• دوشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99091712706
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان خبر داد

پیشتازی شهرستان ملکان در احداث مدارس خیرساز

پیشتازی شهرستان ملکان در احداث مدارس خیرساز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان ملکان با بیان این‌که 25 درصد مدارس نوساز مناطق شهرستان، توسط خیران احداث شده است، گفت: همت و همکاری خیران در ساخت و ساز مدارس خیز ساز باعث پیشتازی این شهرستان در کشور شده است.

حمید نیکجو در گفت‌وگو با ایسنا،با بیان این‌که طی 53 ماه گذشته، تفاهم نامه‌ی ساخت 56 مدرسه توسط خیران در شهرستان ملکان منعقد شده است، گفت: شهرستان ملکان در زمینه‌ی احداث مدرسه‌ی خیر ساز در کشور پیشتاز بوده و رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

وی افزود: هیچ شهرستانی در کشور وجود ندارد که به اندازه‌ی شهرستان ملکان در راستای جذب خیران برای ساخت مدرسه تفاهم نامه منعقد کند.   

وی ضمن قدردانی از تلاش و همکاری خیران در ساخت مدارس، گفت: تکریم خیران در جامعه باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شود، چراکه خیران به عهد و پیمان خود با خدای متعال عمل می‌کنند و همواره علاقمند به فراهم کردن زمینه‌ی مناسب برای آموزش دانش آموزان هستند تا در ساختمانی مستحکم و مقاوم مشغول به تحصیل شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملکان تاکید کرد: زمانی که یک خیر به ساخت مدرسه اقدام می‌کند، باید راه را برای این اقدام خیر نیز هموار و موانع اداری در این زمینه را رفع کرد و همچنین با رفع موانع مشارکت خیران نیز در راستای احداث مدرسه افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که اکثر مدارس در روستاهای شهرستان ملکان توسط خیران احداث شده است، گفت: در حال حاضر 250 باب مدرسه در شهرستان ملکان وجود دارد، به طوری‌که 25 درصد مدارس نوساز مناطق شهرستان ملکان توسط خیران احداث شده است.

وی با بیان این‌که شهرستان ملکان پیشتاز در اجرای طرح "آجر به آجر"  است، ادامه داد: با مشارکت و همکاری خیران و افزایش ساخت مدارس خیرساز، در حال حاضر اکثر مدارس کانکسی در روستاهای شهرستان ملکان حذف شده و با ابلاغ طرح "آجر به آجر" نیز اکثر مدارس نوسازی شده‌ است.

نیکجو با اشاره به احداث مدرسه‌ی خیر ساز در روستای دیزج شیخ الاسلام شهرستان ملکان نیز، گفت: هفت دانش آموز این روستا در گذشته در مدرسه‌ی کانکسی مشغول به تحصیل بودند که با مشارکت یک خیر، مدرسه‌ی تک کلاسه در این روستا در حال ساخت است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که کمبود فضای آموزشی در سه روستای شهرستان ملکان باعث استفاده از کانکس شده است، گفت: امسال تفاهم نامه برای ساخت مدارس در این روستاها نیز منعقد شده و به لطف الهی و با تلاش خیران سال تحصیلی آتی مدارس این روستاها نیز ساخته می‌شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان ملکان بیان کرد: حدود 50 مدرسه در شهرستان ملکان و حومه و بخش لیلان نیاز به بازسازی دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با بیان این‌که خیران و فرهنگیان عزیز کمر همت بسته و اقدامات خیرانه‌ی خود را به سمت تامین تجهیزات الکترونیکی از جمله گوشی و تبلت برای دانش آموزان سوق داده‌اند، گفت: در حال حاضر با توجه به مجازی بودن آموزش، می‌توان از ظرفیت خیران نیز در این زمینه بهره‌مند شد.

وی یادآور شد: اخیرا 60 تبلت به ارزش ریالی 110 میلیون تومان، توسط خیران برای دانش آموزان مدارس شهرستان ملکان خریداری شده است.

انتهای خبر

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha