح ۷۰ هزار هکتار جنگل کاری استان انجام گرفته است.

تاکنون ۶۵ میلیارد ریال برای ساماندهی آبگرم دهلران هزینه شده است

همچنین استاندار ایلام، در حاشیه بازدید از طرح ساماندهی چشمه های آبگرم دهلران در جمع خبرنگاران گفت: از سال گذشته کار ساماندهی آبگرم دهلران با توجه به خسارات آن به تاسیسات شهری در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: انتقال آبگرم به خارج از شهر با شش و نیم کیلومتر لوله در حال اجراست و پیمانکار نیز پای کار است و نیاز است در روند کار تسریع شود.

استاندار ایلام کل اعتبار مورد نیاز برای این طرح ۱۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تا کنون ۶۵ میلیارد ریال آن اختصاص یافته و مابقی نیز تلاش می شود بصورت صد در صد اختصاص یابد.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به اینکه اگر مطالباتی از پیمانکار وجود دارد از اعتبارات سال آینده پرداخت می شود گفت: برای این پروژه امسال نیز ۹۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شد.

وی در پایان تاکید کرد: از پیمانکار و آب منطقه ای استان انتظار می رود که تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۰ این پروژه به اتمام برسد.

 به گزارش ایسنا، استاندار ایلام  در بدو ورود به این شهرستان به یادمان شهدای شرهانی رفت و به مقام شامخ شهدای ادای احترام کرد.

وی در این برنامه معنوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای شرهانی و عملیات محرم گفت: استان ایلام و شهرستان دهلران ۸ سال مستقیم درگیر نبرد با دشمن بود و با دست خالی در مقابل دشمنان ایستاد.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه با اشاره به عملیات کربلای یک و محرم افزود: امسال ۱۲ میلیارد ریال برای ساماندهی یادمان شرهانی اختصاص یافته که این اعتبار بصورت صد در صدی اختصاص می یابد و نیاز است با سرعت کار ساماندهی آن شروع شود ضمن اینکه مابقی طلب پیمانکار نیز پرداخت خواهد شد.

وی با تاکید بر این مطلب که افتخار ما خدمت به شهداست و مسیر شهدا و امام شهدا ادامه دارد، گفت: در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) برای خدمت به شهدا و خانواده شهدا و ایثارگران حرکت کرده و این مسیر را با افتخار ادامه می دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha