• سه‌شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99091814094
  • خبرنگار : 71457

برهم صالح در واکنش به رخدادهای کردستان عراق: خشونت راهش نیست!

برهم صالح در واکنش به رخدادهای کردستان عراق: خشونت راهش نیست!

برهم صالح به ناآرامی‌ها در سلیمانیه و اقلیم کردستان واکنش نشان داده و گفت که توسل به خشونت اشتباهی بزرگ است که موجب تخریب وجهه نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، برهم صالح، رئیس جمهور عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تحولات و حوادث اخیر در سلیمانیه از جمله تظاهرات و اقدامات خشونت آمیز را که موجب زخمی شدن شماری از شهروندان و نیروهای امنیتی و آتش گرفتن و تخریب ساختمان‌ها شده است، با نگرانی و اهتمام فراوان پیگیری می‌کند.

برهم صالح در این بیانیه افزود که تظاهرات مسالمت آمیز حق قانونی مردم است که باید به آن احترام گذاشت و مردم حق دارند که برای مطالبه حقوق مشروع خود به خصوص در آنچه به معیشت آنان و بهبود خدمات مربوط می‌شود، تظاهرات برپا کنند.

رئیس جمهور عراق تأکید کرد که مقامات مربوطه باید به این خواسته‌ها جامه عمل پوشانده و به منظور یافتن راه حل ریشه‌ای برای مشکل حقوق کارکنان اقلیم کردستان و بهبود وضعیت معیشتی مردم با اقدامات فوری و جدی تلاش کنند.

وی افزود، مقامات باید با صراحت رفتار کرده و اموال ملت را در راه خدمت به شهروندان خرج کنند و با جدیت برای اصلاحات تلاش کنند؛ چراکه تعدی به اموال عمومی و فساد اداری و مالی و غارت اموال و قاچاق باید متوقف شود.

برهم صالح خاطرنشان کرد که خشونت راه برخورد با خواسته‌های قانونی مردم نیست و باید به اراده و خواست مردمی که به صورت مسالمت آمیز مطالبه خود را مطرح می‌کنند، احترام گذاشته شود.

رئیس جمهور عراق عنوان داشت: ما از نیروهای امنیتی می‌خواهیم تا در چارچوب قانون اساسی رفتار کرده و از برخورد خشونت آمیز خودداری ورزند و باید به رسانه‌ها اجازه داده شود که بدون هیچ گونه محدودیتی یا تعدی به آنها به فعالیت خود ادامه دهند.

برهم صالح استفاده از خشونت را اشتباهی فاحش خواند که راه درستی برای دست یابی به راه حل‌ها نیست، چراکه موجب تخریب وجهه نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان می‌شود.

وی تصریح کرد: مقامات اقلیم کردستان باید به خواسته‌های برحق مردم گوش دهند و مردم نیز باید به نیروهای امنیتی احترام بگذارند و از اموال عمومی و امنیت حفاظت کنند.

رئیس جمهور عراق همچنین از مسئولان دولت اقلیم خواست که با جدیت و هرچه سریع‌تر درصدد یافتن راه حل ریشه‌ای بحران‌ها برآیند.

وی تأکید کرد که بهترین راه حل پیش روی اقلیم رسیدن به توافقی جامع با دولت مرکزی درباره موضوع حقوق کارکنان و تأمین معیشت مناسب برای شهروندان اقلیم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha