• چهارشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99091915052
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان:

باید ورود افراد خلاق به دانشگاه بیشتر شود

باید ورود افراد خلاق به دانشگاه بیشتر شود

ایسنا/همدان رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: در بحث نوآوری و فناوری مسئله ما فقط تولید یک محصول نیست بلکه باید این واژه به ارائه خدمات و نوآوری در بازار نیز بسط پیدا کند.

دکتر محمدحسن مرادی چهارشنبه ۱۹ آذرماه در نشست جایگاه پژوهش و فناوری در اقتصاد مقاومتی و جهش تولید که به مناسبت هفته پژوهش توسط دانشگاه فنی و حرفه ای استان همدان به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: تعارضی بین پژوهشگران و بازاریان بر سر اهمیت ایده و محصول یا برندسازی و بازاریابی وجود دارد و هر کدام کار خود را مهمتر می دانند اما پژوهشگران و اساتید باید قبول کنند که حق با بازار است و تجاری سازی اهمیت بسیار بالایی دارد.

مرادی تصریح کرد: نوآوری، خلاقیت و جسارت می خواهد بنابراین ما به افرادی نیاز داریم که ریسک پذیر باشند و باید تحولی در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم که ورود افراد خلاق به دانشگاه بیشتر شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد دنیا بیشتر بر پایه ارائه خدمات است و نه تولید محصول، مطرح کرد: وقتی درباره فناوری و نوآوری صحبت می کنیم مسئله پژوهش تمام شده و نوبت بازار و تجاری سازی است که ۷۰ درصد راه نیز همین مسئله است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: پارک های علم و فناوری وظیفه تسهیلگری را در پروسه تبدیل علم و دانش به تولید محصول و ارائه خدمات دارند و رکن اساسی ایجاد اشتغال و سرمایه نیستند بلکه بین ارکان مختلف مثل دانشگاه و بنگاه‌های اقتصادی ارتباط برقرار می کنند.

وی با تأکید بر اینکه ارکان ما باید تقویت شود، گفت: با دانشگاه علم‌ساز نمی شود بازار را به دست گرفت بلکه باید ارکان این کار تقویت شود؛ به عنوان مثال سوبسیدها باید برای شرکت‌های دانش بنیان جهت دهی شود و به سراغ ارکان مالی، شرکت‌ها و بازارها برویم.

مرادی با اشاره به اینکه برای اینکه بتوانیم خدمات و محصول خود را ارائه دهیم به بازار نیاز داریم و این بازار هم فقط با ارتباطات به دست می آید، ادامه داد: برای این امر لازم است از نیاز بازارهای هدف درک درستی داشته باشیم و بدانیم آن‌ها به چه محصول یا خدمتی احتیاج دارند.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با یادآوری این نکته که نوآوری فقط تولید محصول نیست، اظهار کرد: ارائه نوآوری در ارائه خدمت و نوآوری در بازار هم یکی از ارکان مهم است که همه این موارد منجر به درآمد و جهش تولید خواهد شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha