حسین قدیمی در گفت گو با ایسنا اظهار کرد: این افزایش نرخ برق مصرفی برای مشترکین پر مصرف از اردیبهشت سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد و مشترکین برای رعایت عدالت در مصرف برق بایستی هزینه بیشتری بپردازند.
به گفته وی شرکت برق یکی از ارگانهای خدمت رسان است که برای جلب رضایتمندی مردم و مشترکین باید تدابیر لازم برای تأمین برق پایدار را داشته باشد.
مدیرعامل برق استان اردبیل به قطع برق مشترکینی که به بهانههای مختلف بهای برق مصرفی را پرداخت نمیکنند اشاره کرد و گفت: ادارات نیز در صورت عدم پرداخت قبوض برق شاهد قطعی برق بوده و در خصوص وصول مطالبات شرکت ازین طریق اقدام می کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اردبیل 577 هزار مشترک برق در اردبیل خاطرنشان کرد: همزمان با ارائه تخفیف به مصرف کنندگان برق شهری و روستایی صنایع نیز اگر در ردیف مشترکین خوش مصرف قرار گیرند از مزایای طرحهای تشویقی شرکت برخوردار خواهند شد.
مدیر عامل برق اسان اردبیل اضافه کرد: ۸۵ درصد مشترکین استان خانگی و مابقی برای ادارات و مراکز عمومی و خدماتی است.
به گفته قدیمی در حال حاضر صنایع اردبیل ۲۴ درصد برق مصرفی استان اردبیل را به خود اختصاص دادهاند و بیش از ۶ میلیارد تومان به شرکت برق بدهکار هستند.
این مسئول همچنین از پرداخت ۲ میلیارد تومان تخفیف به صنایع خوش مصرف در قالب طرح تشویقی شرکت برق خبر داد.
وی در ادامه با بیان اینکه طرحهای وزارت نیرو در راستای اصلاح الگوی مصرف و نیز ترغیب مشترکین به استفاده صحیح از برق است، گفت: بعد از اجرای طرح «برق امید» در کشور مقرر شده است تا بعد از ۶ ماه از اجرای این طرح مشترکانی که نتوانند خود را به ردیف مشترکین خوش مصرف برسانند با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه برق مصرفی شوند.
قدیمی خاطرنشان کرد: در راستای طرح تحول دیجیتال در صنعت برق و همچنین رفاه و آسایش مردم، و جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ؛ ارائه خدمات غیرحضوری به متقاضی و مشترکان در دستور کار توانیر و شرکتهای توزیع سراسر کشور قرار گرفته است .
مدیر عامل توزیع برق استان بیان کرد : گام اول این طرح با حذف قبوض کاغذی و جایگزینی قبوض الکترونیک شروع شد و راه اندازی سامانه برق ایران " برق من " گامی دیگر به سمت دولت الکترونیک است .
قدیمی افزود: در ادامه این تحول دیجیتال، سامانه برق ایران ( اپلیکیشن برق من ) قابل دانلود از سایت شرکت توزیع برق استان اردبیل به آدرس www.aped.ir ، سایت برق امید و کافه بازار است که به راحتی می تواند در اختیار مشترکان قرار گیرد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شرکت توزیع برق استان نیست .
وی یاآور شد: مشترکان می توانند با ثبت شماره شناسه خود تمامی خدمات عمومی مورد نیاز را بدون مراجعه حضوری و تنها از طریق گوشی تلفن همراه خود در هر زمانی و از هر نقطهای دریافت نمایند.
انتهای پیام
نظرات