• دوشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99091713282
  • منبع : نمایندگی زنجان

معاون وزیر راه و شهرسازی:

کمبود خدمات روبنایی شهر قیدار برطرف شود

کمبود خدمات روبنایی شهر قیدار برطرف شود

ایسنا/زنجان معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کمبود سرانه‌های ورزشی، آموزشی، سرای محله و فضای سبز در شهر قیدار تاکید کرد: مدیریت شهری باید طرح‌ و پروژه‌هایی را برای توسعه این شهر اجرا کند.

مهدی عبوری ظهر امروز (۱۷ آذرماه) در جلسه‌ بازآفرینی شهری که در محل فرمانداری شهرستان خدابنده برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی افزایش سهم اعتبارات بازآفرینی شهری و توسعه شهرستان خدابنده بود که امیدواریم با همکاری و همراهی همه مسئولان استان و  شهرستان شاخص‌های توسعه در این شهرستان را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ورود و خروج سرانه درآمد، اشتغال و سکونت مردم در این شهرستان باید مورد ارزیابی قرار گیرد، عنوان کرد: شهرستان خدابنده دارای یک‌چهارم جمعیت شهری و سه چهارم جمعیت روستایی است، البته به نظر من این بسیار خوب و ارزشمند است که مردم کشاورزی را با همه مشقات به عنوان شغل اصلی انتخاب کردند و امرار معاش می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری تصریح کرد: شهر قیدار به جایگاه واقعی خود نرسیده است که این موضوع دلایل مختلفی دارد که باید آن‌ها را شناسایی و به توسعه شهر کمک شود. همچنین سرمایه‌گذاری لازم در این شهر اتفاق نیفتاده است و باید از ظرفیت‌ها برای پوشش ضعف‌ها استفاده کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه محور فعالیت در شرکت بازآفرینی شهری به بافت فرسوده، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد شهری مربوط می‌شود، ابراز کرد: این شرکت از تهیه طرح تا اجرای آن را به عهده می‌گیرد و مسئولان استانی و شهرستانی باید جلسات مداومی داشته باشند. ضمن اینکه هدف از تشکیل ستاد بازآفرینی شهری، رسیدن به اقدام مشترک با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ۹ درصد از ۶۰۰ هکتار از شهر قیدار را بافت فرسوده و سکونت‌گاه غیررسمی تشکیل می‌دهد، تاکید کرد: باید تلاش کنیم این رقم ۵ درصد سکونت‌گاه غیررسمی افزایش پیدا نکند. با توجه به اینکه مطالعه ۷ هکتار از بافت فرسوده نیز انجام و نارسایی‌های آن مشخص شده و ۲۰۰ خانوار در آن سکونت دارند، باید ساز و کار مناسب برای نوسازی اندیشیده شود. ضمن اینکه در بافت فرسوده تخفیفات برای صدور پروانه و ارائه تسهیلات در نظر گرفته شده است.

عبوری ادامه داد: در سکونت‌گاه‌های غیررسمی، اولویت اقدامات در راستای بهسازی و تامین خدمات است و با وجود اینکه تهیه طرح و شناخت نیازها به عهده راه و شهرسازی است ولی اولویت کارها را به مجموعه مدیریت شهری واگذار می‌کنیم تا کمبودها را شناسایی و پروژه‌ها را اجرایی کنند. برای نوسازی ساختمان‌ها می‌توان ساز و کاری اندیشید که سرمایه‌گذار هم تامین واحدهای مسکونی را انجام دهد و هم واحدهایی را بسازد و به طرح اقدام ملی کمک کند.

وی به به‌سازی، توانمندسازی و تامین خدمات در این محدوده‌ها تاکید کرد و گفت: کمبود سرانه عمومی از جمله فضای سبز، سرای محله، فضای ورزشی و آموزشی در این محلات را شاهد هستیم و می‌توانیم از عرصه‌ای که در اختیار راه و شهرسازی است، از این ظرفیت تامین سرانه‌ها را با مشارکت مدیریت شهری بر عهده بگیریم یا تامین خدمات فضای درمانی و فضای سبز کتابخانه و ... را به شکل یک پکیج خودمان صفر تا ۱۰۰ را در نظر بگیریم و یا تسهیلات ارئه دهیم. در این خصوص از پیشنهادات قابل اجرا برای برطرف کردن مشکلات استقبال می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، ایجاد یک جاذبه، مرکز توجه و بستر مناسبی برای توسعه شهر را ضروری خواند و افزود: بقعه قیدار نبی (ع) یک مجموعه بسیار مناسبی است که می‌توانیم به عنوان مرکز گردشگری مذهبی به آن نگاه کنیم. برای تحقق توسعه از مرحله تهیه طرح تا مراحل تصویب و کمک به اجرایی کردن این پروژه در کنار دستگاه‌های متولی از جمله اوقاف و امور خیریه هستیم.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به امور زیربنایی و روبنایی شهر قیدار با توجه به بارندگی‌های زمستانی الان مناسب نیست، تصریح کرد: باید مدیریت شهری با سرعت شهر را برای استفاده شهروندان آماده کنند و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و جوانان و اهالی مورد توجه قرار گیرد. در مورد آسفالت معابر سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده تلاش داریم هرچه سریع‌تر نسبت به تامین قیر برای شهرستان‌های کم برخوردار استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha