• چهارشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۹ / ۲۱:۵۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99091915353
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

ساخت ۹۵ مدرسه با ۳۲۰ کلاس درس در شهرستان دلگان

ساخت ۹۵ مدرسه با ۳۲۰ کلاس درس در شهرستان دلگان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: در دو سال گذشته ۹۵ مدرسه با ۳۲۰ کلاس درس در شهرستان دلگان ساخته شده است.

ماندانا زنگنه در نشست ویدئو کنفرانسی بررسی روند پیشرفت اسناد توسعه پایدار و اجرای اقتصاد مقاومتی در ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته که با حضور سه عضو شورای معاونین وزارت کشور و معاونت توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و معاونین هماهنگی امور اقتصادی، معاونین هماهنگی امور عمرانی   و فرمانداران ۳۱ شهرستان منتخب برگزار شد، به ارائه گزارشی از روند توسعه شهرستان دلگان پرداخت. ‌

زنگنه اظهار داشت: شهرستان دلگان با تلاش و همت مسئولان محلی و ملی توانست به الگوی موفق از خدمت رسانی به مردم و محرومیت زدایی در کشور تبدیل شود .

وی گفت: برنامه توسعه پایدار از سال ۹۸ اجرایی شده و در سخت ترین سال های اقتصادی کشور با کمترین تزریق منابع دولتی اتفاقات بزرگی در این ۳۱ شهرستان با همدلی و همراهی مدیران استانی و حمایت مسئولین وزارتخانه در سطح ملی اتفاق افتاده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار به برخی شاخص‌های شهرستان دلگان و اتفاقات میمونی که در قالب این برنامه رخ داده است، اشاره کرد و گفت: در بحث اشتغال و تولید ۱۰۱ میلیارد تومان از منابع مختلف تسهیلات در این شهرستان پرداخت شده و این در شرایطی است که این شهرستان به لحاظ جذب تسهیلات در رتبه آخر قرار داشت ولی هم اکنون در رتبه پنجم قرار دارد.

وی ادامه داد: در بحث بهره‌وری آب و خاک و سطح زیر کشت اراضی از ۲۸ هزار هکتار به ۳۰ هزار هکتار رسیده و سطح آبیاری تحت فشار نیز از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده است که رتبه اول را در سطح استان داراست .

زنگنه گفت: در این دو سال ۹۵ مدرسه با ۳۲۰ کلاس درس در این شهرستان ساخته شده و همچنین ۹ اداره در این شهرستان مستقر شده‌اند.

وی گفت: فاقدین شناسنامه که یکی از معضلات این شهرستان بود نیز در حال حاضر به طور کامل شناسنامه دریافت کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری افزود: در بحث مقاوم سازی مسکن روستایی نیز این شاخص از ۴۰ درصد به ۸۰ درصد تا پایان دولت می‌رسد و ۲۰۵۰ خانه تا پایان دولت احداث خواهد شد که این موارد نتیجه نگاه ویژه دولت به این شهرستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات ایمیدرو در پهنه معدنی شهرستان دلگان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد رو به اتمام است و معادن تعطیل شده این شهرستان که حدود ۹ معدن است نیز فعال شده و اولین محموله مرمر این شهرستان به عتبات عالیات ارسال شده است.

معاون استاندار افزود: با توجه به اینکه واحدهای فرآوری و تبدیلی در این شهرستان وجود نداشت، هم اکنون کارخانه چای ترش و حنا در این منطقه کلنگ زنی شده و در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین افزود: شهرستان دلگان جوانترین مدیران با میانگین سنی ۳۵ سال دارد و بیشترین تعداد مدیر زن نیز در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

زنگنه ارتقاء شاخص ها را نتیجه تمرکز همه مدیران در سطح ملی و استانی به شهرستان دلگان عنوان کرد.

وی همچنین حمایت و تخصیص اعتبار مالی از صندوق توسعه ملی برای چند پروژه شاخص که پیشرفت فیزیکی دارند و تکمیل زیرساختها را نیز در این ۳۱ شهرستان در حال توسعه پیشنهاد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha