• چهارشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99091914953
  • منبع : نمایندگی همدان

سرپرست جهاددانشگاهی همدان:

همدان جزء ۵ استان برتر کشور در حوزه ظرفیت اشتغالزایی است

همدان جزء ۵ استان برتر کشور در حوزه ظرفیت اشتغالزایی است

ایسنا/همدان سرپرست جهاددانشگاهی همدان با اشاره به اینکه همدان جزء پنج استان برتر کشور در حوزه ظرفیت اشتغالزایی است، گفت: سهمیه استان همدان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ۲۱۰۰ نفر است که از اواخر شهریورماه سال جاری در قالب سه فاز در حال انجام و پیگیری است.

علی کلانترنیا در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین جهاددانشگاهی واحد همدان و قرارگاه «شهید حمید هاشمی» همدان، ضمن ارائه و توضیح کامل طرح ملی مشاغل خانگی اظهار کرد: طرح مشاغل خانگی ابتدا در سال ۹۷، به همت دو مجموعه جهاددانشگاهی و وزارت کار به صورت پایلوت در ۹ استان کشور اجرا و منجر به اشتغال ۲۰ هزار نفر در سطح کشور شد که دستاورد خوب این اقدام سبب آغاز طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان شد.

وی با اشاره به اینکه همدان جزء پنج استان برتر کشور در حوزه ظرفیت اشتغالزایی است، بیان کرد: سهمیه استان همدان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ۲۱۰۰ نفر است که از اواخر شهریورماه سال جاری در قالب سه فاز در حال انجام و پیگیری است.

کلانترنیا با بیان اینکه به واسطه این طرح، ظرفیت های خوبی در حوزه اشتغال به ویژه مشاغل خانگی در سطح استان شناسایی شد، ادامه داد: مبل منبت، سفال و سرامیک، پوشاک، گیاهان دارویی و کشاورزی از جمله ظرفیت های خوب استان در بحث اشتغال است که قابلیت اجرا در سطح منازل را نیز دارد؛ به عبارتی با بهره گیری از چنین ظرفیت هایی هر خانواده می تواند به یک قطب اقتصادی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی مشاغل خانگی در سه فاز در حال انجام است، یادآور شد: فاز نخست این طرح شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های استان در حوزه مشاغل خانگی است، مرحله دوم طرح آموزش یا به عبارتی توانمندسازی متفاضیان و پیشرانان در دو بخش عمومی و تخصصی بوده و مرحله سوم شناسایی افراد پیشران یا افراد کارآفرین موفق در ۱۰ رشته منتخب این طرح در استان همدان است.

کلانترنیا با بیان اینکه این مجموعه به افراد پشتیبان حاضر در طرح آموزش هایی در زمینه فروش اینترنتی، نحوه حضور در نمایشگاه‌های استانی، ملی و بین المللی، دیجیتال مارکتینگ، برندسازی و ... ارائه خواهد داد، گفت: به علت شیوع کرونا و تغییر سبک زندگی انسان چنین ظرفیتی، این زمینه را در اختیار این افراد قرار خواهد داد تا بتوانند بیش از پیش به کسب و کار خود رونق بخشند.

وی بخش اتصال به بازار را مهمترین مزیت طرح مشاغل خانگی عنوان و اظهار کرد: پیش از این طرح هایی در همین راستا اجرا شده بود که متأسفانه آن گونه که باید در بخش اشتغالزایی موفق نبوده اند اما این طرح با تمام قوت به دنبال اتصال افراد به بازار کار خواهد بود. 

کلانترنیا در پایان خاطرنشان کرد: هدفگذاری اصلی این طرح ایجاد اشتغال پایدار در شرایط اقتصادی کنونی برای افراد آسیب پذیر جامعه است که امیدواریم با تحقق آن بتوانیم بخشی از نیازهای جامعه را برآورده سازیم.

مسئول قرارگاه شهید «حمید هاشمی» همدان نیز با بیان اینکه این مجموعه کاملاً مردمی است، گفت: قرارگاه شهید «حمید هاشمی» همدان دارای چندین کارگروه مختلف بوده که با هدف پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی و به طور ویژه در حوزه اعتیاد به صورت رایگان در سطح استان در حال فعالیت است.

صادق نظری با اشاره به اینکه محوریت اصلی فعالیت های این مجموعه اشتغالزایی برای افراد آسیب پذیر است، افزود:  کارگروه اشتغال قرارگاه در قالب ۹ کارگاه در رشته های میناکاری، خیاطی، چرم دوزی، بسته بندی قطعات کشاورزی و ... برای خانواده‌های بی‌سرپرست، بدسرپرست و خودسرپرست در سطح شهر همدان در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت های این مجموعه در محلات حاشیه و آسیب پذیر شهر است، یادآور شد: قرار گاه شهید هاشمی در حوزه اشتغال موفق به اشتغال ۲۰۰۰ نفر شده که این مهم به صورت تجربی و غیرآکادمیک بوده این در حالیست که این مجموعه هنوز ۹۹۰ فضای خالی برای اشتغال افراد به صورت آکادمیک، علمی و تخصصی دارد.

مسئول قرارگاه شهید «حمید هاشمی» همدان با اشاره به اینکه محدودیتی برای تأمین مکان و نیرو انسانی در حوزه مشاغل خانگی نداریم، خاطرنشان کرد: آنچه در این راستا مهم است همت و تلاش افراد متقاضی برای انجام کار و به طور خاص، کاری علمی و تخصصی است.

نظری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک مجموعه آکادمیک و تجربی است، گفت: امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه ارتباطات خوبی میان این دو مجموعه صورت گیرد که بدون شک این مهم موجب افزایش بهره وری کار، ارتقاء توانمندی خانواده ها و در نهایت معرفی بهتر استان همدان در کشور خواهد شد. 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، تفاهم نامه همکاری مشترک بین جهاد دانشگاهی واحد همدان و قرارگاه «شهید حمید هاشمی» همدان، به منظور هم افزایی در استفاده از پتانسیل ها و امکانات طرفین با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای افراد بی بضاعت و آسیب پذیر جامعه آذرماه در این واحد به امضاء دو طرف رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha