• یکشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99091612388
  • خبرنگار : 71511

سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار: دانشجو بر آرمان خواهی، آزادی طلبی و عدالت جویی تاکید دارد

سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار: دانشجو بر آرمان خواهی، آزادی طلبی و عدالت جویی تاکید دارد

سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار به مناسبت 16 آذر روز دانشجو بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

شانزده آذرماه روز بیداری دانشجو و دانشگاه است. دانشجو که به سان وجدان بیدار جامعه، از طرفی نابسامانی ها و بی عدالتی ها را می بیند، و از سوی دیگر شاهد خمودگی و بی اعتمادی اجتماعی است. اما درد نان و معاش خود و خانواده، دغدغه پاک آزادی خواهی و عدالت جویی را زیر سایه نبرده است. دانشجو همچنان نهیب می زند و عدل و قسط را به توصیه قرآن کریم "لیقوم الناس بالقسط"( سوره حدید، آیه 25) به زمامداران یادآور می شود. با آگاهی بخشی و شفاف سازی موضوعات، سعی در تقویت جامعه مدنی و دفع فساد دارد. با ابزار علم و دانش به مبارزه با خرافات و باورهای موهوم می پردازد. و با آرمان خواهی خود به دنبال رشد و توسعه همه جانبه ایران است.

جنبش دانشجویی در دوران معاصر فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده و مسائل عدیده ای را از سرگذرانده است. اینک در آستانه سال 1400 با دقت و هوشیاری اتفاقات و تحولات داخلی و بین المللی را رصد می نماید. با پوست و استخوان هم نوا با مردم فشار تحریم ها را لمس می کند، مشکل تامین معیشت را هر روز پررنگ تر در جامعه می بیند. شاهد آسیب جدی بسیاری از کسب و کارها بدلیل معضلات اقتصادی، فساد و عدم وجود اقتصاد رقابتی است. آثار پاندمی کرونا هم مزید بر علت شده و تاب و توان مردم را گرفته است. با این وجود به هیچ کشوری باج نمی دهد و معتقد است تحولات بین المللی عرصه دیپلماسی فعال و هوشمند است که می بایست مبتنی بر حفظ منافع ملی و عزت و اقتدار ایران باشد، تا بتوانیم با تعاملی سازنده با دنیا با بهره گیری از شرایط جدید، ضمن لغو تحریم ها، امکان مبادلات اقتصادی و رشد اقتصادی را فراهم آوریم.

در عرصه داخلی نیز حفظ آرامش و وحدت سیاسی و تمرکز بر اولویت های اقتصادی و معیشت مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است. هرگونه تندروی در هریک از قوا، کشور را با مسائل و مشکلات بیشتری مواجه می نماید. جریان دانشجویی تعقل و تدبیر کارگزاران نظام و گفتگوی اجتماعی نخبگان ابزاری و فکری جامعه  در رویارویی با مسائل و بحران ها را تنها راه حل عبور از آنومی موجود در جامعه و بازآفرینی سرمایه اجتماعی می داند. و معتقد است هرگونه تعلل در این زمینه عواقب جبران ناپذیری را در پی دارد. از سوی دیگر شاهد التهاب فزاینده فضای اجتماعی هستیم. خشونت زدایی و آگاهی بخشی مستمر، گذار اجتماعی را به دموکراسی تقویت می کند. چند ماهی بیشتر به پایان عمر دولت دوازدهم و انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است. طبعا شایسته گزینی در مسئولیت ها ، شفافیت سیاسی و اقتصادی و فضای بازسیاسی موجب تقویت امید مردم و مشارکت سیاسی در انتخابات آتی ریاست جمهوری خواهد شد.

سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار ضمن گرامیداشت "روز دانشجو" و تبریک به عموم دانشجویان و دانشگاهیان، ضمن تاکید بر سه شعار آرمان خواهی، آزادی طلبی و عدالت جویی  مطالبات جدی خود را از دولت و نهادهای قانونی مسوول، بر موارد زیر استوار می سازد:

1_ وحدت نیروهای سیاسی در عین کثرت و اولویت قراردادن منافع ملی و رفاه مردم در تمامی سطوح سیاست داخلی و خارجی

2_ مبارزه واقعی با فساد اعم از سیاسی و اقتصادی و مقابله با هر نوع رانت جویی و ویژه خواری که می تواند موجب قوام بخشی اعتماد مردم به دستگاه حاکمه شود.

3_ ایجاد بسترهای مناسب برای مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 با اتخاذ تمهیدات مناسب برای حضور کنشگران سیاسی از همه جریانها و سلیقه های سیاسی موجود

4_ برقراری شفافیت اقتصادی در بخش های مختلف و اصلاح ساختار اقتصادی کشور مبتنی بر اقتصاد رقابتی و مزیتی

5_ صدور مجوز اتحادیه های دانشجویی جهت هماهنگی و انسجام بخشی به فعالیت تشکل های دانشجویی

6_ اعتماد و بکارگیری جوانان خلاق و تحصیل کرده در بدنه کارشناسی و مدیریتی کشور در راستای تحقق گردش نخبگان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha