• چهارشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99091914624
  • خبرنگار : 50163

فرماندار خرم‌دره با اشاره به مهاجرپذیری این شهرستان:

وضعیت خرم‌دره در برابر کرونا بسیار شکننده است

وضعیت خرم‌دره در برابر کرونا بسیار شکننده است

ایسنا/زنجان فرماندار خرم‌دره تاکید کرد: وضعیت این شهرستان به دلیل مهاجرپذیری و شهرنشینی، بسیار شکننده است.

حجت محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان، عنوان کرد: در حال حاضر خرم‌دره دارای وضعیت نارنجی است. خرم‌دره روزهای سختی را در برابر کرونا سپری کرده است. تنها بیمارستان این منطقه طی این روزها بسیار خوش درخشیده و علاوه بر خرم‌دره، بیمارانی از شهرها و روستاهای هم‌جوار را نیز تحت پوشش قرار داده و این امر در حالی است که این بیمارستان دغدغه کمبود فضا دارند.

این مسئول وضعیت شهرستان در برابر کرونا به علت آمار بالای مهاجرپذیری و شهرنشینی را بسیار شکننده عنوان کرد و گفت: اگر کوچک‌ترین تعللی در مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان انجام شود، قطعا اتفافات خوبی رقم نخواهد خورد.

وی غلبه بر این ویروس منحوس را در گرو همکاری مردم دانست و افزود: در کنترل بحران‌ها همراهی مردم با مسئولان در کاهش عوارض بلایا نمود عینی دارد، اگر چه دولت نقش کنترل بحران و پیامدهای آن را دارد اما همراهی و مشارکت مردم نیز نقش مهمی در ساماندهی و نجات از بحران ایفا می‌کند.

فرماندار خرم‌دره با تاکید بر اطلاع‌رسانی ابعاد مشارکت‌های مردم در بخش ساماندهی، امدادرسانی و کنترل شیوع ویروس کرونا، اضافه کرد: اطلاع‌رسانی یکی از حوزه‌های مهم در مبارزه با کرونا است که نیازمند اهتمام جدی‌تر به علت نقش موثر آن در پیشگیری از کرونا است.

این مسئول با بیان اینکه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه عینی بهره‌گیری از مشارکت مردم در مقابله با کرونا است، تصریح کرد: این طرح یک طرح بزرگ و عملیاتی است که به نام این شهید والامقام مزین شد و برای اجرای آن نیازمند مشارکت فعالانه همه متولیان و حمایت و همراهی شهروندان هستیم.

فرماندار خرم‌دره با تاکید بر اینکه در طرح حاج قاسم سلیمانی به سمت بیماریابی فعال می‌رویم، عنوان کرد: این طرح در سه مرحله اجرا می شود، شناسایی فرد بیمار یا بیماریابی و مرحله بعد رهگیری بیمار که با تماس انجام می‌گیرد و در مرحله سوم جداسازی افراد بیمار مورد تاکید است.

وی متذکر شد: هدف از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا از طریق مشارکت مردمی، هماهنگی بین‌بخشی و بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیجی و داوطلب مردمی است. 

محمدی با بیان اینکه هیچ دارویی به انداز ماندن مردم در خانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای غلبه بر کرونا افاقه نمی‌کند، خاطرنشان کرد: همکاری مردم لازمه قطع زنجیره انتقال کرونا و تداوم آمار کاهشی شهرستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha