• پنجشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99092015665
  • خبرنگار : 50214

تفاهم‌نامه تحقق اولین پهنه علم و فناوری کشور در یزد منعقد شد

تفاهم‌نامه تحقق اولین پهنه علم و فناوری کشور در یزد منعقد شد

ایسنا/یزد تفاهم‌نامه تحقق اولین پهنه علم و فناوری کشور در استان یزد با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی به صورت مجازی امضا شد.

«محمدمهدی لطفی» رئیس پارک علم و فناوری یزد در این جلسه که همزمان با افتتاح نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهشی استان برگزار شد، با بیان این که مجوز و موافقت اصولی ایجاد پهنه علم و فناوری در یزد صادر شده است، گفت: پهنه‌های علم و فناوری و نواحی نوآوری در دنیا به عنوان یک عامل توسعه پایدار شهری مطرح شده و به عنوان کمک به توسعه پایدار منطقه‌ای ایفای نقش می‌کنند.

وی افزود: از چند سال قبل موضوع ناحیه نوآوری اقبال در استان مطرح شده و با پیگیری‌های اخیر و حمایت های استاندار و مسوولین استانی، موفق به دریافت مجوز اصولی ایجاد پهنه علم و فناوری در استان شدیم.

لطفی با بیان ارائه‌ی گزارشی از سه فاز کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت پهنه علم و فناوری یزد به شورای عالی عتف، گفت: در مطالعات اولیه، در فاز اول یا کوتاه مدت یک محدوده ۴۰ هکتاری برای پهنه در نظر گرفته شده بود اما در فاز میان مدت این پهنه ۱۱۰ هکتاری شامل مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی، پردیس دانشگاه یزد و خیابان طالقانی که حوزه سلامت استان را پوشش می‌دهد، می‌شود و در فاز بلندمدت هم یک فضای ۳۰۰ هکتاری با توجه به پتانسیل‌ها و توانمندی‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس پارک علم و فناوری یزد تصریح کرد: به تجربه ۱۰ درصد فضای پهنه می‌تواند به طور مستقیم در اختیار حوزه نوآوری و فناوری قرار گیرد یعنی اگر در فاز بلندمدت، ۱۰ درصد به این حوزه تعلق گیرد، بازیابی و باز آفرینی جدیدی از ابعاد مختلف اجتماعی و اقتصادی و زیست محیطی اتفاق افتاده و ارزش افزوده خوبی را نصیب شهر و استان می‌کند.

وی با اشاره به فرصت شش ماهه برای تبدیل مجوز اصولی به مجوز قطعی، گفت: با توجه به این که حداکثر شش ماه بعد از مجوز اولیه وقت داریم که بتوانیم مجوز قطعی را دریافت کنیم، احساس کردیم با امضای تفاهمنامه‌ای بین نهاد های اصلی و موثر در پهنه، قدم های موثری برای رسیدن به مجوز قطعی برداشته می شود.

«اکرم فداکار» معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه مجوز ایجاد پهنه علم و فناوری یزد هیچ محدودیتی را ایجاد نمی کند، گفت: این مجوز در واقع بیشتر توسعه ای بوده و تسری مشوق ها و ظرفیت‌های حوزه علم و فناوری به پهنه های بزرگ تر است.

وی با اشاره به ایجاد پهنه علم و فناوری یزد به عنوان اولین پهنه در کشور، گفت: اجرای موفق این طرح می‌تواند ضمانتی باشد برای اینکه این اتفاق در کشور ما تسری پیدا کند.

فداکار تصریح کرد: تفاهم نامه منعقده یک تفاهم کلی و اجماع در پذیرش اصل موضوع است و در پذیرش جزئیات قطعاً باید طرفین با تلاش و کوشش، قابلیت های خود را ارائه نمایند تا دیوارهای اقبال برداشته شده و پهنه بزرگتری از شهر، بوی علم و فناوری بگیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، این تفاهم نامه به امضای استاندار، رییس شورای اسلامی شهر، شهردار یزد، رئیس پارک علم و فناوری یزد، مدیرکل راه و شهرسازی یزد و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha