• یکشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99091612060
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

شناسایی ۳۷۰ هزار سفیر سلامت در اصفهان

شناسایی ۳۷۰ هزار سفیر سلامت در اصفهان

ایسنا/اصفهان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به شناسایی ۳۷۰ هزار سفیر سلامت در استان اصفهان، گفت: سفیران سلامت آموزش های لازم را برای زندگی سالم فرا می گیرند و به عنوان سفیر به اعضای خانواده خود انتقال می دهند و در واقع چشم بیدار سلامت در خانواده هستند.

دکتر کمال حیدری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: جبهه مشارکت های مردمی برای پیشبرد برنامه ها یکی از جلوه های موفقیت هر سازمان و اداره است، به ویژه اگر در دوران بحران و شیوع بیماری هایی همچون شرایط فعلی باشد.

وی با اشاره به اینکه با شکل گیری سیستم مراقبت های اولیه بهداشتی بعد از انقلاب اسلامی، استفاده از ظرفیت و مشارکت داوطلبان جزو اصول اساسی برنامه ها تعیین شد که به آن جبهه مشارکت مردمی می گوییم، افزود: فعالیت رابطان سلامت یکی از اقدامات اساسی و موفق ترین طرح های نظام بهداشتی کشور پیش از بحران کرونا بود.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷۰ هزار سفیر سلامت در استان اصفهان داریم، گفت: سفیران سلامت آموزش های لازم را برای زندگی سالم می بینند و به عنوان سفیر به اعضای خانواده خود انتقال می دهند و در واقع چشم بیدار سلامت در خانواده هستند.

وی حضور نیروهای مردمی بسیج در بحران کرونا را یادآور شد و گفت: نیروهای بسیج در موج اول نقش آفرینی کرده و در شناسایی و غربالگری تلفنی بیماران به یاری ما آمدند. در حال حاضر نیز این نیروهای مردمی در قالب طرح شهید سلیمانی وارد میدان شده و با رفتن درب منازل شهروندان در زمینه آموزش، غربالگری، شناسایی بیماران و نظارت بر اجرای پروتکل ها کمک می کنند تا بتوانیم برای مدیریت کرونا یک قدم اساسی برداریم.

حیدری، با قدردانی از نقش آفرینی داوطلبان و افرادی که در عرصه های مختلف خود را وقف خدمت به مردم کرده اند، افزود: حافظان سلامت با مراجعه به درب منازل شهروندان برچسبی می زنند تا به نزدیک ترین مرکز بهداشت منطقه خود بروند و از هر خانه ای یک نفر به عنوان سفیر سلامت آموزش های لازم را برای خود و خانواده اش دریافت کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ابراز امیدواری کرد که در این حرکت گسترده بتوان تعداد افراد بیشتری را به عنوان سفیر سلامت جذب کرد، خاطرنشان کرد: از طریق سفیران سلامت می توانیم آموزش های لازم را به اعضای خانواده بدهیم. در این میان بیشترین کسی که انتظار داریم به عنوان سفیر سلامت خانواده تعیین شود مادر خانواده است که محور و ستون سلامت خانواده است و اگر شیوه زندگی سالم را به مادر انتقال دهیم می تواند خانواده ای سالم به ارمغان آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha